نشست مشترک روحانیون  شهرستان  بافق با مدیر کمیته  امداد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 تیر 1402

 

در جلسه ای  که با حضور  امام  جمعه و روحانیون  بافق  تشکیل شد طلایی مدیر کمیته امداد گزارشی از عملکرد این نهاد به نیازمندان  را  بیان نمود.

وی اظهار  کرد:باتوجه به  سیستم  هوشمند  این  نهاد  افراد مستمند و دهک های یک تا سه  می توانند تحت حمایت قرار گیرند  ودهکهای  ۴ و ۵  از خدمات اشتعال بهره مند شوند.

مدیر کمیته امداد امام بافق با بیان اینکه سال گذشته  ۳۰۵ خانوار وام اشتغال دریافت کردند عنوان کرد: تسهیلات پرداختی به مستعدین  اشتغال از منابع  بانکی پرداخت می شود و  متقاضی باید در سامانه حیات ثبت نام کند.

وی افزود: در صورت داشتن شرایط شامل پایان خدمت، عدم اشتغال، بیمه اجباری و مجوز در زمینه های مختلف می تواند تسهیلات دریافت  نماید و تا پایان پرداخت اقساط وام  طرح وی جاری باشد.

طلایی همچنین تصریح کرد:زنان  سرپرست  خانوار  دهک های  یک  تا سه  نیز  از  صندوق  قرض الحسنه  امداد  وام  دریافت  می کنند.

طلایی گفت : ۳۵۰  دانش آموز  و دانشجو  از صفر  تا  صد خدمات  را  از این نهاد  دریافت می کنند؛ هزینه های درمانی بیماران  صعب العلاج و زمین گیر و سالمندان مستمند، هزینه های تحصیلی فرزندان مددجوی تحت حمایت،تهیه جهیزیه برای نوعروسان و ایتام ، کمک به احداث مسکن ، تعمیر و اجاره مسکن ، تهیه لوازم  ضروری زندگی از صدقات مردم و از محل زکات واجب و مستحبی  توسط خیرین  تامین می شود .

وی همچنین  از حمایت حامیان طرح اکرام  از  ۲۵۰ نفر  از  فرزندان  یتیم و محسنین  خبر  داد

و عنوان کرد:تنها سی درصد  از  بودجه  حمایتی  ما دولتی است  و ۷۰  درصد  بقیه توسط خیرین،نیکوکاران  و مردم  مومن  بافق  تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران سرطانی تحت حمایت امداد که  قادر  به تامین  هزینه های  درمان  نیستند هزینه آنها پرداخت می شود.

طلایی گفت :سال گذشته بیش از  ۶۵۰  خانوار از  خدمات  این نهاد بهره مند شده اند و مستمری  این نیازمندان  ماهیانه کمتر  از دو میلیون تومان است که کفاف  زندگی امروز  را نمی دهد؛ بویژه خانواده هایی که بیمار در خانه دارند ،اجاره نشین و پرجمعیت هستند.

طلایی در پایان ضمن پاسخ به پرسش چند  نفر  از حاضرین و تقدیر از حمایتهای امام جمعه و دیگر حاضرین در جلسه  از روحانیون  شهرستان در خواست نمود مسائل مربوط  به  انفاق ،کمک به ایتام  و برکات پرداخت زکات را  برای مردم  بیشتر از پیش بیان نمایند.

سعادت فر امام جمعه نیز در این جلسه  از  تلاش امداد گران کمیته  امداد  بافق که برای  رفع  مشکلات  مستمندان تلاش می کنند تقدیر کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page