آینده از منظر ثقلین (6)

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 17 شهریور 1392
01

حداقل این سه موضوع ایمانی – که درقرآن ذکر شده است – مستقیما به ظهور مرتبط است . غیب – یوم الاخر – آیات

پنجمین دلیل پرداختن به آینده به خصوص ظهور ،دعوت های خداوند متعال است در قرآن مجید.

5 – به لحاظ دعوت های الهی

وَاللَّهُ یَدْعُو إِلَى دَارِالسَّلَامِ (25یونس ع) – دارالسلام کجاست؟

–        دارالسلام کجاست؟ آنجا سرایی است سراسر سلامتی و امنیت. بدون هیچ نگرانی، دلهره ، مریضی، جنگ و وحشت و… آنجایی که همه دعاهایی که ما بعد از نمازهای ماه مبارک رمضان می خوانیم به استجابت رسیده است . اَللّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدینٍ .اَللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ کُلِّ مَکْرُوبٍ. اَللّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَریبٍ .اَللّهُمَّ فُکَّ کُلَّ اَسیرٍ .اَللّهُمَّ اَصْلِحْ کُلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِالْمُسْلِمینَ . اَللّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَریضٍ .همه اینها در دار السلام تحقق می یابد. خداوند ندا می دهد : ای انسانها! از این مکان فانی ، از این شهر آشوب نفس و این آشفته بازار دنیا دست بردارید و به سمت دارالسلام حرکت کنید . دارالسلام ، از بهشت هایی است که خداوند ما را به ان دعوت کرده است و وعده آن را داده است.

–        وَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ (133آل عمران ) و بشتابید به آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه پهنه آن آسمان‏ها و زمین است كه براى پرهیزكاران آماده شده است.

–        قُلْ هُوَ الْقَادِرُ عَلَى أَنْ یَبْعَثَ عَلَیْكُمْ عَذَابًا مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ یَلْبِسَكُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ  انْظُرْ كَیْفَ نُصَرِّفُ الْآیَاتِ لَعَلَّهُمْ یَفْقَهُونَ (65 انعام) .این آیه یکی از آیات محوری در مورد حوادث آخرالزمان و نشانه های ظهور است . خداوند بعد از ذکر بعضی از این حوادث ما را دعوت به تفقه و جستجو و بررسی این آیات و وقایع عظیم و عجیب -که در آینده پیش می آید- فرا می خواند . به استناد این آیه قرآن ، یکی از موضوعاتی که نیاز به تدبر و تفکر و تفقه دارد ،حوادث آینده و آخرالزمان است.

6 – به لحاظ همراهی با برنامه مُلک خدا

خداوند متعال به عنوان مَلِک و مالک آسمانها و زمین ، برای پادشاهی خویش برنامه ای دقیق ، مدون ، عالمانه و حکیمانه ای دارد . این برنامه در قرآن – آینه تمام نمای عالم هستی و خدایی خدا – معرفی شده است . یکی از اصلی ترین برنامه کلان خدا ؛ تبدیل و جایگزین کردن “لیل دنیا” به “یوم ظهور” است و وظیفه بندگان او دراین میان 1- شناخت این برنامه 2- اعتقاد و سپس ایمان به آن 3- برداشتن موانع و سپس همراهی با برنامه خدا و 4- مجری و مجرای برنامه خدا شدن است . چگونه می شود برنامه خدا برای عالم و آدم را درآینده نشناخت ولی با آن همراه شد؟! و مجری آن بود؟

7-  به لحاظ …


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page