قرآن را با تدبر در آن، در قلب خود ساکن کنید !

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 4 تیر 1395

سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به اینکه فراگیری قرآن باید هدفش بهرمندی از محتوای قرآن در زندگی باشد گفت : بفرموده رسول مکرم اسلام (ص) انسان باید قرآن را در قلب خود ساکن کند و این میسر نیست جز با تدبر در آیات قرآن کریم که برای بشریت رحمت همه جانبه است .
به گزارش ستاد برگزاری نماز جمعه بافق ، سید جواد سلیمانی، ظهر امروز در نمازجمعه بافق با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش برای همه دردهای بشریت است اظهار داشت : بهار قلوب است و همچنان که بهار طبیعت را شکوفائی و شادابی می بخشد ، قرآن نیز دلهای مرده را زنده و شاداب می نماید و بهترین زندگی را برای انسان به ارمغان می آورد و لذا جوانان و نوجوانان ما باید با انس با تعالیم قرآن بنای زندگی و آتیه خود را مستحکم نمایند .
امام جمعه بافق در ادامه با بیان حقوقی که فرزندان به گردن والدین دارند تصریح کرد : والدین باید اسم نیک ، تربیت دینی و آموزش قرآن را به فرزندان خود ارزانی دارند و اگر اینچنین شود بدون شک مشکلاتی را این روزها جامعه ما و بالاخص جوانان با آن روبرو هستند وجود نخواهد داشت .
حجه الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز با اشاره به لیالی قدر گفت : لیالی قدر را میتوان شبهای قرآن ، استغفار و مناجات نامید و در این شب های عزیز است که میتوان با تقرب به درگاه الهی و با استغفار و مناجات از خداوند متعال طلب نیاز نمود و باعث شد تا مقدرات یکسال انسان در مسیر حق و حقیقت قرار گیرد .
و ی در بخش دیگر از خطبه های نمازجمعه با اشاره به 19 رمضان سالروز ضربت خوردن مولای متقیان (علیه السلام) گفت : علی (ع) ضربت خورد، چون بدنبال اقامه قسط و عدل در جامعه دینی بود و از روزی که امیر مؤمنان (ع) تصدی امور را بعهده گرفت بیت المال به یغما رفته را به مجرای خود برگرداند و پست های اجرائی را از عوامل بی لیاقت زمان باز ستاند و این امر برای صاحبان زر و زور که در زیر سلطه بنی امیه بودند خوش نیامد و توطئه قتل بهترین خلق خدا را طراحی و اجرا کردند و با این امر مشئوم، عذاب دنیا و آخرت برای برای خود خریدند .
امام جمعه بافق در ادامه به دیدار نخبگان و اساتید دانشگاهها با مقان معظم رهبری اشاره نمود و اظهار داشت : خواستگاه مقام معظم رهبری از اساتید و نخبگان کشور اینست که همواره انقلابی بمانند و افق بیست ساله آینده کشور را بر مبنای عزت و حکمت طراحی نمایند و در حوزه دانش بستر را برای پژوهش و تحقیق آماده نمایند.
وی در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به آزرادی منطقه فلوجه عراق آنرا نتیجه همدلی و استقامت ملت و ارتش عراق دانست و گفت : با آزد سازی این منطقه استراتژیک بازوان امداد رسانی وهابیت به عناصر داعش قطع و امنیت بغداد و کربلا تأمین گردید .
شایان ذکر است امام جمعه بافق با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی قدس و با بیان اینکه در شرایط حساسی از نظر منطقه ای و جهانی بسر می بریم از آحاد امت مؤمن و انقلابی جهت حضور یکپارچه در این راهپیمائی دشمن شکن دعوت بعمل آورد .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 5 تیر 1395 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حاج آقا مشکل ما تدبر کردنه شما بگین چه جوری با این سواد کم تدبر کنیم لطفا از تجارب خودتان برایمان بگویید

You cannot copy content of this page