شرکت سنگ آهن مرکزی در 10 سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت نموده است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 4 اسفند 1395

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در رابطه بازار فروش محصول کارخانه آگلومراسیون گفت: محموله ای که چندی پیش به مقصد هند بارگیری شد هنوز در بندر هست و به علت افزایش قیمت حمل بار توسط کشتی از ۹ دلار به ۱۸ دلار عملا مقرون به صرفه نیست.

محمد جواد عسکری اظهار داشت: فولاد میبد نیز ۱۰ تن محصول تا پایان سال خریداری کرده و در رابطه با فروش سال آینده آگلومراسیون به میبد بر مبنای پرداخت آنان انجام می شود.

وی همچنین با بیان اینکه با تمام این اوضاع و احوال حفظ نیرو کرده ایم عنوان کرد: بزودی تغییر کاربری صورت می گیرد و گندله ۳۵۰ یا ۵۰۰ هزار تنی ایجاد می شود.

عسکری در پاسخ به اینکه آیا توقعات شما در ازای پرداخت عوارض ۲ درصد عمران و آبادانی از روند پیشرفت شهر برآورده شده است بیان کرد: از سال ۹۱ قریب به ۵۰ میلیارد تومان از دو درصد در قالب عمران و آبادانی به حساب فرمانداری واریز شده که از این میزان ۷۵ درصد برای آبادنی شهرستان و ۲۵ درصد نیز به بخش مرکزی تلعق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کل بدهی به شهرداری ۵۸ میلیارد تومان است با خنده تصریح کرد: در واقع بدهی به شهرداری ۸ میلیارد است البته اینکه با پرداخت مالیات ۱۴ میلیارد تومان بدهی نداریم بلکه طلب هم داریم .

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ادامه داد:پولی که به عنوان درآمد حساب می شود چنانچه دولت مالیات آن را بپذیرد قانونی است دولت ارزش افزوده را دید تا بتواند بین معادنی چون چادرملو، گل گهر و شرکت سنگ ِآهن مرکزی رقابت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش افزوده، مالیات و عوارض دو درصد را پرداخت کرده ایم خاطر نشان کرد: مگر درآمد شرکت چه میزان است و چقدر سود دارد برخی در شهر می گویند سنگ آهن تکلیف دارد اگر تکلیف است چرا در قبال پرداخت دو درصد عمران و آبادانی از پرداخت مالیات معاف نمی شود!!!

عسکری همچنین یادآور شد:گاها شنیده می شود که از راه اندازی سریع طرح های صنایع جوار معدنی چادرملو سخن به میان می اید پاسخ این است که چادرملو تا سال ۹۲ چون در محدوه محروم بود معافیت مالی به آن تعلق گرفته اما شرکت سنگ آهن مرکزی در ده سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت نموده است.

این مقام مسئول گفت: خدمت استاندار درخواستی به همین مضمون ارسال شده تا با پیگیری شرکت از پرداخت معالیات عاف شود اما تاکنون هیچ جواب و نتیجه ای اعلام نشده است.
شورای شهر و فرماندار می بایست در این رابطه پیگیری مجدانه تری انجام دهند چرا که ۱۴ میلیارد تومان مالیات از جیب شهر می رود.

وی اظهار داشت: هر جور حساب کنیم ۲ میلیارد هنوز طلبکار شهرداری داریم و اینکه در بنرهایی که در سطح شهر توسط اجرای پروژه ها نصب می شود می گویند از محل درآمد شهرداری سنگ آهن پول را واریز می کند چطور جزء درآمد شهرداری محسوب می کنند.

عسکری همچنین از عدم تعلق عوارض صادرات سنگ خبر داد و در پاسخ به این سوال که درصد پیشرفت فاضلاب شهری چقدر بوده است بیان کرد:طبق برنامه ریزی گذشته می بایست تا پایان سال ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم اما به دلیل مشکل مالی که در سال ۹۴-۹۵ پیش آمد مجمع تکلیف کرد بر مبنای جدید پیشرفت پروژه ها تصمیم گیری شود و مطمئن هستیم تا پایان سالجاری این پیشرفت به ۴۴ درصد می رسد .

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به اینکه تکلیف ۲۸/۵ درصد به کجا رسیده است عنوان کرد: تنها کاری که دولت انجام داده این است که مزاید واگذاری به فولاد خوزستان را باطل نکرده و در عالم برزخ نگه داشته شده است تامین اجتماعی با همان قیمت و ۱۰۰ میلیارد زیان بر خریدار است.

وی در رابطه با اختصاص ۱۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن به شهر افزود: هبه در هیچ جای کشور انجام نشده و آنچه نماینده سابق در ارتباط با هبه می گفت حرفی نادرست بود چرا حرفی را بزنیم که خریدار نداشته باشد.

عسکری در ادامه از عملکرد خوب شرکت تعاونی مسکن کارکنان شرکت سخن به میان آورد و اظهار داشت:با موافقت منابع طبیعی کارمندان شهرستان می توانند در باغ شهر واقع در کنار بلوار سنگ آهن و ورودی روستای باقرآباد سهامدار شوند و حتی حاضریم از محل فاضلاب شهری آب آن را تامین کنیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page