پستچی قلب تپنده اداره پست

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 مهر 1396
پستچی قلب تپنده اداره پست

ایران و ایرانیان اولین مردمی بودند که از زمان هخامنشی به تاسیس چاپارخانه اقدام کردند و برای انتقال نامه های خود از جایی به جای دیگر از چاپارچی یا همان پستچی امروزی استفاده می کردند.

ایران و ایرانیان اولین مردمی بودند که از زمان هخامنشی به تاسیس چاپارخانه اقدام کردند و برای انتقال نامه های خود از جایی به جای دیگر از چاپارچی یا همان پستچی امروزی استفاده می کردند.

تا قبل از پیشرفت ارتباطات مردم همواره برای جویا شدن از احوال یکدیگر دست خطی می نگاشتند نامه های آن زمان سرشار از شور و عشق و ابراز علاقه به همدیگر بود.

رضا انغوزه ای باجگانی پستچی قدیمی شهر بافق است اهالی محله های مختلف بافق به خوبی او را می شناسند.

وی ده سالی است که به کار شریف نامه رسانی مشغول می باشد.

به بهانه روز پست و ارج نهادن به مقام شامخ پستچی و همچنین تقدیر از زحمات آنان خبرنگار”بافق فردا” گفتگویی با نامه رسان قدیمی شهر انجام داده است.

انغوزه ای با بیان اینکه از سال به استخدام این اداره درآمدم اظهار داشت:قبل از این در شهر یزد به خدمت مشغول بودم.

وی با اشاره به وظیفه نامه رسان تصریح کرد: پستچی وظیفه شناس باید با محله های شهر آشنائیت کافی داشته باشد تا بتواند به موقع نامه ها و امانتی های مردم را به دست آنان برساند.

پستچی شهر بافق بیان کرد: در حال حاضر شهر بافق به چهار قسمت برای نامه رسانی تقسیم شده و توسط سه پستچی کار انجام می شود.

انغوزه ای با اشاره مراحل توزیع نامه در بافق خاطر نشان کرد:حوالی ساعت نه صبح محموله پستی از مرکز استان به شهر می رسد پس از بازگشایی کیسه ها نامه های هر قسمت طبق گشت ردیف شده و کار نامه رسانی در سطح شهر آغاز می شود.

وی همچنین با بیان اینکه اکثریت مردم بافق پستچیان را به خوبی می شناسند عنوان کرد: برخورد و رابطه مردم شهر با نامه رسان خوب است.

انغوزه ای در پاسخ به اینکه سختی کار یک نامه رسان چیست گفت: پستچی در بافق در فصل تابستان از گرما و در زمستان از سرما رنج می برد او همواره باید با موتورسیکلت مشغول به فعالیت شود که این نیز خطراتی را در بردارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در روزی که به نام شما نامگذاری شده است چه خواسته و توقعی از مسوولان دارید یادآور شد:خدا را شکر زندگی با اعتقاد به بخشندگی خدا می گذرد اما ای کاش به قلب تپنده پست در رابطه با سختی کار توجه بیشتری شود و سختی کار مدنظر قرار گیرد.

پستچی شهر بافق اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به پیشرفت الکترونیکی و وجود فضاهای مجازی کمتر نامه های مردمی یافت می شود اما همواره کار ما در رسانده کارت ماشین، اخطاریه بانک، خرید اینترنتی، کارت پایان خدمت و… رو به افزایش است.

انغوزه ای در پایان ضمن تقدیر از عوامل سایت”بافق فردا” برای تمامی مردم و پستچیان کشور آروزی سربلندی کرد و عنوان نمود: امیدوارم در هر حال نامه رسان خبرهای خوش و شادی باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page