گفتگویی خواندنی با رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق

دسته: علمی - پزشکی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 27 شهریور 1397
گفتگویی خواندنی با رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق

به مناسبت روز اورژانس ۱۱۵ و تجلیل از زحمات قشر پرتلاش تکنسین های اورژانس خبرنگار "بافق فردا" به سراغ رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان بافق رفت و با وی به گفتگو پرداخت.

به مناسبت روز اورژانس ۱۱۵ و تجلیل از زحمات قشر پرتلاش تکنسین های اورژانس خبرنگار “بافق فردا” به سراغ رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان بافق رفت و با وی به گفتگو پرداخت.

سعید ملک زاده ضمن تقدیر از عوامل اجرایی سایت خبری تحلیلی ” بافق فردا” گفت:قریب به ۱۶ سال است که در محل اورژانس مشغول به کار هستم.

وی با بیان اینکه اورژانس نیز همانند بسیاری از مشاغل دیگر سختی کار خودش را دارد اظهار داشت: از آنجایی که با جان انسانها سر و کار داریم و مردم بیشتر لحظاتی که بحرانی هست و در استرس، درد، بیماری یا حادثه هستند تماس می گیرند حضور به موقع پرسنل در تقویت اطرافیان تاثیر گذار است.

ملکزاده همچنین با اشاره به پیامدهای شیرین این شغل تصریح کرد: اکثریت نیروهای اورژانس ۱۱۵ موارد مختلفی را با توجه به سابقه کاری تجربه کرده اند احیا بیماری که موفق بوده وبه زندگی برگشته خیلی شیرین و ارزشمند است .

رئیس اورژانس ۱۱۵ بافق در پاسخ به اینکه یکروز کاری خود را شرح دهید خاطر نشان کرد: در پایگاههای شهری ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت داریم.
پایگاه شهری دارای یک اپراتور و دو نفر تکنسین است شیفت نیز با تحویل به اپراتور آغاز می شود.

وی افزود: اپراتور موظف است هنگام تحویل شیفت بی سیم تلفن و گزارشی از ماموریت پایگاه ارائه دهد دوتکنسینی که وارد کد میشوند آمبولانس را نیز از لحاظ فنی و تجهیزات تحویل می گیرند طی تماسی که با مرکز ۱۱۵ گرفته میشود اپراتور با توجه به تجربه و علمی که دارد نیاز به اعزام آمبولانس را مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان بافق با بیان اینکه گاهی اوقات با یک راهنمایی تلفنی مشکل فرد حل میشود یادآور شد: زمانی نیز که نیاز به اعزام آمبولانس می باشد با توجه به محدودیت هایی که وحود دارد اولویت سنجی شده تا بهترین خدمات صورت گیرد.

ملکزاده افزود: اصطلاحی به اسم “تریاژ “تلفنی که اپراتور به بررسی تماس گرفته شده می پردازد.

وی عنوات کرد:پایان شیفت هم نیروها حالت آماده باش خواهند داشت تا در زمان حوادث با کمبود نیرو روبرو نشویم.

وی در پاسخ به اینکه لطفا برای خوانندگان از خاطرات شیرین و تلخ خود بگویید گفت:حدود ۱۰ الی ۱۲سال پیش کودکی برای ادامه درمان به یزد منتقل شد و بنده او را همراهی کردم داخل آسانسور بیمارستان شهید صدوقی یک مرتبه کودک ایست قلبی تنفسی کرد که عملیات احیا با موفقیت انجام شد حدود دو سال بعد از آن حادثه والدین کودک را دیدم و خبر از سلامتی پسر داد و گفت او فردی بسیار فعال و سالم است.

ملکزاده خاطره تلخ خود را نیز چنین تعریف کرد که هنوز بعد از گذشت ۵ سال وقتی آن را به یاد می آورد تحت تاثیر قرار می گیرد.
خانواده ای برای درمان بیماری فرزندنشان از بندر به تهران عازم بودند که بچه داخل قطار فوت کرده و خانواده از این موضوع بی اطلاع بوده اند مادر نیز تحت هیچ شرایطی نمی توانسته است که وضعیت موجود را بپذیرد با اطلاع به عموی کودک انتقال به بیمارستان انجام و مادر مطلع می شود.

لحظه ای که جمع آوری لباسهای کودک توسط آنها را می بوسیده و داخل کیفش قرار می داده است.

ملک زاده ضمن تقدیر از حضور مسئولین در اورژانس ۱۱۵ گفت: توجه نشان میده از اهمیت دادن به قشر زحمتکش اورژانس است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل و پیگیری ها با مرکز استان و شهرستان برای رفع کمبودهای مرکز بیان کرد: با کمک سنگ آهن دستگاه اوتوپارس که ماساژ قلبی را برای احیابیمار انجام میدهد خریداری شد.همچنین مانکن های آموزشی و بعضی از تجهیزات نیز با مساعدت شورای اسلامی و فرماندار تامین شده است.

ملکزاده با اشاره به رضایت اورژانس مرکز استان از تجهیزات اورژانس ۱۱۵ بافق خاطر نشان کرد: آمبولانس مرکز مجهز به دستگاه شوک ،دستگاه تنفس است.

وی همچنین از تامین تجهیزات پیشرفته و بروزتر توسط فرماندار و اعضای شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: بطور متوسط ماهیانه ۲۲۰ تا ۲۴۰ ماموریت که با آمبولانس اعزام میشود صورت گرفته و متوسط روزانه بین ۶ الی ۸ ماموریت لحاظ می شود.

مقام مسوول تعامل بین مسوولان شهرستان و استان با مرکز را ستود و تصریح کرد: قطعا با همکاری بزرگترین مشکلات حل می شود و درخواست بنده بیشتر از شهروندان است خدمات اورژانس برای رفاه حال مردم بوده تماس با اورژانس ۱۱۵زمانی باید انجام شود که وضعیت بحرانی و حاد باشد انجام پانسمان و یا تزریق در چهارچوب کار اورژانس نیست.

وی افزود: ایجاد مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ عواقب خوبی نداشته و باعث میشود در صورت مزاحمت و یا شوخی یک کد از فعالیت خارج می شود.

وی به راه اندازی اورژانس بانوان اشاره و عنوان کرد: برای خدمات رسانی راحت تر می توان ازماماها و پرستارانی که در سطح شهرستان خدمت می کنند بصورت آنکال استفاده کرد.

شفیعی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
مروج این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 29 شهریور 1397 - 1:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درودبرجناب آقای ملک زاده که وقت وعمرخودراوقف خدمت به همشهریان نموده اند زحمتکش وانساندوست صدهافرشته بوسه برآن دست می زنند—————کزکارخلق یک گره بسته واکند

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 31 شهریور 1397 - 2:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا قوت به تمامی پرسنل محترم ۱۱۵ بافق دست مریزاد.

You cannot copy content of this page