رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت:کمبود نیروی متخصص مهمترین مشکل اداره منابع طبیعی بافق

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
یکشنبه - 20 آبان 1397
کمبود نیروی متخصص مهمترین مشکل اداره منابع طبیعی بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: یکی از مهمترین مشکلات در حال حاضر این اداره کمبود نیروی متخصص است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: یکی از مهمترین مشکلات در حال حاضر این اداره کمبود نیروی متخصص است.

کمال کریمی صبح امروز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ” بافق فردا” با بیان اینکه تعداد نیروی انسانی اداره با منطقه سبزدشت می بایست ۲۶ نفر باشد اظهار داشت: هم اکنون با ۶ نفر فعالیت روزمره انجام می گیرد.

وی همچنین از انجام طرح مطالعاتی ساختمان حفاظتی منطقه سبزدشت خبر داد و افزود: اداره منابع طبیعی بافق نتوانسته در پنج سال گذشته نیروی انسانی متخصص جذب و استخدام کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق همچنین به وجود سنگ آهن و تفاوت فاحش حقوق اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از تحصیلکرده های بافقی پس از اخذ مدرک کارشناسی برای ادامه کار به مرکز استان عزیمت می کنند و پیشرفت را در آن منطقه می بینند.

مقام مسوول ادامه داد:سالی که بنده استخدام اداره منابع طبیعی شهرستان شدم دو نفر غیربومی که از نیروهای استخدامی همین اداره بودند از بافق عزیمت رفتند.

وی با بیان اینکه استخدام من در اداره ۱۰ ساله است تصریح کرد: پیشنهاد رییس اداره چندین شهرستان استان شد اما بر آنچه تعهد کرده ام پایبند خواهم بود و تا زمانی که مدیران استان و شهرستان صلاح بدانند به بافق خدمت می کنم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بافق گفت:مسوولین مذکور با درایت خاص توانسته اند در راستای تخصیص اعتبار اداره منابع طبیعی گام بردارند.

وی در پاسخ به اینکه چرا زمینهای همجوار با میدان سنگ آهن در کمربندی که سند آن بنام شرکت تعاونی دهیاریها صادر شده است را جز اراضی ملی اعلام کردید گفت: سند منوط مالکیت نیست.
باطل شدن آن طبق قانون ۵۶ حفاظت از اراضی و تشخیص ملی انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق ادامه داد: شرکت تعاونی به منظور ایجاد کارگاه مزاحم شهری مقادیری زمین را در اختیار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشنهاد واگذاری ۴۰ هکتار با اخذ مجوز لازم به شرکت تعاونی دهیاری ها ارائه شده است خاطر نشان کرد:واگذاری زمین بالای ۴۰ هکتار باید براساس طرح توجیهی زیست محیطی در سازمان جنگلها صورت گیرد.

مقام مسوول در ادامه گفتگو در پاسخ به اینکه آیا تاکنون در حوزه کاری تهدید هم شدید عنوان کرد: زیاد. تهدید به ضرب و اینکه از شهر بیرونت می کنیم توسط اشخاص خاص انجام شد.

کریمی مجوز برداشت ریگهای صادق آباد را باطل اعلام کرد و یادآور شد: بعد از چاه برزگری مجوز صادر و میراث فرهنگی کار نگه داری و حفاظت را بعهده گرفت.

کریمی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مجوز کمپ شن و شادن صادر نمی شود متذکر شد:موافقت آن با محیط زیست است.

وی تعامل خود با روسای ادارات را مطلوب اعلام کرد و بیان داشت: گشت های مشترک، تبادل اطلاعات، رسیدگی به مشکلات دامدارن و… با همکاری آنان انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی در پاسخ به اینکه در بین بخشداران عملکرد و نقطه قوت کدامیک برای جنابعالی ارزنده است خاطر نشان کرد:هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند اما روند محمدرضا فتاحی با تشکیل کمیته عمران که متشکل از ۸ روسای اداره بود قابل تقدیر و نقطه قوت است.

کریمی اجرای قانون دخل و تصرف زمین های کشاورزی که حاصل دست رنج چندین ساله کشاورزان است را از مهمترین و مشکل ترین کارهای خود بیان کرد و گفت:بعضا کشاورز بدون غرض و ناآگاهی اقدام به کشت و زراعت در اراضی ملی کرده که باید در فضایی صمیمی و بدون لشکر کشی موضوع حل و فصل شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 آبان 1397 - 11:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یه سوال برای من بافقی و مسولانم بدون جواب مونده که کدوم اداره ما نیروی متخصص داره از ریسسهاش تا نیروهاش؟

صادق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 آبان 1397 - 12:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
چندیست که یکی از دوستان لیسانس منابع طبیعی گرفته و چندین بار به این اداره مراجعت کرده که برای جذب این نیرو تا کنون هیچ عملی صورت نگرفته

You cannot copy content of this page