پاسخ ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد به خبر منتشر شده در «بافق فردا»

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 25 بهمن 1397

پس از درج خبری در «بافق فردا» با عنوان:«بی توجهی نیروهای امدادرسان بهاباد به خانواده های گرفتار در سیل» ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد جوابیه ای برایمان ارسال نموده اند که برای تنویر افکار عمومی منتشر می شود.

با سلام
پیرو درج مطلبی با عنوان گلایه یک شهروند از نحوه خدمات رسانی نیروهای امدادی بهاباد مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود:
با توجه به بارش شدید باران و برف در سطح شهرستان بهاباد، نیروهای امدادی و راهداری از همان ساعات اولیه در مناطق پرخطر حضور یافته و نسبت به رفع آبگرفتگی و برف روبی و آزادسازی جاده های برف گرفته اقدام نمودند که همین گستردگی میزان بارش ها و پراکندگی روستاها، امدادرسانی و حضور نیروها را با سختی همراه ساخته بود.
علی ای حال در منطقه مورد اشاره که نزدیک کارخانه کیمیاداران واقع شده، از آبنمای جاده سیلاب به راه افتاده و نزدیک به سی الی چهل خودرو از هر دو مسیر رفت و برگشت در جاده متوقف مانده بودند.
بسیار واضح و مبرهن است که امکان عبور خودرو از سیلاب غیرممکن و با خطر مرگ همراه است ولی متاسفانه خودروی فرد شاکی اقدام به ورود داخل سیلاب نموده و با خاموش شدن ماشین در وسط سیلاب گیر می افتد. همچنین حوادث جاده ای در حیطه وظایف هلال احمر و راهداری هست و فرد شاکی پس از تماس با اورژانس راهنمایی می‌شود که با کجا تماس بگیرد ولی متاسفانه با یکی از اقوام تماس می‌گیرد و اطلاعی به هلال احمر نمی دهد
بلافاصله بعد از تماس با نیروهای هلال احمر، این نیروها به سمت منطقه حرکت کرده و خودروی مذکور برخلاف اظهارات نادرست، توسط خودروی هلال احمر که با به خطر انداختن جان خود به داخل سیلاب می روند، از مسیل بیرون آورده می شود!
لازم به ذکر است خودرو فرد شاکی قبل از رسیدن به آبنما و مسیر سیلاب با ماشین جلویی خود برخورد می‌کند و این خود عامل عصبانیت فرد شاکی میشود
این در حالیست که حتی بخشدار منطقه به عنوان بالاترین مقام اجرایی بخش از ساعت ۲۳ الی ۴ صبح در محل سیلاب و محدوده اطراف آن حضور داشت و بلافاصله بعد از ترک محل توسط بخشدار خودروی شاکی اقدام به ورود به سیلاب می نماید و با این عمل بسیار خطرناک که جان خود و خانواده اش را به خطر انداخته، موجب شد تا در این موقعیت حساس که همین نیروهای اندک امدادی و خدمات رسانی که در جنوبی ترین منطقه شهرستان در حال خدمت رسانی به مردم گیرافتاده در برف بودند بعد از اطلاع از وقوع این حادثه بخشی از نیروها و تجهیزات خود را به منطقه مذکور واقع در شمالی ترین منطقه شهرستان گسیل دارند! و جهت نجات افراد داخل خودرو اکیپی از هلال احمر، یک دستگاه کمپرسی اداره راهداری و آتش نشانی بهاباد و پلیس راهور در محل حضور یافته و حتی بخشدار نیز مجددا و تا پایان عملیات نجات در محل حاضر بود.

لازم به ذکر است عملیات امدادی کماکان در سطح روستاهای درگیر برف و کولاک ادامه داشته و مجموعه نیروهای خدوم شهرستان حسب وظیفه خود در حال خدمت رسانی به اهالی می باشند.
با تشکر
ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page