واگذاری معدن چاه گز به واحدهای بیرون از استان منتفی است

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
جمعه - 18 بهمن 1398
واگذاری معدن چاه گز به واحدهای بیرون از استان منتفی است

استاندار یزد گفت:واگذاری معدن چاه گز به واحدهای بیرون از استان منتفی است.

محمد علی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق در پاسخ به اینکه آیا معدن چاه گز واگذار شده است گفت: واگذاری معدن چاه گز به واحدهای بیرون از استان منتفی است.

وی با اشاره این معدن دولتی است و دولت می تواند درباره آن تصمیم بگیرد تصریح کرد:دولت با توجه به نیازهایی که در سطح کشور وجود دارد میزانی از سنگ را برای واگذاری به واحدی مشخص می کند تا برای تامین خوراک منطقه واگذار شود.

طالبی افزود:تصمیماتی که تاکنون انجام شده از واگذاری خود معدن به هیچ واحدی نبوده و پیگیری ها برای واگذاری با توجه به نیاز منطقه صورت گرفته که وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین تعاون، کار رفاه و اجتماعی موضوع را پذیرفتند و فرآیند قانونی در حال طی شدن است.

بالاترین مقام سیاسی استان با بیان اینکه معدن دی ۱۹ با ذخیره بسیار خوب در حال انجام کارهای اکتشافی است عنوان کرد: این معدن با دریافت مجوز مورد بهره برداری قرار می گیرد و می تواند کمک خوبی برای تامین خوراک واحد های معدنی و صنعتی استان یعنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق و چادرملو باشد.

استاندار در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای رفع ابهامات مرزی بافق و بهاباد انجام گرفته است گفت: جلساتی جداگانه و مشترکا بین مسئولان بافق و بهاباد برگزار و نهایتا با نظرات مسئولان دو شهرستان و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع به وزرات کشور منعکس شد تا نظر دهند.

طالبی ادامه داد:تیمی از سوی وزرات کشور به استان سفر کرد تا موضوع را بررسی کند اما هنوز از سوی وزارت کشور نتیجه ای به استان اعلام نشده است.

او در پاسخ به اینکه در رابطه با جلوگیری از خام فروشی چه اقدامی انجام شده بیان کرد: تاکید به  تامین سنگ مورد نیاز برای واحدهای فرآوری شده استان است و براساس آن می خواهیم به سمتی قدم برداریم که از تعهد واحدهای معدنی استان نسبت به واحدهای بیرونی کمتر شود و سنگ خام از استان یزد خارج نشود.

وی تصریح کرد:اگر هم قرار است تامین کننده نیاز ذوب آهن اصفهان باشیم سنگ فرآوری شده که در استان ظرفیت ان وجود دارد منتقل شود نه سنگ خام.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page