رشد بیش از 100 درصدی عوارض مالیات ارزش افزوده شهرستان بافق

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 2 آذر 1391

معاون مالیات ارزش افزوده اداره کل امورمالیاتی استان یزد: خوشبختانه شهرستان بافق علی رغم کمبود شرکت های تولیدی در 8 ماهه ابتدای سال رشد خوبی را شاهد بودیم و  افزایش بیش از 100 درصدی مالیات و عوارض ارزش افزوده را  داشته است.

 محمدعلی اسدآبشوری معاونت مالیات ارزش افزوده، امرالله عابدی معاونت مالیاتی شهرستان ها و احمدعلی کریمی معاونت پشتیبانی اداره کل امورمالیاتی استان یزد در اداره امور مالیاتی بافق حضور یافته و از نزدیک در جریان روند فعالیت حوزه های مختلف این اداره قرار گرفتند.

 معاون مالیات ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان یزد در زمینه  هدف از سفر  به شهرستان بافق به «بافق فردا» گفت:  بررسی مسایل و مشکلات، آشنایی با روند کار و  توضیحاتی نیز در خصوص مالیات ارزش افزوده و عملکرد از سوی همکاران ارائه شد.

محمدعلی اسد آبشوری ادامه داد: مالیات ارزش افزود در 5 سال گذشته به اجرا گذاشته شده و هر ساله مشمولین افزایش پیدا می کند و از ابتدای سالجاری پنجمین مرحله اجرای قانون پشت سر گذاشته شده و وزارت اموراقتصاد و دارایی برای دقیق تر انجام دادن این ماموریت مهم این قانون بصورت مرحله به مرحله اجرا شد و در مرحله اول که از مهرماه 87 شروع شد یک سقف معافیت داشتیم مثلا کسانی که در سال 86 سقف معاملات و درآمدشان  بالای 300 میلیون تومان و یا 5 ماهه اول 87 بیش از 125 میلیون تومان ثبت  درآمدشان بود مشمول بودند و در مرحله دوم علاوه بر شرکت ها مغازه داران نیز مشمول این قانون شدند و بطور کلی در هر مرحله تعدادی از گروه های مختلفی مشمول پرداخت این مالیات می گردند.

وی  مالیات ارزش افزود را به دو بخش مالیات و عوارض تقسیم بندی کرد و افزود: مالیات به خزانه دولت واریز می شود و عوارض در شهرستان بین شهرداری ها و دهیاری های  تقسیم می شود.

محمدعلی اسدآبشوری، با اشاره به نحوه خوب عملکرد و تلاش شهیدزاده رئیس و کارکنان امورمالیاتی بافق و همکاری مطلوب مردم شهرستان در مقایسه ای با سال گذشته، افزود: خوشبختانه در شهرستان بافق علی رغم کمبود شرکت های تولیدی در 8 ماهه ابتدای سال رشد خوبی را شاهد بودیم و  افزایش بیش از 100 درصدی مالیات و  عوارض ارزش افزوده را داشته است.

وی توضیح داد: نرخ مالیات ارزش افزود در ابتدای برنامه 3 در صد  و سالیانه یک درصد افزایش یافته و تا 8 درصد ادامه می یابد و امسال این رقم 5 درصد که 9/2 به مالیات و ½ به شهرداری و دهیاری های شهرستان پرداخت می گردد.

این مسئول یادآورشد: بنا بر بخشنامه و صحبت های انجام شده شرکت هایی که در محدوده شهرستانی فعالیت دارند و دفتر آنها در جای دیگری است پیگیری و عوارض آنها به آن شهرستان عودت داده می شود.

اسدآبشوری خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در صورتی که مردم آموزش لازم و کامل را ببیند در روند فعالیت های مالیاتی و قانونی تسهیل می گردد و وزارت  امور اقتصاد دارایی قراردادی با دانشکده اقتصاد منعقد کرد تا وظیفه آموزش مردم برای تمام افراد مشمول و غیرمشمول را انجام دهد و کلیه اصناف و مردم و اقشار مختلف می توانند در کلاس ها و دوره های رایگان ما شرکت کنند و از اساتید مجرب و کار آزموده بهره ببرند.

معاون مالیات ارزش افزوده اداره کل امورمالیاتی استان یزد آمادگی آموزش برای کلیه ارگانها، ادارات و مودیان مالیاتی را مطرح کرد و  توصیه نمود: برای جلوگیری از پرداخت جرایم مختلف و مشکلات قانونی شایسته است مردم و مودیان در کلاسهای آموزشی شرکت کنند./

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page