مجمع هم اندیشی یا شیر بی یال و دم و اشکم

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
سه‌شنبه - 18 مرداد 1401

چندین سال است که در چند مناسبت خاص نخبگان ,فرهیختگان و فعالان اجتماعی گرد هم می آیند و در جلسه ای با نام مجمع هم اندیشی شرکت می کنند.

مجمعی که موسس آن صباغیان است و از ابداعات وی به شمار می رود و هدف اصلی آن همان گونه که از اسمش برمی آید استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان شهر درجهت توسعه و ابادانی است.

چیزی که مسلم است این است که برگزار کنندگان جلسه دچار نوعی سردرگمی و انحراف از هدف اصلی شدند و ریزش فرهیختگانی که قبلا به این نوع جلسات دل بسته بودند و درآن شرکت می کردند موید این نکته است.

از طرف دیگر عده ای ایجاد این مجمع را در راستای اهداف تبلیغاتی نماینده می دانند که وی با هدف رسیدن به بهارستان به فکر تشکیل این مجمع افتاده بود و الان هم چون نمی خواهد بگوید لوطی باخته است این مسیر را ادامه می دهد یا هنوز هم تلاش می کند از این جلسات استفاده ابزاری کند که با توجه به تریبون های مختلفی که نماینده دارد این نظر خیلی واقع بینانه نیست.

یکی از مناسبت های تشکیل جلسه در صبح تاسوعای هر سال است با این استدلال که تمام بافقی ها غیر ساکن در بافق در ایام محرم به شهر خود برمی گردند .سوال این است که بزرگانی که در سال سه یا چهار روز به بافق می آیند چه مشورتی می خواهند به مسئولان شهر بدهند و تا امروز که چندین سال از عمر مجمع گذشته است چند مورد از این مشاوره های راهگشا را برای مردم بیان کنند تا همگان دستاورد این مجمع را ببینند.
هم چنین با این که جلسه مثلا دستور کار مستقلی دارد ولی هر کس از هر دری سخن می گوید همان حرف ها و صحبت هایی که در جلسات اداری شهر مطرح می شود.

در جلسه اخیر با این که داستان تکراری صنایع جوار ریلی و پهنه ریلی و سریال کلیشه ای مصوبات بی پایان شهرستان باید مورد بحث و تبادل نظر قرار می گرفت از کمبود معلم و فضای آموزشی در آموزش و پرورش , مشکل پرداخت حقوق کارکنان سنگ آهن , مشکلات گندله, عدم تکمیل بیمارستان وموضوعات ریز و درشت دیگری که هیچ ارتباطی با دستور کار نداشت مطرح گردید و صد البته هیچ خروجی هم نداشت به جز چند تا عکس از همت و تلاش مسئولان و فرهیختگان که دغدغه پیشرفت شهر را دارند و نمایشی از وحدت و یکدلی که کسی باور نداشت حتی همان افرادی که در جلسه حضور داشتند به طوری که معاونت نیروی انسانی سنگ آهن تلاش می کرد با خویشنداری پرده از بسیاری اسرار برندارد هرچند که عنان اختیاررا برای چند لحظه از کف داد ونارضایتی خود را از این که به مجموعه شرکت انتقاد شده است ابراز داشت.

هم چنین وقتی این مجمع هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد و قادر به حل مشکلی نیست و مصوبه ای ندارد وبازوهای مشورتی آن هم فشل و ناتوان است اصرار برتداوم آن چه فلسفه ای می تواند داشته باشد؟

در نگاه آرمانی و کلی وجود این جلسات در صورتی که در راستای اهداف اصلی باشد مفید و مثمر ثمر است ولی وقتی دکور بیرونی آن به نمایش عموم گذاشته می شود ولی درونی توخالی و بی محتوا دارد یادآور حکایت پهلوانی است که تصمیم داشت تصویر شیر بر روی بازوی خود خالکوبی کند ولی چون مرد میدان نبود ; شیر بی یال و دم و اشکمی می خواست بر بازویش کوبیده شود که این چنین شیری هنوز پابه عرصه وجود نگذاشته است.
امضا محفوظ


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناظر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 مرداد 1401 - 11:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
مطالب زیبایی است . راهکار جایگزین شما چیست؟!

    کار عبث ،بیهوده و هزینه زا انجام نشود: نهی از منکر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 22 مرداد 1401 - 10:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    کار عبث ،بیهوده و هزینه زا انجام نشود: نهی از منکر

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 7:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

👈اولا تقریبا انتقاد سازنده ای بود لیکن نفس تشکیل این جلسات دورهمی خوب و سازنده است زیرا طیفهای مختلف از همشهریان محترم خارج از بافق و مسئولان مختلف سابق و دیگر دوستان فرهیخته در جلسه حضور می یابند و نظرات و پیشنهاداتشان را به مسئولان امر ارائه
می کنند که از اول هدف تشکیل این مجمع ارائه و جمع بندی همین پیشنهادات، نظرات و ارائه طریق های مختلف بعنوان نظرات مشاوره ای به دستگاهای اجرایی و غیره بود و این هنر و جنم ارگانها است که طبق وظیفه ذاتی این پیشنهادات را در روند کارهای اجرایی خود پیگیری و به سرانجام برسانند.
👈ثانیا قبلا زیرمجموعه این مجمع کارگروه هایی تشکیل گردید که بعدا به عهده شورای اسلامی شهر واگذار گردید و مقرر بود با حفظ همین نفرات و تشکیلات آماده این کارگروه ها متشکل از کارشناسان، نخبگان و صاحبنظران در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و زیرساختی زیر مجموعه کارگروه توسعه شهرستان(که در فرمانداری تشکیل می گردد) به منظور کمک و همکاری با کلیه مسئولان تشکیل گردد که مورد غفلت واقع شد.
👈ثالثا اگر خاطر شریف دوستان باشد حداقل از دهه هفتاد و هشتاد هم به نوعی چندین بار از این جلسات دورهمی یا مشابه آن تشکیل شده بود که به حاشیه سیاسی یا تعارض منافع می رفت و نهایتا تعطیل می شد.
👈مهمتر اینکه این جلسات تداوم دارد و در مناسبت‌های خاص به صورت فصلی تشکیل می گردد علیرغم فراز و نشیب‌های فراوان تعطیل نشده است خودش کار بزرگی است و صد البته می بایست پیشنهادات جمع بندی گردد و به دستگاهای مربوطه برای پیگیری ارائه گردد و اینکه حتما حتما کارگروه هایی از همین دوستان و دیگر عزیزان صاحب‌نظر و کارشناسان دلسوز و متعهد در زیر مجموعه کارگروه توسعه شهرستان تشکیل گردد تا ضمن همکاری و همیاری نزدیک با مسئولان این موارد نیز پیگیری گردد.
مهدی رنجبر بافقی

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 8:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

متأسفانه عین واقعیت نگاشته شده وقتی فردی از همین جمع پیشنهاد یا راهکار منطقی علمی و سازنده هم بده ولی به مذاق نماینده و متولیان برگزاری جلسه نخونه دفعه بعد نه دعوت میشه و تا بشه بایکوت میشه.ای کاش یه گزارشی میدادن که چند دهم درصد نه چند درصد مصوبات اجرایی شده .خخخ

You cannot copy content of this page