برگزاری اولین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 13 دی 1401

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بافق ؛ اولین شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان بافق با حضور اعضای این شورا در سالن کنفرانس آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

“میرجعفری “مدیر آموزش و پرورش شهرستان با تاکید برنقش شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان در پیشبرد اهداف عالی اموزش و پرورش اظهار داشت: شورا ی انجمن اولیا و مربیان به منظور توسعه فعالیت های انجمن اولیا و مربیان و بهره مندی مناسب از مشارکت ها ی فکری و تخصصی در حل و بررسی مسائل و چالش ها ی موجود در آموزش و پرورش شهرستان برگزار می گردد.
وی افزایش نقش اولیا دانش اموزان در برنامه ریزی و تصمیم گیری امور آموزشی و پرورشی را از اهداف مهم تشکیل این شورا دانست و یادآور شد: ایجاد زمینه های نظارت عمومی اولیا و مربیان بر عملکرد و برنامه ها یانجمن ،ارتقا جایگاه و نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثر بخش آن با نظام تعلیم و تربیت و تحکیم و توسعه نقش خیرین و مسئولان منطقه در حوزه های مرتبط با فعالیت انجمن اولیا و مربیان از دیگر اهداف مهم تشکیل این شورا می باشد.
در ادامه “محمدعلی قاسم زاده”نماینده اولیا ومربیان شهرستان در شورای آموزش و پرورش هدف دار نبودن دانش اموزان را یکی از علت های بی انگیزگی آن ها دانست و افزود : امروز باید از بحث ظاهر و فضای فیزیکی مدارس تا حدی خارج شویم و به روح و تفکرات بچه ها نفوذ کنیم و با توجه به نقش پررنگ مادران این امر را می توان در انجمن اولیا و مربیان مدارس جست و جو کرد.
وی تعلیم و تربیت را عامل آمادگی ذهن دانش اموزان عنوان کرد و ادامه داد : باید نخبه یابی در هر زمینه ای را یکی از اولویت های کاری خود قرار دهیم و این امر به صرف برگزاری مسابقات نباشد بلکه با سرمایه گذاری برروی این دانش اموزان آینده روشنی را برای شهرستان رقم بزنیم.
“محمدرضا فتاحی “دیگر نماینده اولیا ومربیان شهرستان در شورای آموزش و پرورش بااشاره به اهمیت یادگیری مهارت های زندگی در زندگی دانش اموزان خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی شاهد هستیم هدف اصلی آموزش و پرورش ،آموزش مهارت های ابزاری و یادگیری سواد درسهای مختلف است .درصورتی که با آموزش مهارت های زندگی در هر دوره به فرد می توان فردی موفق را به جامعه تحویل داد.
“زکی زاده”نماینده دیگر اولیا ومربیان شهرستان در شورای آموزش و پرورش ادامه نقش امور مالی را در پیشبرد بسیاری از اهداف مجموعه آموزش وپرورش پررنگ دانست و افزود : باید تمام ظرفیت ها و فرصت ها ی شهرستان را مورد بررسی قرارداد تا یک راه درآمدی برای مدارس و فرهنگیان پیدا کرد با این کار می توان حداقل حاشیه های کمبود بودجه مالی در این مجموعه را کاهش داد.
“حسن امیرزاده “رییس مجمع خیرین میعاد شهرستان نیز ضمن بیان اهمیت پیداکردن استعدادیابی هنری و ورزشی در بین دانش اموزان بیان کرد: حمایت از دانش اموزان مستعد علمی نیز یکی از راه هایی است که می تواند علاوه کمک به شخص دانش آموز به شهرستان نیز کمک بزرگی داشته باشد.
“نصرت جمالی” نماینده مدیران مقطع متوسطه اول با بیان توضیحاتی در رابطه با طرح ایران مهارت افزود : یکی از مشکل ها و چالشهای مدارس شهرستان نبود یک سرویس اییاب و ذهاب ویژه دانش اموزان است که اگر این مسئله رفع گردد علاوه بر کاهش دغدغه اولیا ، گره ترافیکی بسیاری از نقاط شهرستان را نیز کاهش خواهد داد.
“ریحانه کارگران” مدیر مرکز مشاوره باقرالعلوم نیز ضمن تشریح فعالیت ها ی مرکز باقرالعلوم اظهار داشت : یکی از راه های کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس پرورش استعدادها و کمک به کسب فضیلت های اخلاقی دانش اموزان می باشد.
پیگیری کارگروه مسئولیت های اجتماعی، پیگیری کمیته سرمایه گذاری و تشویق دانش آموزان دارای رتبه از جمله موارد مطرح شده دیگر این شورا بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page