واگذاری تیم‌های پرسپولیس و استقلال سالانه حداقل 15 میلیارد تومان بودجه دولت را آزاد می‌کند

دسته: اخبار ایران , ورزشی
بدون دیدگاه
شنبه - 28 اردیبهشت 1392

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تیم‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شود، سالانه حداقل 15 میلیارد تومان کمک دولت به این دو باشگاه آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش امروز در مراسم کلنگ‌زنی سالن اسکواش اردکان اظهار داشت: دولت سالانه کمک‌های قابل توجهی به دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس می‌کند که اگر این باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، دیگر الزامی برای کمک دولت به آنها نیست و این بودجه می‌تواند صرف سایر امور ورزشی شود.

وی افزود: بسیاری از ضرورت‌های ورزش کشور به دلیل کمبود بودجه نادیده گرفته شده و سالی حداقل 15 میلیارد تومان می‌تواند برای این ضروریات بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

تابش تصریح کرد: اما دولت موظف است ضمن اینکه سهام این دو باشگاه را بخش خصوصی صلاحیت‌دار واگذار می‌کند، 49 درصد از سهام را به هواداران این دو باشگاه واگذار کند.

* مجلس با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی موافق نیست

تابش در عین حال تاکید کرد: مجلس با واگذاری باشگاه‌ها موافق است اما واگذاری و اجاره اماکن ورزشی و آموزشی به بخش خصوصی از آنجا که برای مردم هزینه و بار مالی به دنبال دارد، مورد موافقت مجلس نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد شش درصدی فصل تربیت بدنی در سال جاری، عنوان کرد: بودجه این فصل از یک‌هزار و 125 میلیارد تومان به هزار و 193 میلیارد تومان رسیده است در حالی بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که به گفته مسئولان ورزش کشور، وزارت ورزش و جوانان بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

* افزایش قیمت ارز کار کمیته ملی المپیک را مختل کرده است

تابش همچنین عنوان کرد: افزایش قیمت ارز و لزوم حضور ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی، کار کمیته ملی المپیک را مختل کرده است.

وی تصریح کرد: به طور قطع ادامه این روند، آسیبی جدی برای ورزش کشور محسوب می‌شود.

در این مراسم که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان برگزار شد، سالن اسکواش اردکان کلنگ‌زنی و زمین ورزشی فوتبال ساحلی این شهرستان بهره‌برداری شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page