تبديل وضعيت نيروهاي خدماتي كي و چگونه؟

دسته: اقتصادی
۳ دیدگاه
یکشنبه - 27 فروردین 1391

     با وجود نامه نگاری‌ها و چانه زنی‌های فراوان شرکتهای خدماتی و دولت در سال گذشته و تعیین شرط و شروط برای ماندن خدماتی‌ها در بازار کار، رئیس‌جمهور کشورمتن اعلام کرد”همه نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی که از طریق شركتهاي خدماتی جذب شده‌اند، مشمول مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی هستند و اين يعني در شهرستان بافق بالغ 2500 نفر از نيروهاي پيماني مشمول مصوبه تبديل وضعيت ميشوند.

۱۴ روز پس از آخرین نامه نگاری دولت و کارفرمایان خدماتی در زمینه وضعیت فعالیت شرکت های خدماتی در دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته به دولت، آقای احمدی نژاد اخیرا اعلام کرده که همه کارگران شاغل در دستگاه های دولتی که از طریق شرکت های خدماتی وارد شده اند، مشمول مصوبه تیدیل وضعیت قرارداد هستند.

سخنان جدید رئیس جمهور در حالی مطرح شده است که ۸ فروردین ماه امسال، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به نامه نگاری کارفرمایان خدماتی اعلام کرد که در صورت محرز شدن ۴ ویژگی، قرارداد همکاری نیروها با دستگاه ها، خدماتی و به عبارتی غیرمستقیم خواهد شد.

اين چهار وي‍‍ژگي كه از سوي معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام شده عبارتست از :

1-     کمیت پذیری و قابل تعیین بودن قیمت و حجم کار

2-     عدم ارتباط شغل با وظایف اصلی دستگاه

3-     عدم نیاز در بکارگیری نیروی دائم

4-     عدم نیاز به استفاده از امکانات و تجهیزات

اما به یکباره رئیس جمهور اعلام کرد که همه قراردادهای نیروهای شرکتی فعال در دستگاه ها از طریق شرکت های خدماتی مشمول مصوبه دولت در زمینه لزوم تبدیل قرارداد از غیرمستقیم به مستقیم هستند و باید هرچه سریعتر این کار صورت پذیرد و در صورت عدم انجام، در مورد کارگران تخلف صورت گرفته است.

اين در حاليست كه برخي بر اين باورند كه مصوبه اخير هيئت دولت مغاير با قوانين است و در پایان سال گذشته و پس از اعلام لزوم برخی اصلاحات در مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از سوی مجلس، دولت اعلام کرد که با انجام برخی اصلاحات، مصوبه در مسیر ارسال به هیئت تطبیق مصوبات با قوانین است.

طبق گفته مقامات کارفرمایی در بخش خدمات در حال حاضر ۳ میلیون نفر نیرو در بخش خدمات اشتغال دارد که در صورت تحق وعده رئیس جمهور، قراردادهای کاری تمام این افراد با دستگاه های دولتی مستقیم خواهد شد که خود مسئله حجیم شدن دولت را به وجود خواهد آورد.

در صورتی که دولت بخواهد این تغییرات قرارداد افراد را در قالب تعاونی ها دنبال کند نیز بازهم آن معنای دقیق مستقیم شدن قرارداد همکاری فرد با دستگاه دولتی رعایت نخواهد شد و این بار تعاونی ها جایگزین بخش خصوصی در بخش خدمات و پیمانکاری خواهند شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 27 فروردین 1391 - 9:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز وقتی قرارداد مستقیم بسته میشه نیرو هنوز تحت نظر تامین اجتماعی میمونه و فقط اون مبلغی را که شرکتهای دولتی با واسطه به دست کارگر می دهند بدون واسطه دست خود کارگر میرسه اگه فرصت کردید قراردادها رو بخونید اونوقت متوجه می شوید که اینطور که شما می فرمائید دولت بزرگ میشود نیست

منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 28 فروردین 1391 - 1:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
ما متوجه نشدیم هدف از انتشار این متن چیست؟
1- توجیه کارگران مبنی بر اینکه بی خیال تبدیل وضعیت شوند؟
2- همدردی با کارگران شرکتی؟
خلاصه هیچ راهکاری انگار وجود ندارد؟ به نظر بنده اگر فرماندار محترم شهر پی گیر نامه ارسالی به معاونت محترم رییس جمهور شوند. خیلی از پاسخ ها در آن است.
احتمالا این نامه هم مثل دیگر نامه ها سرنوشتش سطل آشغالی سازمان توسعه و نوسازی بوده است.
در هر صورت اغلب نیرو های شرکتی اعم از مشغول در راه آهن یا سنگ آهن مشمول مصوبه می شوند.

امیر علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 8:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام بنده از نمایندگی کارکنان شرکتی دانشگاه بو علی هستم که حقوقمان را شرکت 300000میدهد ما چکار کنیم اقای رییس جمهور خدا خیرت بده برای ما کاری کن اجرک الله

You cannot copy content of this page