1100 بازرسي از عاملين توليد و توزيع فرآوردهاي خام دامي بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 17 بهمن 1392
رئیس دامپزشکی بافق خبرداد:
1100 بازرسي از عاملين توليد و توزيع فرآوردهاي خام دامي بافق
 رئیس دامپزشکی بافق،  با اشاره به بيش از 1100 مورد بازرسي از توليد و عرضه كنندگان فرآوردهاي خام دامي شهرستان، عنوان كرد: شهروندان از خریدگوشت از مراکز غیرمجاز خودداري كنند.
11
علی میرزایی  گفت:  اين شبكه از ابتداي امسال بيش از 1100 مورد بازرسي از توليدكنندگان و عاملين نگهداري و توزيع فرآوردهاي خام دامي شهرستان داشته است.
رئیس دامپزشکی بافق، ادامه داد: در اين راستا با بيش از 40 نفر از متخلفين برخورد و فرآوردهاي دامي غير بهداشتي ضبط گرديده است.
اين دامپزشك، با اشاره به ممنوعيت قطعه کردن مرغ در فروشگاه های عرضه گوشت سفید، ادامه داد: ابزارها و وسايل موجود در این قبیل مکان های عمومی بیشتر در معرض آلودگی های مختلف میکروبی قرار می گیرد.
وی با بیان این مطلب که یکی از این آلودگی هاي ميكروبي سالمونلاست که باعث اسهال و استفراغ شدید مي شود، افزود: توصيه مي شود شهروندان حتی از چرخ نمودن گوشت قرمز در محل عرضه بدلیل ملاحضه های بهداشتی خودداری کنند.
میرزائی، با بيان اين مطلب كه شکل ظاهری گوشت ملاک مناسبی و مطمئنی برای سالم بودن نیست. افزود:  عرضه محصولات پروتئینی بصورت فله و بدون بسته بندی و همچنين کشتار غیرمجاز دام و طیور نیز ممنوع و پیگیرد قانونی دارد.
علي ميرزايي با بيان اين مطلب كه تشخيص برخي بيماريهاي گوشت فقط از طريق كارشناسان دامپزشكي ميسر است، افزود: بیماری خطرناک تب خون ریزی کننده کریمه کنگو  چندان از روی ظاهر گوشت قابل تشخیص نیست.
رئيس دامپزشكي بافق خاطرنشان كرد: شهروندان براي خريد گوشت از عاملين مجاز كه محصولات دامي را در قالب بسته بندي و لاشه هاي برچسب دار محتوي اطلاعاتي چون تاريخ توليد و مصرف، محل كشتار و غيره خريد نمايند.3

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page