رئیس بهزیستی بافق عنوان کرد: موفقیت 60 درصدی مراکز اقامتی ترک اعتیاد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 4 خرداد 1393

 

رئیس بهزیستی بافق گفت: سال گذشته از مجموع معتادینی که در  مراکز اقامتی حضور یافته اند نزدیک به 60 درصد برای کنترل بیماری اعتیاد موفق بودند.

محسن خوشگذران عنوان کرد: برنامه های مرتبط با بحث اعتیاد زیر نظر واحد پیشگیری بهزیستی و شامل اقدام های پیشگیرانه و درمانی است.

رئیس بهزیستی بافق افزود: در اقدام های پیشگیرانه آموزش های مهارت های زندگی و آموزش شناخت عوامل و عوارض اعتیاد و سایر موارد است.

وی با بیان این مطلب که درمان اعتیاد در مراکز سرپایی و مراکز اقامتی انجام می شود، بیان کرد: 2 مرکز اقامتی (کمپ) و همچنین 6 مرکز سرپایی درمان اعتیاد در شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که درمان اعتیاد اکنون در مراکز سرپایی و یا اقامتی انجام می شود، افزود: با توجه به داروهای جدید درمان اعتیاد راحت تر و فرد با مراجعه یکی از درمان های سم زدایی یا نگه دارنده شرکت می کند.

وی درباره درمان سرپایی و سم زدایی، گفت: برای سم زدایی از داروهای متنوع و مختلفی استفاده می شود.

این پزشک با بیان این مطلب که درمان های نگه دارنده مربوط به کسانیست که بیش از یکبار در درمان سم زدایی موفق نشده باشد، گفت: اعتیاد در طول یک شب به وجود نیامده و عوامل زیادی در واقع دست به دست هم دادند تا فرد به سمت اعتیاد برود و برای درمان نیز باید در یک مدت طولانی این عوامل را رفع نماید.

وی در بیان مثالی در این زمینه، گفت: اعتیاد شبیه بیماری هایی مانند سرماخوردگی که سریع درمان شود نیست بلکه بیشتر مانند دیابت و فشارخونست که باید کنترل شود به عبارتی اعتیاد بیماری مضمن است.

 

خوشگذران افزود: درمان اقامتی یا کمپ ها بیشتر برای معتادینی که از درمان های قبلی بازمانده یا از خانواده ترد شده و یا بصورت دواطلبانه این روش را بخواهند.

وی عنوان کرد: در مراکز درمانی اقامتی از روش پرهیز مداری استفاده نموده و از داروها چندان استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجموع معتادینی که در  مراکز اقامتی حضور یافته اند نزدیک به 60 درصد برای کنترل بیماری اعتیاد موفق بودند.

برگزاری کلاس های آشنایی و جلوگیری از اعتیاد باید تبدیل به یک مطالبه مردمی شود

 خوشگذران بااشاره به شعار پیشگیری بهتر از درمانست، عنوان کرد: هدف کلی دولت جلوگیری از نخستین تجربه و لب زدن به مواد اعتیاد آورست .

وی افزود:برگزاری دوره و کلاس های آشنایی و جلوگیری از اعتیاد باید تبدیل به یک مطالبه مردمی شود. 

رئیس بهزیستی بافق با اشاره به جای خالی مراکز خیریه با موضوع اعتیاد، گفت: فعالیت های خیریه در این زمینه بسیار کم است و با توجه به نقش مسایل مالی و اقتصادی در بحث درمان و کنترل اعتیاد فعالیت در این زمینه بسیار با اهمیت و ضروری است.



پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page