دست هاي خالي جواب!!!

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 1 اردیبهشت 1394

گردهمایی-بازنشستگان-شرکت-4

مهندس “مسلم دريه” مدير عامل صندوق بازنشستگي فولاد در حاشيه جلسه ي بازنشستگان که روز چهارشنبه 26 فروردين در مسجد آهنشهر برگزار شد، در گفتگويي به سؤالات مطرح شده توسط خبرنگار هفته نامه افق کوير پاسخ داد.
وي پيرامون سفر خود به بافق گفت: مدتي بود که قصد داشتم براي بازديد و به منظور سرکشي از معادن و طرح هاي در دست اقدام به بافق سفر کنم.
“دريه” روند پيشرفت طرح ها را مثبت ارزيابي کرد و افزود: اتفاقات خوب و مثبتي روي داده است اميدوارم با رفع مشکلات و تنگناهاي سال 93 موانع رفع شود و طرح ها نيز با جديت بيشتري دنبال شود. تا براساس اولويت بندي و به جهت اين که تمايل داريم زنجيره ارزش مواد معدني در خود شهرستان و مجموعه شهرستان به حداکثر ارزش افزوده برسد.
مدير عامل صندوق پيرامون 15 درصد و خواسته مردم بافق گفت: حداکثر خدمت از طريق شرکت به منطقه و شهرستان ارائه مي گردد و درصد آن نيز بالاتر از اين اعداد خواهد بود. در يک يا دو سال آينده بيش از 1500 شغل ديگر براي مردم شهرستان ايجاد خواهد شد. اتفاقات خوبي در حوزه اکتشافي و آنومالي هاي جديد رخ داد؛ که خبرهاي خوش آن بعداًً اطلاع رساني مي شود.
دريه در پاسخ به اين پرسش که با توجه به کمبود نقدينگي و عدم صادرات سنگ آهن، هزينه طرح هاي صنايع جوار معدني از کجا تأمين مي شود؟ گفت: سوال ديگري نداري؟!
وي در پاسخ به اين پرسش که کلنگ گندله سال 91 به زمين خورد و معمولاً براي اين طرح 5 سال در نظر گرفته مي شود 2 سال مشاوره و 3 سال ساخت و هم اکنون وارد سومين سال شده ايم چرا خبري نيست؟ گفت: سؤال بعدي!
وي در پاسخ به اين پرسش که علت عدم حضور در جلسه گزارش کارگروه عليرغم امضا صورتجلسه که يکي از بندهاي آن قول حضور و گزارش اعضاء صندوق هست و از طرفي کتباً از طرف فرمانداري و استانداري دعوت شده ايد چيست؟ گفت: قرار شد سؤال فني بپرسيد در غير اين صورت بقيه سؤالات را هم جواب نخواهم داد و اين سوالات را جايي نپرسيد.
مدير عامل صندوق بازنشستگي فولاد در پاسخ به اين پرسش که هيئت مديره صندوق قول داده است تا بهره برداري طرح هاي جوار معدني سودي دريافت نکند پاسخ شما چيست؟ گفت: خلاصه بگويم تمام طرح هاي توسعه که در برنامه هست و توسط هيئت مديره مصوب گرديده در دستور کار قرار دارد. انشاا.. . با اميد به خدا پيش مي رويم. منتهي هر کدام درصدي پيشرفت دارد 7، 10، 40 درصدي. براساس اولويت و نسبت به درصد پيشرفت تمام هم و غم را به کار مي بنديم تا کارها عقب نيفتد.
وي افزود: اگر طرح ها با مشکل مالي روبرو شود، طبيعتاً شرکت تا آن جايي که بتواند از محل منابع داخلي تأمين مي کند و در صورت اينکه ديگر قادر نباشد از طريق فاينانس و تأمين مالي توسط دولت پرداخت مي شود. موافقت اصولي آن امضاء شده، کارهاي اوليه نيز انجام گرفته است.
وي درپاسخ به اين پرسش که مقرر گرديد دو نفر از اعضاي هيئت مديره شرکت سنگ آهن مرکزي بافق بومي باشند چه شد؟ گفت: قرار شد سوالات فني بپرسيد. خسته نباشيد!
سوالات ديگري اعم از اين که آيا شرکت قصد دارد مقداري از سهام خود را بفروشد؟- عملکرد مديرعامل شرکت را در 3 سال گذشته چگونه ارزيابي مي کنيد؟- براي ارتقاي شغلي کارگران شرکت سنگ آهن بافق چه برنامه اي داريد؟- با توجه به اينکه گفته مي شود نماينده صندوق بازنشستگي فولاد از كارگران بازداشتي، اعتراضات سال گذشته شکايتي ندارد؛ چرا پرونده ي آنها مختومه نمي شود؟ به دليل ضيق وقت مهندس مسلم دريه، مدير عامل صندوق، امکان طرح آن هم ميسر نشد.

افق کویر
راضيه بيگي- اكرم عباسي|


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 - 8:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تشكر از حضور آقاي مهندس دريه.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 - 8:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ببخشید یک سوال داشتم از محسن
چرا این همه معدن در ایران چرا چغارت را میدهند به صندوق بازنشستگان،چرا از احداث کارخانه در سالیان گذشته در بافق جلوگیری کردند ،چرا معادن بافق را زیر نظر شرکتهایی مثل اایمیدرو
که بنیانگذاران آن اصفهانی هستند،می برند و بعد میگویند ذخیره کافی برای احداث گندله و فولاد نداریم
امان از منفعت طلبی و رانت قدرت

You cannot copy content of this page