مهمترين مرجع اطلاع رساني اخبار انتخاباتي در روز راي گيري، ستاد انتخابات است

دسته: اخبار ویژه , انتخابات , عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 28 آذر 1394

به گزارش كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات شهرستان بافق ؛ دومين نشست ستاد پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخاباتي با حضور فرماندار ، رئيس دادگستري ، دادستان ، اعضاي هيات هاي اجرايي و نظارت بر انتخابات و ساير اعضا در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق با توجه به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد گفت : ستاد پيشگيري از جرايم و تخلفات انتخاباتي ضمن رصد و پایش مستمر امور و فعالیت نامزدها و حاميان آنان با استفاده از ظرفیت دستگاههای عضو، تدابیر و تمهیدات لازم نسبت به پيش بيني و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی در سه مرحله قبل و در حین و بعد از برگزاری انتخابات را در برنامه دارد.

وي تصریح کرد: ستاد حق دخالت و حق نظارت در انتخابات را ندارد وظیفه ستاد صرفاً پیشگیری و در صورت وقوع جرم برخورد قضایی است.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به اينكه اطلاع رساني اخبار صحيح و قوانين انتخاباتي در روز انتخابات صرفا از مراجع قانوني و رسانه هاي ارتباط جمعي كه در قانون پيش بيني شده (ستاد انتخابات كشور و صداوسيما )ملاك عمل است ، خاطرنشان کرد: هر گونه اطلاع رساني در جريان انتخابات به ويژه در روز راي گيري از سوي نرم افزارهاي اجتماعي و فضاي مجازي سنديت نداشته و كسب اطلاع صحيح نيست.

وي افزود : بایدآگاه سازی عمومی و اختصاصی در خصوص جرایم انتخاباتی با هدف سالم سازی محیط انتخابات و کاهش جرایم انتخاباتی، افزایش اعتماد عمومی و تحقق مشارکت حداکثری انجام شود.

فرماندار بافق گفت:همه دستگاه های زیربط مکلفند نسبت به صیانت از آرائ مردم و جلو گیری از هر گونه تخلف که موجب خدشه دار نمودن انتخابات می شود به جد پرهیز کنند و اگر توجه نکردند دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد .

رئيس دادگستري شهرستان بافق در ادامه گفت: به منظور اجرا و اعمال دقیق قانون ، پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی طی بخشنامه ای از سوي قوه قضاييه، اين ستاد تشكيل شده است.

رسول دميري افزود : دادگستري شهرستان یکی از شعب دادسرا و دادگاه موجود در هر حوزه قضایی شهرستان را به منظور رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی اختصاص داده است.

وي با اشاره به زمان ثبت نام كانديداي مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي و مرحله رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي مجلس توسط هيات نظارت از اعضاي ستاد خواست سعي شود تا در اين زمان شان و منزلت نامزدها حفظ و تخريب چهره كانديداي رد صلاحيت شده از سوي افراد خاطي صورت نگيرد.

در ادامه مواردي چون جلوگيري از تخلفات فضاي مجازي ، آگاه سازي عموم مردم از تخلفات انتخاباتي ، جلسه توجيهي ويژه مسئولين ستادهاي انتخاباتي نامزدها ، انعكاس تخلفات ميداني و مستندسازي توسط اعضاي ستاد مورد بحث و به تصويب اعضا رسيد.

IMG_1458 IMG_1459 IMG_1460 IMG_1461


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page