هفدهم اسفند ماه؛ سنگ آهن مرکزی میزبان دو وزیر دولت تدبیر و امید بود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 18 اسفند 1394

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ،  دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی و مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر وامید، ظهر امروز (دوشنبه هفدهم اسفندماه) میزبان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق بودند.

 ربیعی با حضور در سنگ آهن مرکزی طرح های جوار معدنی این شرکت را افتتاح کرد. در این مراسم، نوروزی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و اعضاء هئیت مدیره سنگ آهن مرکزی نیز در کنار امام جمعه ، فرماندار بافق و مدیرعامل سنگ آهن مرکزی حضور داشتند.
وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی،در ابتدا طرح اصلاح خطوط فرآوری (کنسانتره آهن) را  افتتاح نمود. این طرح با 65 میلیارد تومان سرمایه گذاری موجبات اشتغال 50 نفر را بصورت مستقیم فراهم کرده و تولید 3/25 میلیون تن کنسانتره آهن با عیار 67/5 درصد جهت استفاده در کارخانه گندله سازی را هدف قرار داده است.
وی در ادامه پروژه خطوط راه آهن فرآوری چغارت و ایستگاه تخلیه سه چاهون را افتتاح کرد. این پروژه با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان و میزان اشتغال 110 نفر مستقیم و 220 نفر غیر مستقیم و با هدف اجرای راه اندازی و گسترش سیستم ریلی شرکت به منظور افزایش حمل ریلی و دسترسی به ظرفیت تولید بالا به بهره برداری رسیده است.
طرح دیگری که توسط این مسئول افتتاح شد،دو دستگاه مخزن ذخیره آب 20 هزار متر مکعبی بود. این طرح با سرمایه گذاری 8 میلیارد و با هدف ذخیره آب جهت استفاده در طرح های جوار معدنی ساخته شده است.
ربیعی همچنین در ادامه ، کارخانه آگلومراسیون را افتتاح نمود. این کارخانه با سرمایه گذاری 40 میلیون دلار ارزی و 21 میلیارد تومان ریالی ، با اشتغال 400 نفر بصورت مستقیم و با هدف تولید سالانه 800 هزار تن آگلومره جهت مصرف در کارخانه فولاد کوره بلند ساخته شده است.
پروژه “کوبینگ خشک” ، زمین چمن و سالن های ورزشی چند منظوره نیز از جمله پروژه هایی بود که  بدست دکتر ربیعی افتتاح و به بهره برداری رسید.
طرح کوبینگ خشک معدن سه چاهون با سرمایه گذاری 8 میلیارد تومان با میزان اشتغال 30 نفر و با هدف جلوگیری از حمل باطله از سه چاهون به چغارت که موجب کاهش هزینه حمل ونقل و افزایش عمر معدن می شود، به بهره برداری رسید.
همچنین زمین چمن مصنوعی و سالن های ورزشی چند منظوره شهرک مسکونی آهنشهر با سرمایه گذاری بیش از 4 میلیارد تومان و با هدف ایجاد مکانی برای ارائه خدمات ورزشی سالم افتتاح شد.
محمد جواد عسکری مدیر عامل سنگ آهن مرکزی، در این مراسم اظهار داشت: بطور کلی، بیش از سه هزار میلیارد ریال در طرح های جوار معدنی سرمایه گذاری شده است

در ادامه ی سفر دکتر ربیعی به بافق، ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان این شهر که با مساعدت یک میلیارد تومانی سنگ آهن مرکزی (50 درصد از کل سرمایه گذاری) به بهره برداری رسیده بود، توسط وی افتتاح شد.

وی در سفر یک روزه خود به بافق با حضور در بیمارستان ولی عصر از  پروژه در حال ساخت بیمارستان 96 تختخوابی جدید بافق نیز بازدید کرد. گفتنی است در این پروژه، بیش از سه و نیم میلیارد تومان توسط سنگ آهن مرکزی، مساعدت شده است.

دکتر ربیعی همچنین از تجهیزات پزشکی ـ درمانی که توسط سنگ آهن مرکزی خریداری و در اختیار بیمارستان ولی عصر قرار داده شده است بازدید نمود. تجهیزاتی از قبیل : دستگاه سی تی اسکن به مبلغ 2 میلیارد تومان، میکروسکوپ جراحی چشم به مبلغ 300 میلیون تومان، لاپراسکوپ به مبلغ 300 میلیون تومان ، فیکو به مبلغ 100 میلیون تومان و  تجهیزاتی مانند الکترو شوک، فوتوتراپی، دستگاه نوار قلب، پالس اکسی متر، ماشین بیهوشی، تخت و … به مبلغ 500 میلیون تومان.

لازم بذکر است دکتر ربیعی در بدو ورود و پس از استقبال رسمی مدیران ارشد صندوق بازنشستگی فولاد، مدیرعامل سنگ آهن مرکزی، معاونین و کارکنان شرکت در ورودی شهر، پس از غباررویی قبور شهداء و زیارت آستان مبترکه امام زاده عبدالله بافق (ع) با حضور در جلسه شورای اداری، پلی کینیک تامین اجتماعی بافق را به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین و کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی، پروژه های جوار معدنی افتتاح شده را به صورت زنده و مستقیم به دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، گزارش داد.

photo_2016-03-08_07-29-06

photo_2016-03-08_07-29-12

photo_2016-03-08_07-29-20

photo_2016-03-08_07-29-32

photo_2016-03-08_07-29-36

photo_2016-03-08_07-29-40

photo_2016-03-08_07-29-47


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page