سازمان های مردم نهاد سلامت در ارتباط با جمعیت و خانواده فعال شدند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1396

IMG_20170503_120854

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:سازمان های مردم نهاد سلامت در ارتباط با جمعیت و خانواده فعال شدند.

محمد حسن لطفی در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری آموزش ها و خدمات هنگام و پس از ازدواج که به مدت دو روز با حضور پزشکان و کارشناسان مشاور ازدواج در بافق برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت و سیاست های جمعیتی یکی از محورهای مهم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری یکی از مهمترین بندهای آن حفظ حد جانشینی که عدد دو و یک دهم است در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه کشور حرکت های خوبی را در چند سال اخیر شروع کرده و به این عدد نزدیک شده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه استان یزد از این عدد مورد نظر گذشته است عنوان کرد: در حال حاضر شاخص های کلی دو و شش دهم است و برخی شهرستانها از جمله بافق، میبد و اشکذر در جایگاه جلوتر از دیگر شهرستان های استان قرار دارند.

وی ادامه داد: بقیه نقاط استان نیز حرکتهای خوبی را در این زمینه آغاز کرده اند و در مجموع شاخص رشد جمعیت و نرخ کلی باروری به عنوان دو شاخص متمایز در نظر گرفته شده است.

لطفی خاطر نشان کرد : موالید زنده استان طی ۴ سال گذشته از بیست و یک هزار و پانصد به ۲۸ هزار رسیده است.

وی یادآور شد: موالید یا مولدین زنده نشان دهنده ی روند خوب افزایش جمعیت است اما از سوی دیگر آمار ازدواج ها کاهش و طلاق ها افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از وجود ۱۱ مرکز مشاوره در استان خبر داد و گفت : اخیرا به دلیل افزایش طلاق باید مشاورهای قبل و بعد از ازدواج با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: زوجین با مراجعه مراکز می توانند اموزش های لازم را فرا گیرند.

لطفی ارائه کتاب و سی دی آموزشی “اکانت” اینترنتی را به متقاضیان ازدواج از دیگر عملکرد مراکز بهداشتی استان عنوان و یادآور شد: ۹۳ درصد از زوجین از این وسایل آموزشی استفاده می کنند و تاثیر آن در دراز مدت نمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از دو سال پبش شروع شده است اظهار داشت: عناصر تاثیرگذار اجتماع از جمله روحانیون، دانشگاهیان، بازاریان و معلمین می توانند در این امر کمک کار باشند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page