مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد:لزوم ایجاد خانه ورزش روستایی در روستاهای دارای جمعیت مناسب

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 2 مرداد 1396
لزوم ایجاد خانه ورزش روستایی در روستاهای دارای جمعیت مناسب

سمینار مشترک روسای ادارات شهرستان های استان یزد،ادارات ستادی و اداره کل ورزش و جوانان در سالن اجلاس فرمانداری بافق برگزار شد.

IMG_20170724_183936

سمینار مشترک روسای ادارات شهرستان های استان یزد،ادارات ستادی و اداره کل ورزش و جوانان در سالن اجلاس فرمانداری بافق برگزار شد.

مسعود شریعتی در حاشیه این سمینار از لزوم ایجاد خانه ورزش روستایی در روستاهای دارای جمعیت مناسب خبر داد و گفت:ایجاد این خانه های ورزش فضایی مناسب را جهت ورزش بانوان فراهم می کند .

مدیر کل ورزش و جوانان استان همچنین تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در دستور کار این سمینار قرار گرفت.

وی افزود:ایجاد این خانه ها با محوریت اوقات فراغت تابستان گسترش بیشتری پیدا می کند و در طول سال برنامه های منسجمی در زمینه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در برنامه کاری روسای ادارات ستادی شهرستان قرار می گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه این سمینار به صورت دوره ای در سطح استان برگزار می شود و این دوره به میزبانی بافق صورت گرفته است تصریح کرد:در این سمینار بحث هم اندیشی و هم فکری در حوزه های مختلف ورزش و جوانان با استفاده از ظرفیت های موجود در هر شهرستان مورد بررسی و تدبیر قرار می گیرد.

شریعتی به اقدامات صورت گرفته در این سمینار اشاره و عنوان کرد: مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان و بخش های نمایندگی در سطح استان فعالیت های ۳ماه اول سال خود را مورد بررسی قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد:نحوه استفاده از ظرفیت ها در توسعه ورزش همگانی،قهرمانی و در بحث پرداختن به امور ۹گانه جوانان در حوزه های مختلف اهم از بحث ستادی که در ستاد ساماندهی جوانان باید در سطح شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود در این سمینار مطرح شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه تعاملات و نحوه استفاده از ظرفیت های کل شهرستان ها در توسعه ورزش همگانی مورد دستورکار این جلسات است بیان کرد:نحوه استفاده از سرانه ورزشی سایر دستگاه ها جز اداره ورزش و جوانان در سطح شهرستان ها از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

شریعتی به کمبود سرانه ورزش در سطح استان اشاره و عنوان کرد:سرانه ورزش در سطح استان به ازای هرنفر که ۱متر مکعب می باشد نرسیده است و باید از ظرفیت های تمامی شهرستان ها و بخش ها جهت توسعه ورزش اعم از همگانی و پهلوانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه جوانان باید تحت شعاع فعالیت های ورزشی قرار بگیرد خاطر نشان کرد:از ظرفیتهای اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان هر شهرستان در حوزه های فضای اجتماعی،ازدواج،تسهیلات مسکن باید استفاده شود و اعضای ستاد ساماندهی نیز در خصوص حوزه های مورد نظر مشارکت جوانان و ایجاد فرهنگ اشتغال در سطح شهرستان ها پیگیری کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هدف از برگزاری این سمینار را ارزیابی فعالیت های ۳ماهه اول سال و مشخص کردن شهرستان های برتر در حوزه فعالیت های ورزشی عنوان کرد و گفت:هدف گزاری در برنامه های ورزش های همگانی ،قهرمانی و جوانان تا پایان سالجاری و اعلام کردن آنها به دستگاه های مرتبط از اقدامات انجام شده در این سمینار بود.

شریعتی به ظرفیت های بالای شناسایی شده در شهرستان بافق اشاره و بیان کرد:از نظر زیر ساخت پروژه های خوبی در این شهرستان کلید خورده است و مربیانی در سطح ملی برای برخی رشته ها از جمله شمشیربازی،اسکیت،تیر اندازی باکمان،فوتبال و تنیس روی میز به این شهرستان دعوت شدند.

خبرنگار : پریسا رجبی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page