معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار يزد گفت: تبدیل بافق به قطب تولید، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 10 مرداد 1397
تبدیل بافق به قطب تولید، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار يزد گفت: ایران با محوریت بافق به قطب تولید، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا تبدیل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: ایران با محوریت بافق به قطب تولید، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا تبدیل می شود.

علی زینی وند در اولین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستور کار پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا و همچنین مشکلات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و راههای گسترش این صنعت در شهرستان بافق که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیا و تکثیر انبوه آن در بافق اظهار داشت: مهمترین ویژگی ایستگاه تحقیقاتی بافق پرورش ماهی در آبهای شور است.

وی با اشاره به بازدید چند ساعته از این محل عنوان کرد: پیشرفت قابل توجه ای بر روی تکثیر و پرورش انجام شده که آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد خورد‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد به ویژگی های منحصر بفرد مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور کشور از جمله نوع و سطح آب منطقه، کیفیت و نیاز کشور به این محصول اشاره داشت.

زینی وند همچنین با بیان اینکه سطح تولید این نوع ماهی در دنیا رو به افزایش است و به ۵ میلیون تن رسیده تصریح کرد: ایران با محوریت شهرستان بافق یکی از قطب های تولید، تکثیر و پرورش این نوع آبزی می شود.

وی اشتغالزایی با سرمایه و مصرف آب کم را ستود و خاطر نشان کرد: طرح دانش بنیان مرکز که شامل میانگین تولید حدود ۳۰۰ تن ماهی با آب مصرفی کمتر از دو و نیم لیتر در ثانیه است می تواند یکی از با اهمیت ترین طرحهای کشوری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد از مسوولین خواست تا بصورت جدی موضوع توسعه تولید، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در بافق را پیگیری کنند.

وی از فرصت یکماهه با نظر کمیته کارشناسی برای بررسی مشکلات مرکز خبر داد و گفت: مجوز زیست محیطی اخذ و بافق یزد مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا شناخته شده است اما در حوزه تامین آب ابهاماتی وجود دارد که بزودی حل و فصل خواهد شد.

زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید امروزش از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق عنوان کرد: نگرانی تامین مواد اولیه از بین می رود و در صورت متقاضی بودن سرمایه گذاران از محل اشتغال فراگیر تسهیلات قابل قبولی پرداخت می گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page