ضرورت توجه زوج‌های جوان به آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 آذر 1392

محسن خوشگذران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بافق اظهار کرد: بهزیستی به بیش از 800 معلول دارای پرونده شهرستان خدمات مختلف و متنوعی را ارایه می‌دهد.

2020

رئیس بهزیستی بافق افزود: بر اساس برآوردهای اولیه تعداد معلولان بیش از این رقم و باید نزدیک به 10 درصد جمعیت شهرستان باشد.

وی با اشاره به طرح سی بی آر که شامل 3 بخش شناسایی، تقسیم بندی و ارائه خدمات به معلولان را شامل می‌شود، اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در سفر معاونت توان بخشی استان مجوز بررسی و شناخت معلولان از روش‌های مختلف را گرفتیم.

وی با اشاره به فعالیت مرکز حرفه‌آموزی دختران بالای 14 سال در شهرستان، خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز حرفه‌آموزی پسران بالای 14 سال در 2 ماه آینده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این پزشک در توصیه‌ای به جوانان، عنوان کرد: زوج‌هایی که سابقه معلولیت در خانواده‌هایشان دارند حتما در زمینه آزمایش ژنتیک اقدام کرده و به این وسیله از ایجاد معلولیت در فرزندان جلوگیری کنند.

خوشگذران با اشاره به توصیه‌های مختلف درباره مشاوره قبل از ازدواج برای زوج‌های فامیل، افزود: شایسته است زوج‌هایی که ارتباط فامیلی ندارند هم در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره خدمات متنوع این سازمان برای جلوگیری از معلولیت‌ها، تصریح کرد: زوج‌هایی که با وجود ریسک معلولیت برای ازدواج اقدام می‌کنند حتما در زمان بارداری برای مشاوره و جلوگیری از مشکلات معلولیت اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بهزیستی و مشارکت ناچیز خیرین در این زمینه، مشارکت بیشتر آنها را خواستار شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page