250 میلیارد ریال خسارت به دامداران بافقی به علت خشکسالی

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 19 دی 1390

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر قریب به 250میلیارد ریال خسارت به دامداران بافقی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ،محمد خسروانی در حاشیه برگزاری دوره آموزش مرتعداران بافقی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت آموزش مرتعداران اظهار داشت: توجیه بهره‌برداری صحیح از مراتع و آشنایی با پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده برای کشاورزان و روستاییان از اهداف دوره‌های آموزشی است.
وی مراتع را از ارکان اساسی منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: به منظور ارتقا دانش و مهارت بهره‌بردارن از مراتع و استفاده بهینه مرتع‌داران از وضع موجود، این دوره آموزشی برگزار شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق خاطرنشان کرد: این شهرستان 245هزار هکتار مرتع دارد که به طور عمده از نوع متوسط و فقیر هستند.
خسروانی بیان کرد: به منظور حفظ و پایداری مراتع، تاکنون در سطح 70هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی بافق طرح ممیزی و در سطح 40هزار هکتار از آن نیز طرح مرتع‌داری اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 40 هزار واحد دامی در این مراتع تعلیف می‌شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بافق تصریح کرد: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، قریب به 250 میلیارد ریال خسارت به دامداران وارد شده است.
خسروانی عنوان کرد: در مجموع حدود 70 تا 80 درصد از مراتع شهرستان بافق ممیزی شده و در اختیار دامداران ذی‌حق قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: تامین علوفه کمکی و آب شرب دامداران منطقه با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی بخشی از فعالیت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در راستای حمایت از دامداران و مرتع‌داران شهرستان بوده است.
همچنین چند تن از مرتعداران و بهره‌برداران عرصه‌های طبیعی بافق نیز در حاشیه این دوره آموزشی مشکلات ناشی از خشکسالی در مراتع را بیان کردند و خواستار مساعدت بیشتر مسئولان شدند.
مرتع‌داران و بهره‌برداران شرکت‌کننده در این دوره آموزشی، اتلاف بسیاری از دام‌های خود به دلیل پدیده خشکسالی طی چند سال اخیر را از مهم‌ترین مشکلات دامداران بافقی مطرح کردند.
در این دوره آموزشی بیش از 30 نفر از بهره‌برداران و مرتع‌داران بافق حضور داشتند و آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفتند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page