امیدوارم تا هفته آینده مشکل حفر کانال ابتدای فرعی 16 خیابان مهدیه حل شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 2 تیر 1394

811732195_81971_483298157962901650
با توجه به تماس های مکرر همشهریان خیابان مهدیه “فرعی 16 ” با« بافق فردا» مبنی بر حفر کانال توسط اداره آب و فاضلاب در چند وقت اخیر ، خبرنگار ما را بر آن داشت تا علت را از رییس اداره آب و فاضلاب جویا شود در این گفتگو سوالاتی نیز پیرامون آب مصرفی مردم مطرح شد.
حسین طالعی در زمینه حفر کانال در ابتدای مهدیه 16 گفت: پس از آنکه خیابان مهدیه دو بانده شد تاسیسات باید به پیادرو انتقال می یافت. لوله آب قدیم در وسط فضای سبز قرار داشت . برای آن که تطابق محله به محله رخ ندهد و ضمن اینکه بافت قدیمی شهر نیز در آن جا است و تاسیسات قدیمی می بایست به روز شود نیاز به زمان زیادی می باشد. امیدواریم انشاا.. تا هفته آینده این موضوع حل و فصل شود.
وی همچنین در خصوص جمع آوری لوله آب میدان ورودی شهر اظهار داشت: حدود یک ماه است که کار انجام شده و به شرکت سنگ آهن نیز ابلاغ گردیده است. علیرغم آنکه شرکت عجله زیادی برای انجام کار داشت ولی هنوز کار شروع نشده است.
طالعی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا روند کار طرح های اداره آب و فاضلاب با کندی روبرو می شود گفت: باید به مسئله آب مصرفی مردم توجه خاصی داشت طرح ها باید محله به محله انجا م شود تا مردم با قطعی طولانی آب شرب روبرو نشوند.
رییس اداره آب و فاضلاب بافق پیرامون پیک کم و پر مصرف عنوان کرد: در زمستان طبیعتاً آب مصرفی کمتر خواهد بود میزان آن 9500 متر مکعب می باشد. اما در تابستان و در اوایل تیر و مرداد تا نیمه شهریور به دلیل گرما بین 170 تا 175 متر مکعب در ثانیه است .
طالعی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در تابستان آب آشامیدنی مردم مزه تلخی می دهد گفت: آب مزه تلخی نمی دهد در صورت قطع نشدن آب زاینده رود زمستان 90 درصد آب مصرفی از این طریق تأمین می شود اما در تابستان 60 درصد آب زاینده رود و 40 درصد از آب خود شهر است. مردم در تابستان می توانند آب شرب خود را از محل آب شیرین کن های سطح شهر تأمین نمایند.
وی پیرامون جیره بندی آب در تابستان به رعایت الگوی درست مصرف آب در طول سال اشاره کرد و تصریح کرد: اگر مردم صرفه جویی را در زندگی خود داشته باشند به امید خدا در تابستان جیره بندی نخواهیم داشت.
طالعی در خصوص تخلفات انشعابی بیان کرد: مردم بافق با توجه به اینکه مردمی معتقد هستند تخلفات در زمینه انشعاب آب خیلی کم است و می توان گفت در حد صفر است. مردم بافق نسبت به حلال و حرام مقید می باشند. 65 درصد از مشتریان نیز به موقع قبوض آب خود را پرداخت می کنند.
وی در بخشی دیگر گفت: اگر روند انتقال آب ادامه یابد مشکل خاصی در خصوص تأمین آب کارخانه های فولاد که در آینده احداث می شود رخ نخواهد داد. بلکه با انتقال آب شهر زنده می شود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page