آغاز مسابقات شنای بیماران هموفیلی کشور در بافق

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
جمعه - 14 بهمن 1390

دومین دوره مسابقات شنای بیماران هموفیلی و هشتمین دوره مسابقات شنای بیماران پیوند اعضای قهرمانی کشور امروز در بافق آغاز شد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای کشور در حاشیه مسابقات شنای بیماران هموفیلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما در بافق اظهار از برنامه‌ریزی مناسب و میزبانی خوب اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.

امیر درویش اظهار داشت: این مسابقات با شرکت 12 تیم در بخش بیماران هموفیلی و 11 تیم در بخش پیوند اعضا به مدت سه روز در محل استخر سرپوشیده آهن‌شهر بافق در حال برگزاری است.45 ورزشکار در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند که 22 ورزشکار در بخش پیوند اعضا و 25 ورزشکار در بخش هموفیلی حضور دارند.

درویش همچنین اضافه کرد: این ورزشکاران در پیوند اعضا در سه رده سنی 18 تا 29 سال، 30 تا 39 سال و 40 تا 49 سال در بخش بیماران هموفیلی در چهار رده سنی زیر 15 سال، 16 تا 21 سال، 22 تا 28 سال و 29 سال به بالا مسابقه می‌دهند که به نفرات اول تا سوم این مسابقات مدال و حکم قهرمانی و جایزه نقدی و به نفرات چهارم تا ششم این مسابقات حکم قهرمانی کشوری اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این ورزشکاران که در حال حاضر در این دوره از مسابقات در حال رقابت هستند در سه ماهه اول سال 1391 به نخستین اردوی آمادگی مسابقات جهانی پیوند اعضا که در شهر دوربان آفریقا برگزار خواهد شد، دعوت شده و از بین آنان اعضا تیم ملی پیوند اعضا کشور انتخاب می‌شوند و به همراه دیگر رشته‌ها به این مسابقات اعزام خواهند شد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای کشور با اشاره به اهداف این مسابقات بیان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در بین بیماران خاص علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران باعث ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس این بیماران شده که این خود مهم‌ترین عامل در بهبود بیماری این ورزشکاران است.

درویش همچنین با اشاره به برنامه‌های فدراسیون بیماران خاص بیان کرد: در همین راستا به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر دو دوره مسابقات قهرمانی کشوری ظرف چند روز آینده در شهر قزوین در رشته پینگ پنگ در دو گروه بانوان و آقایان ویژه بیماران خاص برگزار خواهد شد.از همین سری رقابت‌ها یک دوره مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی و دارت برای آقایان و بانوان به صورت جداگانه در نیمه اول اسفند در شهر کرمان برای بیماران دیالیزی برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای کشور همچنین از برگزاری یک دوره مسابقه پینگ پنگ ویژه بیماران تالاسمی در گروه بانوان در نیمه دوم اسفند سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون بیماران در سال آینده عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره کلاس مربیگری پینگ پنگ برای ورزشکاران بیماران خاص از مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون در این زمینه است. ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره از کلاس مربیگری زیر نظر اساتید برجسته فدراسیون پینگ پنگ و تنیس روی میز کشور با رعایت شرایط و مقرارت خاص آموزش مربیگری را فرا خواهند گرفت که از وجود آنها در مسابقات پیوند اعضا و دیگر بیماران استفاده می‌شود.

مربی تیم ملی شنای پیوند اعضا کشور نیز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این مسابقات از نظر کیفی و کمی افزود: استقبال ورزشکاران از استان ها دراین دوره بسیار خوب بوده  است .

محمد حسین اقبالی بیان داشت : در این رقابتها ورزشکاران در حال شناسایی هستند که برای مسابقات جهانی تحت عنوان المپیک پیوند اعضا که هر دوسال یک بار در جهان برگزار می شود شرکت کنند.

مربی تیم ملی شنای پیوند اعضا کشور: نخبه هایی از این رقابتها شناسایی شده و به اردوی تیم ملی پیوند اعضا دعوت خواهند شد و با تمرینات منظم  خود را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده می کنند.

وی خاطرنشان کرد : تیم ملی پیوند اعضا ایران سال گذشته در مسابقات جهانی گوتنبرگ سوئد شرکت کرد که با درخشش ورزشکاران ایرانی همراه بود.

اقبالی عنوان کرد: در بین 57 کشور شرکت کننده در این مسابقات تیم ایران توانست رتبه بسیار خوب پنجم را کسب نماید.

محمد حسین اقبالی یادآور شد: در این دوره از مسابقات تیم ملی شنای  ایران توانست 4مدال طلا ،3مدال نقره و 4 مدال برنز در بخش پیوند اعضا کسب کند که نتیجه ها  خوب و امیدوار کنند های بود.

مربی تیم ملی شنای پیوند اعضا کشور نتایج ورزشکاران در این رشته را در سطح کشور بسیار خوب ارزیابی کرد.

این دوره از مسابقات به مدت سه روز به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران –بافق در محل استخر شنای سرپوشیده آهنشهر بافق برگزار می شود.

 علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page