دوئل برای فرماندار

دسته: سیاسی , مقالات
۲۱ دیدگاه
دوشنبه - 10 شهریور 1399

۴۲۶۰۲۱۵۷۰_۳۵۳۵۷_۱۲۲۲۷۳۴۴۹۴۲۵۰۳۴۸۴۵۱۴-۳۰۰x300-1
معتقدم برای انتصاب سومین فرماندار بافق در دولت تدبیر و امید، نماینده مردم با امام جمعه شهر، دوئل کردند و در این رقابت، سلیمانی بر صباغیان پیروز شد.

پس از گذشت ۴ ماه حضور یک سرپرست غیربومیِ دوشغله به نام شاه حسینی بر مسند فرمانداری بافق که در زمان حضورش نه آبی آورد و نه سبوئی شکست و جز فرصت سوزی برای بافق، حاصلی نداشت و بعد از مطرح شدن نام تشکری به عنوان گزینه اصلی فرمانداری شهرستان که می توان گفت در شرایط کنونی اشتباه ترین گزینه ممکن بود، و در سایه هیاهوی لشکر کشی های محله گی و طرفداران شخصیتها برای دور نماندن از منافع، بالاخره تکلیف این صندلی پر طرفدار در بافق مشخص شد و سید مهدی طلایی مقدم برای دومین بار به کعبه آمال، یعنی قدرت رسید.

در اینکه چرا مطرح شدن نام تشکری (علیرغم اقرار به توانمندی وی برای این سمت و سمت های بالاتر ) به عنوان گزینه فرمانداری غلط بود چند دلیل دارم:

اول اینکه تشکری به عنوان یکی از مردمان خوشنام و مسؤلان خدوم بافق قریب به ۳۰ سال در سیستم تامین اجتماعی مشغول بوده و به دلیل شایستگی توانسته تا درجه معاون بیمه ای اداره کل مربوطه پیش رود و اگر کسی مدعی آن است که اولا می تواند و ثانیا می خواهد برای شخص او و بافق کاری انجام دهد بهتر است برای ارتقائش در همان سازمان در یزد یا تهران آستینی بالا بزند.

دوم اینکه تشکری با جدا شدن از سازمان محل خدمت، شخصا متحمل خسارت مادی و معنوی می شد و این خودخواهی است که برخی وارد شدن این خسارت جبران ناپذیر در سالهای پایانی کار به وی برای رسیدن به مقاصد شخصی خویش را نادیده انگاشته بودند و بر پذیرفتن مسؤلیت به او اصرار می کردند، هر چند در خصوص ماندگار بودن پست فرمانداری برای او بعد از انتخابات ۱۴۰۰ هم هزاران اما و اگر وجود داشت و از کجا معلوم او هم مشمول قانون بازنشستگی به علت تغییر سازمان محل خدمت نمی شد؟

و سوم اینکه تجربه دهه اخیر بافق نشان داده تمام کسانی که با هزاران خون دل در بافق پرورش یافته و در استان مسؤلیتی پذیرفته اند پس از بازگشت به شهرستان به هر دلیلی دچار چالش شده اند و به عبارتی با این حرکت معکوس در نیروپروری، بیشتر دچار مهره سوزی شده ایم تا مهره سازی. برا مثال به ماجرای آقای دکتر یاراحمدی که مسؤلیت پارک علم و فناوری استان را برای خارج شدن بافق از بحران در سال ۹۰ واگذار کرد و سمتش به عنوان مدیر عاملی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق ۱۰ ماهی بیشتر طول نکشید، یا موضوع آقای دکتر رحیمی که اگر در سیستم محل خدمت خود مانده بود، بافق همچنان در یکی از نهادهای مهم نظارتی استان معاون اداره کل داشت و این نبود که پس از ۴ ماه حضور او در پست مدیر عاملی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به زور بازنشسته شود، یا ماجرای محمد رضا فتاحی که عطای معاونت پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان را به لقائش بخشید و عهده دار ریاست این جمعیت در بافق شده نگاه کنید.

از اینها بگذریم دولت تدبیر و امید نشان داده اعتقادی به انتصاب فرماندار بومی برای شهرستان بافق نداشته و ندارد که ریشه این اعتقاد را باید در زمینه فکری شخص طالبی و نوع نگاهش به بافق جستجو کرد. موضوعی که معمولا اختلاف نظر بین اثرگذاران در معرفی گزینه ها و بهانه ای به نام وزارت کشوری بودن (که فقط برای بافق رعایت می شود)، مستمسکی برای اعمال نظر شخص استاندار کنونی و معان سیاسی امنیتی سابق شده که نشانه های آن در تعلل های بیجای چند ماهه در انتصاب فرماندار بومی و انتصاب یک هفته ای فرماندار غیربومی بخوبی مشهود است. البته در این زمینه نباید از همنظری امام جمعه بافق در این خصوص که فرماندار غیر بومی بهتر است غافل شد.

در مجموع شاید بتوان گفت: بازگشت مجدد طلائی مقدم به بافق، آن هم در کسوتی که قبلا آزموده شده، علی رغم خواست مردم برای داشتن فرماندارِ بومیِ توانمند، نتیجه اختلاف نظر مسؤلین شهرستان، گروههای سیاسی و فعالین اجتماعی و اعضای شورای اسلامی شهر از یک طرف و صائب بودن نظر امام جمعه بر دیگران و انتخاب نادرست و پافشاری روی یک گزینه توسط نماینده و همراهان اوست و مسلما تا زمانی که این مسائل باشد، در، بر همین پاشنه خواهد چرخید، والسلام.

محمد علی قاسم زاده بافقی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 11:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت آقای قاسم‌زاده درود بر قلمتان که حرف حق را زدید.
…..

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 11:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اتفاقا اقای یاراحمدی و رحیمی برای سنگ اهن مرکزی بافق خیلی خوب داشتند کار میکردند که متاسفانه دسیسه ها نزاشت ، اولین ضربه بافق عسکری به بافقیها زد و مردانگی را درحق مردمانش تمام کرد ، نه تنها در خصوص فرماندار بلکه هرسمت اصلی در بافق باید کسی انتخاب شود که سواد کار را داشته باشد ، جناب سلیمانی و اقای صباغیان کسانی به روی کار بیاورید که سواد و وجدان کاری داشته باشند و سرمایه شهر ما را به فنا ندهند ،اگر ایران کشوری غنی هست بافق ما نیز غنی است پس به جای کشمکش بفکر بافق باشید .سپاس فراوان

دکتر رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 12:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چیزی که من از طلایی مقدم قبلاً در پست فرمانداری بافق دیدم این بود که خیلی زیبا حرف میزنه و فقط وعده و وعید میده و زمان میخره تا مردم موضوع را فراموش کنن و اینجوری به جای حل مساله صورت مساله را پاک میکنه
در ضمن چشم بهم بزنیم عمر دولت به پایان رسیده و فرماندار باید عوض بشه و این چند ماه راحت ترین دوران فرمانداری برای طلایی مقدم هست و هیچ کاری به سرانجام نمیرسه در این مدت کوتاه

سید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 1:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون از روشنگریتون

ام ام ام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 1:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بدبختی ما اینه همه دست به قلم میشن و ادعای دست به قلم بودن دارن

افتخاری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 1:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امام جمعه فرماندار غیر بومی می خواهد …..

قلی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 1:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چه کسی بهتر از مهندس حسن تفکری … البته اگر آقای صباغیان و رنجبر اجازه بدهند…..

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسم زاده انصافا صحبت هاتون به حق بوداما،اما درحال حاضر به نظرنمیادصحبتهای شماازسردلسوزی وخییرخواهی باشد.آیااگرهنوزمتعلق به جناح نماینده بودی این صحبت‌ها داشتید.همه ما همه مادرید منفعت داریم نه حق گویی حق طلبی

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هنوز نفهمیدید قدرت امام جمعه در شهر بیشتر است. ولی افسوس که بعضی ها دورامده خیلی خودرا بالاتر میدانند. چوبش هم جوانهای انقلابی بافق میخورد

Mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
نه دوستان فریب افرادی که در سری قبل هم که آقای طلایی مقدم فرماندار بودن همینجوری با اسم اصحاب رسانه بزر نفاق و جدایی بین مسعولین میپاشیدن را نخورین. کدوم خواست مردم از طرف کی شما وکیل مردم شدین کن میگن علی رقم خواست مردم. اینو بدونین اول اینکه روال انتخاب فرماندار یه روال استانداری و وزارت کشوری می‌باشد و در مرحله بعد هم امام جمعه ها، دوم اینکه اینو تجربه نشان داده که در این پست افراد غیر بومی بهتر میتوانن کار انجام بدن، زیرا متعلق به منطقه ای از شهر یا طایفه ای نیستن. در ثانی بهتر میشه ازشون نقد و مطالبه گری کرد. و شما نویسنده عزیز سعی کن اگر قلمی میزنی بدونه کینه باشه و اینو بدونین که در همیشه به یه پاشنه نمیچرخه. خصومت شخصی رو به قلم مردم ننویسید. بافق دیگر کوفه نیست.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هیچکس بهتر از مهندس تفکری نیست

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دقیق موشکافی کردید
از نماینده تا امام جمعه
از شورا تا فعالین شهر
از فرماندار قبلی تا استاندار همه نهایت خودرایی و خودبینی را در این معرکه نشان دادند

شهر را قربانی کردند و برای قدوم ناطلای، طلایی مقدم و بی تدبیریهای بچه‌گانه اش اماده کردند

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وقتی نماینده….. باشه.بهتر از این‌نمیشه.

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 2:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تا نماینده مردم دست از یکه تازی بر نداره و مطمئن باشید به نیم راه نرسیده پایگاه مردمی خودشان از دست خواهند داد

تفکری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 3:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا ۵۰ ساله ما بافقیا داریم ضربه از خودیامون میخوریم تا قدرت تحمل یکدیگر را نداشته باشیم همین آش است و همین کاسه..
درود بر جناب قاسم زاده عزیز با این قلم پرتوانش..

Nobody این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 5:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوئل یا خودزنی
سوال بزرگ این است که انتخاب و انتصاب هر کدام از این افراد چه سود و منفعتی برای شهر داشت.
ای کاش این دوئل یا لجاجت سران قدرت از سر دلسوزی برای شهر و مردم شهر بود نه برای اثبات قدرت و غلبه بر دیگری
تنها کارنامه آقای طلایی مقدم در همین سمت کافی بود که صاحبان قدرت به ظاهر دلسوز حتی به ایشان اجازه حضور در این دوئل را ندهند و همچنین پست و سمتی که آقای تشکری در حال حاضر در استان دارند، کافی بود تا به ایشان هم اجازه حضور در این دوئل داده نشود ولی افسوس که نه پیشینه و کارنامه افراد و نه جایگاه و سمت افراد در نظر گرفته میشود و تنها به برنده شدن فکر میکنند.
بازنده واقعی این دوئل نه آقای صباغیان هستند و نه آقای سلیمانی، بازنده واقعی ما مردم بافق هستیم که درگیر انتصاب و انتخاب های بدون تدبیر مسئولین شهرمان هستیم و تنها باید نظاره گر تصمیماتشان باشیم.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 شهریور 1399 - 8:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

الحق که حق مطلب را خوب بیان کردید آقای قاسم زاده.
ولی تا کی باید این دورتسلسل باطل در بافق وجود داشته باشد خدا میداند .

Mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 شهریور 1399 - 9:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دوستان انتخاب فرماندار یه روال استانداری و وزارت کشوری می‌باشد و در مرحله بعد هم امام جمعه ها، دوم اینکه اینو تجربه نشان داده که در این پست افراد غیر بومی بهتر میتوانن کار انجام بدن، زیرا متعلق به منطقه ای از شهر یا طایفه ای نیستن. در ثانی بهتر میشه ازشون نقد و مطالبه گری کرد.دوستان بذر تفرقه نپاشیم. بافق را کوفه نکنیم.

طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 2:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

همیشه بازنده این تصمیم گیری های غلط مردم بودن و اونا باید بهاشون پرداخت کنن والا عده ای میان و پست و مقام میگیرن و در کنارش بار خودشون و دوستانشون و هم حزبی هاشون و فامیل هاشون را میبندن و میرن و دوباره مردم میمونن که فریب حرف ها و ظاهر سازی های اونا را میخورن
یه نگاه به مسئولین بلند بالا و سمت هاشون و هم آخوری هاشون بیندازین متوجه عرض بنده میشین

دکتر کاتوزیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 2:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

امان از جهل بی انتهای آدمی

مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 6 مهر 1399 - 11:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یه جوری دم از فرصت سوزی رده اید که انگار کاروان عمل و پیشرفت شهرستان بی درنگ در زیر قبای پست فرمانداری با نیت تدبیر و امید در حال رسیدن به نهایی ترین نقطه های شکوفایی بوده است هاها

You cannot copy content of this page