آقای اقبال:سالروز شهرستان شدن بهاباد روز تاریخی شماست، آن هم به لطف مسؤلین بافق

دسته: مقالات
۲۹ دیدگاه
پنج‌شنبه - 14 اسفند 1399

برادر بزرگوار؛ جناب آقای محمد مهدی اقبال بهابادی
سلام علیکم

در پاسخ به مطلب “روز تاریخی در بهاباد ثبت گردید” اینجانب مهدی رنجبر بافقی بعنوان نماینده ی افتخاری جمعی از خانواده معزز شهداء در پیگیری امور مربوط به تقسیمات کشوری به منظور تنویر افکار عمومی مردم شریف بافق و بهاباد و به دور از منافع شخصی یا غرایض سیاسی و اجتماعی لازم و ضروری میدانم تا مطالبی را به اختصار خدمتتان عرض نمایم.

جناب اقبال بهابادی برای بافق روز به یاد ماندنی تاریخی مردادماه ۱۳۴۸ است که با بخش حومه و بخش بهاباد به با محدوده جغرافیایی مشخص طبق قوانین تقسیماتی با مصوبه هئیت دولت به شهرستان ارتقاء یافت.
و نیز یادتان نرود که “روز ماندگار در تاریخ مردم فهیم بهاباد” در مردادماه ۱۳۸۸ همزمان با ارتقاء بخش بهاباد با جمعیت ناچیز به شهرستان بهاباد بود که با الحاق به شرط برگشت سی و پنج پارچه آبادی دهستان سبزدشت بافق به آسفیج بهاباد این اتفاق افتاد و شهرستان قدیمی بافق با مساعدت بی شائبه و حُسن همجواری و اثبات برادری این مهم را به مردم بهاباد هدیه نمود.

متاسفانه به نظر می رسد برخی حضرات بهابادی که به خاطر همین لطف از آن زمان تاکنون در مقام فرماندار شهرستان یا بالاترین رده شوراهای شهر و استان قرار گرفته اند به جای تشکر و وفای به عهد برای اجرای شرط برگرداندن سی و پنج پارچه آبادی، این موضوع را ابزاری برای خواسته های غیرمنطقی و زیاده خواهی های بیش از حد خود برای چانه زنی در آنومالی های ۱۴ و ۱۴A در تابعیت شهرستان بافق قرار داده اند.

جناب محمد مهدی اقبال، لازمست که مجدداً یادآوری نمایم دقیقاً در اسفند سال ۱۳۹۲ شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق در دوره چهارم با حُسن نیت تمام برای رفع سوء تفاهمات و اختلافات بوجود آمده برای ادامه موّدت و دوستی مردم این دو شهرستان پیشقدم شدند و در جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی بهاباد و فرماندار وقت ( جناب آقای عباس اقبال) و شهردار وقت ( جناب آقای خانی زاده) که در محل شهرداری بهاباد تشکیل شد توافقاتی انجام شدکه می توانید از این بزرگواران بپرسید چه بود و متاسفانه آقایان بعداً زیر قولشان زدند.

و جالبتر اینکه آقای عباس اقبال بهابادی در این نشست مشترک اعتراف کردند که مطابق با اسناد رسمی معدن سه چاهون ( یکی از همان سه نقطه مورد نظر شما) صد در صد متعلق به شهرستان بافق است!

جناب آقای منصف!!! در این متن از حق خوری آشکار و دلسوزی و جدّیت مسئولان بهاباد سخن رانده اید. یادتان باشد که حق خوری آشکار را اردکان در چادرملوی غصبی بهاباد (بعنوان دومین نقطه مدّنظر شما) صورت می دهد که برای مثال حتی برخی مسئولان بهاباد چقدر دلسوز و جدی تشریف دارند که حق مردم شریف بهاباد را که در پنجاه درصد عواید حاصل از معدن چادرملو که رقم آن بالغ بر صدها میلیارد تومان می باشد از اردکانی ها پیگیری و وصول ننموده اند و هنوز هم اقدامی نمی نمایند.

آیا همین یک نمونه مصداقی و متّقن برای سنجش دلسوزی و جدّیت مسئولان تان در بهاباد کافی نیست؟!

در جایی دیگر از این مطلب از نظرات بیطرفانه و کارشناسان مجرب یاد کرده اید. آیا منظورتان از کارشناس شخصی است که احتمالا سی دی حاوی اسناد و نقشه های فاقد وجاهت قانونی را به مرکز آمار تحویل داد که منشا چاپ نقشه های جعلی کتاب جغرافیایی استان یزد و مرکز آمار ایران در سال ۹۵ و… بود؟

آیا میدانید که بعداً از این همین نقشه های جعلی چه سوء استفاده ها و تحریفاتی شد؟.

و یا برخی کارشناسانی که در بازدید میدانی ۱۱/۲/۹۸ کارشکنی و تبعیض قائل شدند و گزارش مفصل آن توسط شورای اسلامی شهرستان بافق ثبت و ضبط گردید و برای مسئولان مرتبط ارسال گردیده است و این کارشناسان که هنوز از جواب سوالاتی نظیر میزان رعایت ضوابط الزام آور تقسیمات کشوری،خصوصاً عوارض طبیعی و … که از وظایف ذاتی هر مجری تقسیماتی است عاجز هستند و طفره می روند؟!

و تاسف بارتر اینکه بعضا برخی از حضرات کارشناس نما بجای تمکین به ضوابط تقسیمات کشوری و بررسی اسناد معتبر تقسیماتی و دیگر اسناد و تلاش برای رفع شبهات و اصلاح اشتباهات فاحش خودشان؛ موضوع را به تصمیم حاکمیتی یا کمک معنوی و یا معدن دار کردن بهاباد ارجاع می دهند.
سوال ما این است آیا وزارت کشور با تصمیم حاکمیتی مبتنی بر بیعدالتی تقسیماتی و قانون شکنی و تبعیض موافق است یا خیر؟ و اینکه چرا یکبار این تصمیمات اشتباه و حاکمیتی برای اردکان اتفاق نمی افتد؟

جناب اقبال بهابادیِ عدالتخواه!!! خودتان فرموده اید که بعد از بیست و چهار سال یعنی مصوبه سال ۷۵ دهستان جلگه، پس چرا اسناد تقسیماتی استانداری و وزارت کشور که در سال ۶۵ و تحت عنوان فرم ۱ و ۲ معدن چاه گز بهابادی در کنار ۴۴ نقطه مصوبه مذکور که با جی پی اس دقیق و کد آبادی بر روی نقشه و غیره ثبت شده بود از سوی کارشناسان به اصلاح بیطرف و مجرب شما مورد مداقه و بررسی قرار نگرفت؟ که به نظر میرسد گزارش یکطرفه و ناعادلانه به گفته شما مصوبه ۲۴ ساله در تاریخ ۱۲/۱۲/۹۸ قطعی گردیده است وگرنه آیا وزیر محترم کشور از این شائبه سوء جریانات اداری، تحریفات، سندسازی و جا به جایی تحریف گونه موقعیت مکانی که مشابه آن در دهه هفتاد برای این منطقه بوده است خبر و اطلاع کافی دارد؟!

جناب آقای اقبال محترم؛ در خصوص مالکیت معدن چاه گز بهابادی( بعنوان نقطه سوم) گفته اید و قطعاً مسئولان و مردم شهرستان بافق هرگز نسبت به این معدن و سایر نقاط مندرج در مصوبه اسمی دهستان جلگه ادعایی نداشته و ندارند. زیرا دقیقاً تناقض در مرزبندی بهاباد و اردکان است نه بافق و بهاباد و معدن چاه گز بهابادی به همراه سایر نقاط نظیر آب انبار جهاد و معدن زریگان و زریگان و غیره با حضور مسئولان صلاحیتدار در منطقه آریز بافق با اسناد تقسیماتی تطبیق داده شده و تایید و صورتجلسه گردیده است.

با این اوصاف به نظر میرسد راه پیش روی آینده تقسیماتی و … شهرستان بافق و بهاباد بر این مبنا باشد:

گزارشی ابهام آمیز که بر اساس اشتباهات فاحش و برخلاف ضوابط تقسیمات کشوری که در شرایط و اوصاف فوق تهیه و تدوین شده است و تاکنون به سمع و نظر وزیر محترم کشور بخاطر مشغله زیاد نرسیده است و ایشان از موضوعات خبر ندارند و بیشتر به خاطر اعتمادی که به کارشناسان زیرمجموعه داشته آن را امضاء و به استانداری ارسال کرده است.

در این حالت حق بالغ بر پنجاه هزار نفر از مردم شهرستان بافق ضایع خواهد شد و مردم مثل گذشته در اردیبهشت ۹۰ و ۹۳ مجبور به دفاع از حق خودشان خواهند بود و قطعاً اختلافات قومیتی، بحرانهای اجتماعی و معضلات امنیتی نه برای یکسال بلکه سالهای بعد از آن نیز عمیق و عمیقتر خواهد شد و خدای نخواسته اگر خونی از دماغ شخصی بریزد مقصران و مسببان اختلافات در درجه اول:

معاون سیاسی و امنیتی وقت و شخص استاندار خواهد بود که علیرغم پذیرش اشتباه فاحش در پی مکاتبات متوالی مسئولان برای اعلام موقعیت مکانی معدن چاه گز بهابادی به جای ۱۴ و ۱۴A شهرستان بافق که متاسفانه مکاتبه خلاف واقع و فاقد وجاهت قانونی آن را تا هم اکنون ملغی و بلااثر ننموده است و حق کاذبی را برای طرف بهابادی تعریف کرده است می باشد.

دوم مدیر کل وقت سیاسی و انتخاباتی که برای رفع ابهام و معضلات تقسیماتی قول دعوت از کارشناسان دهه شصت و هفتاد را به صورت مکتوب به مسئولان داده بود تاکنون خلف وعده کرده است.

سوم کسانی که برای دعوت از پنج کارشناس بیطرف و غیربومی در حوزه های ثبتی، وزارت کشوری، معدنی و تقسیماتی و حقوقی صورتجلسه و توافق کردند و بعداً عهد شکنی کردند و صورتجلسه را پایمال کردند.

چهارم کارشناس نماهایی که در بازدیدهای میدانی و برداشت نقاط کارشکنی و معاینه محلی را نیمه کاره گذاشتند.

ینجم مدیران اجرایی که صورتجلسه رفع ابهامات ثبتی و منابع طبیعی ر امضاء کردند و پس از آن کارشکنی کردند.

ششم کسانی که در اشتباه فاحش وتصمیم نادرست قضیه خوراک معادن ۱۴ و ۱۴A بافق را ؛ با موضوع تقسیماتی گره زده اند و نتیجه این شد که خوراک و عواید اصلی را ذوب آهن اصفهان می برد.

و اینکه مجریان تقسیماتی حسب وظایف ذاتی مطابق با ضوابط تقسیماتی بصورت بیطرفانه و عادلانه بر اساس بررسی همه جانبه اسناد معتبر را مدنظر قرار دهند که قطعاً عدالت و انصاف و قانونمداری در همین تصمیم می باشد و لاغیر.

جناب آقای محمد مهدی اقبال بهابادی
در پایان تاکید می نمایم که درج اینگونه مطالب برای پیشبرد اهداف؛ زیاده خواهانه محسوب می گردد و هدفی جز تحمیل خواسته های نامتعارف برای تاثیر گذاری بر مسئولان مرتبط نیست و شک نداشته باشید که مردم شریف بافق در کنار مسئولان لایق و متعهد با قدرت از حق خودشان دفاع خواهند کرد و نه چشم طمع به حقی دارند و نخواهند گذاشت که حقی از خودشان مانند گذشته پایمال گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 11:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت مثل گذشته شیوا و روان.

ماه شب ۱۴ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 12:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر آقای مهدی رنجبر عزیز
دمت گرم برادر

جعفرکوفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 1:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

برادر ارجمند، اگر فتنه کوفیان نبود ، چادرملو از بهاباد جدا نمی شد

برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 1:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی زیاده و تیتر اون هزارتا حرف توشه خخخ خخخخ

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 1:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دمت گرم اقای رنجبر

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 2:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رنجبر مثل اینکه طمع بافقیا تمام شدنی نیست.
احتمالا برنامه بعدی شما ثبت دادن معدن سنگ آهن همیجان خواهد بود.
برادر من منصف باشید و حرف حق را بزنید…موفق باشید

حزب باد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 2:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آسیاب به نوبت … چاه گز -سه چاهون – چادرملو ما ملت امام حسینیم

منم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 2:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مزخرفه…..واقعا که

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 5:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای رنجبر بافقی ها به هیچ عنوان فکر نمی کردند بهاباد با شرایط جمعیتی آن موقع شهرستان شود وگرنه حتما مخالفت می کردند میگه نه از فرماندار وقت آقای خواجه ای بپرس

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 6:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خخخخ

احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 7:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود به داداش مهدی دمت گرم
واقعا متاسفیم برای چنین مسئولین …..بر منصب قدرت رسیده حزبی و جناحی و هرگز خدمات جناب آقای طالبی را فراموش نخواهیم کرد ….
جناب طالبی دستمریزاد خیلی ممنون علی برکت الله

حسین حاتمی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 8:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

انتزاع چادرملو از بهاباد نتیجه کمکاری و بیخیالی مسئولان قصبه بافق بوده است
اگر اهالی بافق همراهی کرده بودند

    جوان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 9:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    ده بهاباد با همه اطرافش اندازه خرونق ما نیست که مدعی هستی نادون

      ابوجهل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 اسفند 1399 - 10:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

      اطمینان خاطردارم منافقی هستی از دیار فتنه! ولیکن از واژه خرونق فقط دو حرف اول آن برازنده شماست@

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 8:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چادرملو هم با همت مسئولین وقت بافق از بهاباد جدا و به اردکان ملحق شد

فاطمه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 4:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت برادر.دعای خیر مردم ولایتمدار بافق بدرقه راهتان ……دیگر درکنارمان درحال فعالیت هستند تااموال این قصبه طیبه رابه غارت ببرند.شکی نیست که خداوند قهار دادمان را ازهمگی میگیرد.

عبداللهیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 5:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مردم بافق و بهاباد تاریخ و گذشته ای توام با همدلی و احترام به هم داشته اند و در بین شهرهای همجوار فراوانی که در استان و کشور در دشمنی و بی حرمتی به هم زبانزد هستند به لطف خدا این دو شهرستان همیشه روابطی همراه با همکاری و محبت و احترام متقابل داشته و دارند که فعالیت اقتصادی مردمان بافق و بهاباد در شهر همجوار نمونه ای این حسن همجواری است.
لطفا در مطالبی که طرفین می نویسید عنایت کنید که به این ارتباطاتی که همیشه زبانزد و مورد تحسین دیگران بوده خدشه ای وارد نشود .ممنون

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 7:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر شما

تهرون این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 15 اسفند 1399 - 11:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فضولی بهابادی را نکن

حزب باد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 اسفند 1399 - 1:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چقدر فهم و درکت کمه مهم حاله نه گذشته///

Aaa این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خوب یادمه در دوره شورای سوم که حرف شهرستان شدن بهاباد شد بهاباد هیچ یک از شرایط شهرستان شدن رو نداشت نه جمعیتی نه هیچکدام از شرایط دیگه و خیلی از مسئولین شهر و استان مخالف این قضیه بودند ولی تصمیم گیری در مورد این اتفاق به عهده شورای سوم و برخی مسئولین وقت بافق قرار داده شد که آنها هم تایید و امضا کردند و اینگونه لطف بزرگی به شهر بهاباد شد پس اگر تصمیم بافقی ها نبود شهر بهاباد تا سالها بعد که شرایط و پتانسیل شهرستان شدن را دارا میشد شهرستان نبود و شاید الان هم شهرستان نبود.

Aaa این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سال ۸۸ بهاباد هیچ یک از شرایط و پتانسیل های شهرستان شدن را نداشت و حتی مسئولین استانی هم مخالف بودن اگر صدقه سری بعضی از بافقی ها نبود و بافق تایید نمیکرد هرگز و حتی تا الان هم. شرایط شهرستان شدن رو نداشت پس هم قدر بافقی ها رو بدانند بهتره هم از زیاده خواهی دست بردارند

Aaa این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هر کجای کشور بفهمند که در کنار شهرستانی به اسم بافق با دهها خیابان و مرکز بهداشتی فرهنگی اجتماعی و… شهرستانی با دوتا خیابان و چند تا کوچه و سر جمع چند مرکز وجود داره و شهرستان شده. تعجب میکند باز هم میگم اگر بافق نبود و تایید بافق تا سالها بعد هم بهاباد اصلا شرایط شهرستان شدن رو نداشت جایگاه خودشون رو بدونن خیلی بهتره

    ابوفتنه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 2:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    برادر برعکس گفتی، همین ذره اعتبارتون هم به خاطر خصایص قابل تحسین بهابادیهاست ، وگرنه بالیدن به خیابان و جمعیت اعتباری نیست ، هرچند همه بافق را افراد غیربومی اداره می کنند!!!

حاتم طایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 17 اسفند 1399 - 5:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رنجبر، کمی به گذشته بیاندیشید! و پایتان را از گلیم خود فراتر نگذارید، عاقبت خوبی ندارد، عشق فقط بهاباد با حومه یعنی بافق…

    حاتم طالبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    مورچه چیه که کله پاچش باشه ازاول روستاتون تا آخرش سه وجب میشه …جمع کن عمو

مدافع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 8:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عالی عالی

ابو فتنه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 18 اسفند 1399 - 12:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جهت یادآوری به آقای رنجبر، لطفا در سطح استان به افکار عمومی جهت شناخت صفات بارز بافق مراجعه فرمایید،بی شک به یاد مظلومیت امام علی ع خواهید افتاد.

تالی عشق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 19 اسفند 1399 - 1:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درسته بهابادخیابون نداره اما مردانی داره که اوازه اتحادوهمت وغیرتشون سر به فلک میزنه. پیشانی تعظیم به خاک دلیر پرور بهاباد گذاشته و دستان پرتوان همه بهابادی ها که بادست خالی و بدون حمایت ، تونستن این بخش رو به شهرستان ارتقا بِدن و مالکیت حقیقیِ چاه گز رو به نام خودشون ثبت کنن بوسه باران میکنم.

You cannot copy content of this page