گلایه های برخی از کارگران فولاد بافق

دسته: اخبار ویژه , کارگری
۲۱ دیدگاه
دوشنبه - 16 فروردین 1400
گلایه های برخی از کارگران فولاد بافق

عدم امضای قرارداد جدید توسط برخی از کارگران فولاد بافق یکی از مباحثی است که در دو روز گذشته از طریق برخی از رسانه های بافق منتشر شده و تعدادی از کارگران در تماس هایی با خبرنگار «بافق فردا» خواهان پیگیری موضوع شده اند.

عدم امضای قرارداد جدید توسط برخی از کارگران فولاد بافق یکی از مباحثی است که در دو روز گذشته از طریق برخی از رسانه های بافق منتشر شده و تعدادی از کارگران در تماس هایی با خبرنگار «بافق فردا» خواهان پیگیری موضوع شده اند.

یکی از این کارگران در این خصوص می گوید: در این مجتمع فولادی حقوق طبق اداره کار و بدون تاخیر پرداخت می شود اما تولید کارخانه و فروش آن چیزی کمتر از برخی از معادن بزرگ شهرستان نیست پس می توانند مزایای بهتری برای کارگر در نظر گیرند.

وی به موضوع پرداخت هزینه سختی کار اشاره می کند و یادآور می شود: در سال شاید ۲ یا ۳ بار پاداش پرداخت می شود اما همان برج حقوق را به میزانی کاهش می دهند.

این کارگر می افزاید: میزان حقوق هیچ برجی ثابت شده نیست و نمی شود روی عدد آن حساب باز کرد .

کارگر معترض در ادامه از عدم تشکیل شورای اسلامی کارگری گلایه دارد و تصریح می کند: قرارداد ۲ نفر از کارگرهایی که در مورد شورای کارگری پیگیر بوده اند تمدید نشده است.

وی در ادامه می افزاید: ما امنیت شغلی نداشتیم و سال گذشته قرارداد ها یک ساله بوده اما در سالجاری از یک ماه تا ۶ ماه و تعداد اندکی ۱ سال شده است.

کارگر معترض دیگری به عدم امنیت شغلی در کارخانه اشاره دارد و می گوید:یک دفعه خط تولید را تعطیل می کنند و کارگرهای شیفتی روز کار می شوند تا حقوق افزایش پیدا نکند.

وی به عدم اجرای طرح طبقه بندی نیز اشاره می کند و می افزاید: نیروی راننده جریثقیل با کارگر ساده حقوقش یکی است و یا اینکه نیروی که مهارت خاصی دارد با کارگر ساده حقوقش یکسانی دریافت می کند.

کارگر معترض در پایان دو خواسته مهم اجرای طرح طبقه بندی و تشکیل شورای کارگری را خواستار می شود و عنوان می کند: با تشکیل شورای کارگری بسیاری از مشکلات کارگری ما حل خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 8:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خداخیرشون بده .خیلی وقتها هم بودع که خاطر کمبود مواداولیه خط تولید متوقف شذه حتی اگر من و همکاران در محل کار خاصی انجام نمیدادیم به هیچکدام از ما نگفتن برید خانه و تعطیل کنن. با اینکه هزینه های زیادی را موقع توقف خط متحمل میشدن

    کارگر بدبخت فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 9:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    اون شخصیتی که نوشته به خاطر مواد اولیه تولید متوقف شده چرا نمیگی چه سیاست پشت ماجرا بوده؟ چرا نمیگی اگر میخواستند حتی تو تعطیلات عید هم شمش میاوردند؟ چرا نمیگی این ها همش خواست خودشون و بنا به درخواست بازار و نیاز خودشون بوده.
    هزینه زیاد کارگر بدبخت متحمل نشده وقتی ندونه حقوق ثابتش چه قدر هست.
    وقتی یه برج شیفت میاد و یه برج روزکار از زمین تا اسمون فرق داره حقوقش و بدتر نمیدونه چجوری چک بکشه چجوری وام بگیره.
    این ضررها مال کارگر بدبخت نیست؟

      کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 12:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

      من بعید میدونم شما نیرو فولاد باشی ، اگه بودی شمام مثل همه کف کارخونه میدونستی که ده بار تا حالا به خاطری که شمش نداشتیم تولید متوقف شد ، شمش اومدن سهمیه کردن و به این سادگیا نمیدن و بازم میگم بعید میدونم شما نیرو فولاد باشی چون اگر نیرو فولاد بودی میدونستی که کارخونه سیستم توقفات داره که ثانیه به ثانیه توقف براش مهمه و ثبت میشه و همش دارن یه کاری میکنن توقف کم بشه ولی وقتی شمش نداشته چه کنه . سر اینکه اطلاعات نداری ناحق نگو رفیق اسم فولاد خراب نکنین این فولاد بعد سنگ آهن آبروی شهرمونه ، تورا به آبروی امام حسین هر که هستی به حرفام فکر کن . منم سختی دارم منم گرفتاری و قسط دارم مثل شما ولی رفیق بگو خدایا شکرت و خدا پدر مادر بانیشا بیامرزه . اصلن منم مثل تو میگم فولاد ابویی بد ، اگه نبود چندتامون الان بیکار بودیم ؟

کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 9:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دوست عزیزی که این حرف رو میزنی چجوری بچه ها هیچ کارخاصی انجام ندادن پس اون همه کار و تعمیرات چیه بعدم وقتی یک برج پاداش میدن و همون برج اندازه همون پاداش حقوق کاهش پیدا کرده یا حتی بیشتر ازاون چرااین هارو نمیگید هیچ کدوم از بچه ها بیشتر ازحقشون نخواستن ولی هیچ وقت این شرکت اندازه حقشون بهشون نداده یا بها نداده.اون دونفر که بخاطر شورای کارگری قرار داد هاشون تمدید نشده اونا چی

    کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 2:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    شماها یا نیروی فولاد ابویی نیستید ک این حرفا رو میزنید یا واقعااا خیلی خوب بهتون رسیدگی میشه تو فولاد ک اومدید این حرفا رو میزنید. و تو فولاد همه دارن زحمت خودشون رو میکشن و این فولاد تو گشورحرف اول رو داره تو تولید میلگرد میزنه واقعاااا زشته این باشه حق و حقوق و مزایای نیروش اگر ب نیروهاش رسیدگی میشد نباید ی عده دلسرد میشدن و کارخونه رو ترک کنن و یکی این موضوع ک وقتی پاداش میدن واسه بعضیا ارزش قائل میشن و میدن وب بعضیا هم نمیدن مگ بقیه کار نمیکنن ک پاداش تولید نمیدید .و واقعااا هم ب شواری کارگری نیاز داره فولاد نباید مخالفت هم بشه در این موضوع

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 10:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جالبه مگه شورای کارگری میخواد چکار کنه؟ وقتی کارشون طبق قانونه
روزی که بیکار بودیم اومدیم فولاد سر کار شرایط را دیدیمو حقوق هم قبول کردیم . خداروشکر که بیکار نیستم

کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 10:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من خودم ۶ ساله که دارم توی فولاد ابویی کارمیکنم . از اول تا حالا هم همه حقوق و مزایا و بن و هرچی که حق کارگر هسته به موقع دادن . این همکاری که گله کرده یا طبق معمول داره اینجارا که خصوصیه با سنگ آهنی که خاک خدارا میکنه پول و دولتی هسته مقایسه میکنه یا خبر شرایط اقتصادی نداره . میگن فولاد فروشش خوبه مثل معدن ، نمیبینن فولاد ۴ تا دگه پروژه در حال ساخت داره پولش کجا باید بیاد . میگن کارخونه متوقف میکنن که حقوق بالا نره مگه میشه یک بیاد سرمایه گزاری کنه بعد توقف بده که حقوقش بالا نره ؟ ما تا بودیم و دیدیم کارخونه تا شمش داشته تولید کرده هروقتی شمش نداره دیگه چچی تولید کنه ؟ با عقل جور در میاد که کسی کارخونه بسازه و اینهمه سرمایه بزاره بعد بخوابونه که حقوق بالا نره ؟ ما نماز میخونیم نبادا ناحق بگیم خدارا خوش نمیاد . غیر اینه که تو این اوضاع اقتصادی همین فولاد داره به ۲۰۰ تا خونواده تو بافق نون میده . خدا همه را به راه راست هدایت کنه .

    کارگر بدبخت فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 11:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    شما شش ساله تو فولاد هستید🙄
    کسانی که سابقه ۶ سال داشتند تقریبا همه رفتند.
    شما کدوم قسمت هستی که اینقدر راحت هستی.
    چرا به یک کارگر با شش سال سابقه کار راحت میگند خوش اومدی به سلامت
    چرا نمی پرسند دردت چیه به خاطر چی میری
    انسانیت هم چیز خوبیست
    بالاترین سرمایه کارخانه نیروی انسانی هست نه تجهیزات
    به کارگر باید احترام گذاشت و بیگاری نکشید
    از سه نیرو اخرین ورودی کارخانه که نیامده رفتند علت رفتنشان چه بود

کارگر بدبخت فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 1:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بخدا بیکاری شرف داره به اینجا که حق بچه هارونمیدن بعدم ایا واقعا درسته که حق بچه هارو ندن بعد بگن چند تا پروژه دیگ داریم مشکل اینجاس که افرادی هستن بخاطر ۵۰تومن همکار خودشون میفروشن.خدا اونایی رو به راه راست باید هدایت کنه که همکارهای خودشون رو میفروشن و اونایی که بچه هارو بخاطر دفاع از حقشون بیرون میکنن و قراردادشون تمدید نمیکنه.خدا همه اونایی که همکار و دوستانشون میفروشن بخاطر پست و مقام و یا ۵۰ تومن بیشتر اللهی به راه راست هدایت کنه

کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 1:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شورای کارگری خوبه چون حق و حقوق بچه هارو تمام و کمال میگیره.
نه این که بیان حقوق بچه هارو کم کنن بعد بگن همسان سازی کردیم بعد بچه ها رو چه حسابی چک بکشن یا قسط هاشون چجوری پرداخت کنن وقتی که خبر ندارن قراره برج بعد باز چقدر قراره کاهش حقوق داشته باشن و همچنین امنیت شغلی نداشته باشن که تا از حقشون دفاع میکنن بیرونشون میکنن یا قرار داد تمدید نمیکنن.چقدر بچه ها امسال قرداد هاشون از ۱ ماه تا ۶ ماه کردن براچی باید امنیت شغلی نداشته باشن.

کارگر ۲ فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 2:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اون شخصیتی که نوشته به خاطر مواد اولیه تولید متوقف شده چرا نمیگی چه سیاست پشت ماجرا بوده؟ چرا نمیگی اگر میخواستند حتی تو تعطیلات عید هم شمش میاوردند؟ چرا نمیگی این ها همش خواست خودشون و بنا به درخواست بازار و نیاز خودشون بوده.
هزینه زیاد کارگر بدبخت متحمل نشده وقتی ندونه حقوق ثابتش چه قدر هست.
وقتی یه برج شیفت میاد و یه برج روزکار از زمین تا اسمون فرق داره حقوقش و بدتر نمیدونه چجوری چک بکشه چجوری وام بگیره.
این ضررها مال کارگر بدبخت نیست؟

    کارگر خط نورد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 8:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    چه سیاستی؟ کدوم ماجرا؟ مگه میشه حقوق ثابت مشخص نباشه!! قرارداد امضا کردیم. اداره کار طبق قانون ناظر هست

فولادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 9:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

الان ۳۵نفرازفولادرفتن هنوزیک ماه ازسال نگذشته ازفولادحقوق ومزایای بن کارانه یاشیفت درست درمونی داشت این بچه ها که هرکدوم بالای۵سال سابقه داشتن تسویه نمیکردن برن همش دارن نیروی غریبه میگیرن باحقوق بالا ولی به بچه بافقی توجه نمیشه😔

کارگر فولاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 9:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چرافریاد غم انگیز کارگران فولاد بافق به گوش مسولین نمی رسد؟
در حالی که نیروهای مجتمع معدنی صنعت اهن فولاد بافق  به دلایل مختلف  که بزرگترین ان ضعف در مدیریت مجتمع فولاد بوده  و همچنین جلوگیری برای تشکیل شورای کارگری واخراج نیروهای پیگیر شورای کارگری و…. که باعث شده همگی نیروها دلسرد شوند و نیمی از افراد بیکاری را به کار در این شرایط ترجیح دادن و در حال حاظر نیروهای که بابت مشکلات و گرفتاری ها به ناچار در این شرکت همکاری می کنند و این شرکت به خاطر متوقف نشدن خط تولید نیروهای خود را به اضافه کار اجباری روی اورد.

۱٫چرا اداره کار در این مسئله ورود نمی کند؟
۲٫چرا مسولین بافق هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند؟
۳٫چرا مسولین شرکت هیچ جوابی برای اخراج نیروهایی که پیگیر تشکیل شورا بودند نمی دهند و اگر فردی این سوال را بکند می گویند دیگر نیاز کار با انها را نداشته اند با وجود این که افرادی با سابقه کاری بالا و تخصصی بودند؟
۴٫اگر یک درصد مشکل از کارگران بوده یک یا ودونفر بیشتر نباید استعفاء داشته باشد نه این که بیش از ۳۵ نفر دیگر تمایل کار با این شرکت را نداشته باشند
۵٫این چه سیاستی هست که مجتمع فولاد نیروهای خود را از خارج از استان جذب میکند تا همگی نتوانند باهم متهد شوند و خواسته های خود را بیان کنند؟
۶٫جناب اقای صباغیان نماینده محترم مجلس  شما که حامی این مجتمع و مدیران این مجموعه هستین یقین داشته باشید اگر در این دنیا از حق و حقوق کارگران در این مجموعه  دفاع نکنید در ان دنیا حق پایمال شده این کارگران گریبان گیر خواهد بود
۷٫از بین نفراتی که این مجموعه از همکاری با انها جلوگیری کرده افرادی بودند که دارای خانواده و چند فرزند بوده و خود انها از داشتن پدر محروم بودند این چه انصافی هست مدیران این مجموعه با وجود این که از عنوان موروثی از نوادگان پیغمبر اسلام را دارند این چنین بر سر منافع خود به کار می برند ؟
از تمام مسولین شهر خواستاریم تا دراین مسئله  ورود کنند و نگذارند حق هیچ یک از کارگران این مجموعه پایمال شود.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 10:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام

کارمند بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 10:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من فقط اینو میدونم که حقوق پایه بر اساس حکم استخدامی رو نمیشه هرماه کم یا زیاد کرد و اگر یک ماه پاداش دادند ماه بعد از آیتم های دیگر حقوق بزنند تا بر و برابر بشه یادتون باشه پرداخت کردن اضافه کار یا پاداش یا حق شیفت یا بن لباس و پوشاک در هرماه یکسان نیست و برای همه هم مثل نیست که بگوئید ما اضافه کار ثابت میخواهیم که بدانیم اخرماه چقدر حقوق میگیریم و بر اساس آن چک بکشیم یا قسط پرداخت بکنیم.رعایت انصاف و مردانگی در شرایط سخت اقتصادی که بیشتر کارخانه ها در حال تعطیل شدن هستندرسم مروت و مردانگی کارگران فولاد بافق است که ان شا الله به زودی واحد احیای فولاد ابویی تکمیل شود

ارمغان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 5:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
قراردادها چه یکساله چه یک ماهه تا فرد خودش نخواد نمیکنن بیرون، من سه ساله قراردادم شش ماهه هست و هی تمدید میشه، پسر داییم چادر ملو هستش انجا قراردادشون یکماهست ولی الان پنج سال انجاست

ارمغان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 5:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هر کارخونه ایی که پیشرفت کرده با همدلی و پست کار نیروهاش بوده، با ترک کار چیزی درست نمیشه، باید با تلاش و کوشش تو این اوضاع بد اقتصادی کارخونه جات رو به سود دهی رسوند

شرافت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 19 فروردین 1400 - 12:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

معدن آنومالی شمالی هم همین طور هستش

انومالی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 فروردین 1400 - 5:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شرافت اینقدربیکارنیست بیاداینجاپست بذاره ادمین جان

mahdi این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 9:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من فقط میدونم اینا تامهندس ….باشه هیچی ب هیچی
والسلام

You cannot copy content of this page