خورشید خاموش طلوع کرد…

دسته: با هنرمندان , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 24 فروردین 1400

دیر زمانی است که مقوله فرهنگ،این مجموعه پیچیده از دانش،باورها و هنرهاو…مورد بحث می باشد و بسیارند کسانی که در این حیطه گام هایی برداشته و بر می دارند.فرهیختگان و هنرمندانی که با جان و دل از خویشتن گذر کرده اند و فداکارانه در چنین شرایطی که معیشت در منحط ترین شکل خود است به عنوان دیوانگان جامعه خود قلمداد می شوند اما به راستی همین دیوانگان بوده اند که در طول تاریخ نام و اثرشان به جای مانده است.
سخن کوتاه می کنیم و مابقی را در نوشته‌های بعدی خواهیم گفت اما اکنون آمده‌ایم تا بگوییم خورشید خاموش طلوع کرد؛خورشیدی روشنگر،نکته بین و مخاطبی سخنگو در برابر تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری بافق.
لازم به ذکر است در ابتدا تکلیف را با فرهنگی که از آن صحبت می‌کنیم روشن کنیم.
فرهنگ،راه مشترک زندگی،اندیشه و کنش انسان است که شامل هنر، ادبیات ،علم آفرینش ،فلسفه و دین می باشد که هر یک زیر مجموعه‌هایی دارند که پرداختن به تمام این موارد امری است غیرحرفه‌ای و تا حدی غیر ممکن،به همین دلیل تنها هنر و دانش را انتخاب کردیم تا با تمرکز بیشتر بتوانیم بیش از پیش به بررسی فرهنگ شهروندی و فرهنگ اجتماعی بپردازیم.
مبرهن است هدف کلی خورشید خاموش در وهله اول گفتگوی فرهنگی است ،سپس بررسی و تحلیل آثار هنرمندان ،نقد و ارائه راهکارهای موثر با توجه به رخدادهای فرهنگی و هنری که از سوی هنرمندان و ارگان‌های شهرستان بافق انجام می‌شود ،میباشد.
امیدواریم این اقدام آغاز جریانی باشد که راه گفت و شنود را بیش از گذشته باز کند و در نهایت شاهد اتفاقات ارزشمند هنری و ارجمندی فرهنگ فاخر ایرانی_اسلامی باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page