جایگاه اولویتهای موثر شهر در انتخاب مردم بافق

دسته: انتخابات , مقالات
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 خرداد 1400

انتخابات مظهر دموکراسی و تعین کننده آینده ی جامعه است. بازه ی اثرگذاری انتخاب ما لزوما چهارسال آینده نخواهد بود، چه بسا ریلی بنا نهاده شود که مسیر قطار سرنوشت ما را برای مدتهای طولانی تعین کند یا حتی دیگر بازگشتی از این مسیر نباشد. پرواضح است که به دور از پمپاژهای منفی مبنی بر بی اثر بودن رای مردم، این رای مردم است که کیفیت آینده را می سازد.
در روزهای آینده با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خون تازه ای در بدنه ی مدیریتی کشور و شهر و روستاها به جریان در خواهد آمد. انتخابات شوراها در نگاه مردم نباید در زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری کم اهمیت جلوه کند. مردم باید با درک اولویتهای شهری خود نمایندگان توانمندی را در جهت استیفای حقوق و رشد و تعالی شهر خود برگزینند. در طول رقابت انتخاباتی اسامی و افراد مختلفی را خواهیم دید، هر کدام با وعده های خاص خود و برخی برای مردم نام آشناتر از بقیه. سوال اساسی اینجاست که کدام یک از این افراد توانمندی لازم را اولا برای درک اولویت های شهر ما و ثانیا اراده و قابلیت کافی برای پیگیری این مسایل را دارند. چرا درک اولویت از توانمندی فرد اهمیت بالاتری دارد؟ پاسخ اینجاست که اگر افرادی با سابقه درخشان در پست های قبلی یا روابط قوی با دیگر افراد و دستگاه ها را هم در شورای شهر خود داشته باشیم ولی این افراد با مسایل و معضلات روز ما بیگانه باشد، تحلیل غلطی از شرایط فعلی داشته باشد و یا در تعیین اولویتها دچار اشکال باشد نه تنها منافع ما را محقق نمی کنند بلکه قطعا سدی خواهند بود در مسیر افرادی که به دنبال تحقق منافع شهری ما هستند.
به عنوان نمونه اگر اولویتمان در حال حاضر و در شهر بافق، حل مسیله عدم اجرای مصوبات و تعهدات مطرح شده در سطوح کشوری و استانی است یا در مسایل خطوط مرزی دچار مناقشاتی هستیم دیگر فضایی برای طرح مسایلی همچون ایجاد محیطی شاد برای بانوان در سطح شهر و … نمی ماند. نه اینکه مسایل مربوط به بانوان بی اهمیت است بلکه باید توجه کرد که زمان و منابع ما ظرف محدودی دارد و در بزنگاه ها عدم توجه به اولویتها خسارات جبران ناپذیری دارد. عدم توسعه صنایع جوار معدنی و محقق نشدن تعهدات مصوب صندوق بازنشستگی فولاد را با چند پارک مخصوص دوچرخه سواری بانوان میتوان مقایسه کرد؟
هم مردم و هم کاندیداهای محترم باید بدانند که شرایط شورای شهر بافق با دیگر شهرهای استان متفاوت است. مسیر پر چالشی پیش رو است. باید دید افراد مورد نظر پتانسیل مواجهه با این چالشها را دارند؟ نه اینکه خودشان عامل ایجاد چالشی جدید در شورا باشند.همکاری و همراهی اعضای شورا نقش مهمی در موفقیت شورا خواهد داشت. عاملی که بعضا در شورای پنجم کمرنگ بوده و شاید بزرگترین نقطه ضعف این شورا است. لذا نگاه افراد علی رغم نظر کارشناسیشان که ممکن است متفاوت از دیگران باشد به مقوله تک صدایی و عدم جدایی و انشقاق چه در سطح خود شورا و چه در همکاری با سایر مسئولین نظیر نماینده مجلس و فرماندار بسیار با اهمیت است. توجه به نکات مطرح شده برای تعیین نماینده مطلوب مهم است و موجب تشکیل شورای شهری توانمند و مقتدر در راستای حرکت به سمت توسعه و استیفای حقوق شهر میشود.

محمد جواد قلی پور


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page