برای مقابله با کرونا، مقابله نکنید

دسته: مقالات
۱۶ دیدگاه
جمعه - 29 مرداد 1400

فصل الخطاب تمامی اعمال و کردار مردم و مسئولین در مواجهه با بیماری منحوس کرونا گفتار و شیوه ی عملی مقام معظم رهبری است که بارها اعلام کرده اند که تصمیمات و دستورات ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با کرونا مقدم بر همه امور و حتی دستورات شخص ایشان است و معظم له نیز جلوتر از همه مدیران و مسئولان، کاملاً و عملاً به رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی ملزم و مقید بوده و می باشند.

احمد برزگری بافقی
– دبیر اجتماعی پایگاه خبری بافق فردا
– عضو انجمن اهل قلم شهرستان بافق

و اما داستان در شهر بافق به گونه ای دیگر رقم خورده است.
در حالیکه امسال و در صبح روز عاشورا فیلم کوتاهی از سطح شهر در فضای مجازی منتشر شد که در ساعت ۹ صبح برخلاف عاشورای سالهای قبل هیچکس در خیابان وحشی بافقی و میدان امامزاده عبدالله (ع) بافق حضور نداشت و هیئات مذهبی به دلیل احترام به مردم و پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای عزاداران حسینی از تکایا و حسینیه ها خارج نشده بودند در گوشه ای دیگر از شهر بافق و دقیقا در محل دفن اموات و فوت شدگان کرونا برخی از مردم و تعداد کمتری از دسته جات عزاداری به سفارش و درخواست برخی از مسئولین فرهنگی در بهشت الحسین(ع) گرد هم آمدند تا شاید بتوانند اجتماع عظیم عزاداران حسینی را سر و سامان بدهند.

در این شرایط که گویی گرد ماتم و عزای سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش بر سرتاسر شهر پاشیده و مردمان ولایی و عزادار بافق را در سوگ تاسوعا و عاشورای حسینی در خود فرو برده است امام جمعه بافق بدون اشاره و یادآوری شرایط دشوار کرونا در مراسم مختلف عزاداری حضور یافته و مجلس موعظه و خطابه برپا می نمود.

در آخرین اقدام نیز همانگونه که از اطلاعیه ها و دعوتنامه های عمومی بر می آید اجتماع عظیم عزادران حسینی در بهشت الحسین (ع) که در ابتدا قرار بود ویژه برادران برگزار شود ایده ایشان است که در شورای برنامه ریزی این نشست نیز، با مخالفت های جدی روبرو بوده است و امروز در خطبه های نماز جمعه عنوان می شود که اعتدالیون قوه پیش بینی ندارند و برخی از مسئولین در برپایی مراسم عزاداری همراهی نکرده اند و حالا امام جمعه بافق که هشت سال آنها را تحمل کرده است چند روز دیگر نیز تحمل میکند تا به پایان کار خودشان برسند.

و اما از باب تذکر و یادآوری و صرفاً با عشق و علاقه ی به خاندان اهل بیت و ائمه معصومین علیهم‌السلام و بالاخص با توجه به ارادت قلبی و خلوص نیت عزاداران حسینی در شهرستان بافق نکاتی را یادآوری می نمایم که نیاز به پاسخ ندارد و انشاالله مورد قبول درگاه احدیت و عاشقان آن حضرت قرار گیرد.

سبقه و صبغه فرهنگی و مذهبی بودن مردم بافق چیزی نیست که قابل حذف شدن یا کمرنگ شدن به دلیل گسترش یا وجود بیماری کرونا و یا رخنه ی خرده فرهنگ های دیگر باشد.
مردمان ولایی و مذهبی بافق با شیر مادر و عرق جبین پدر که با عشق و ارادت حسین (ع) در هم آمیخته است از شیرخوارگی تا کهنسالی بزرگ میشوند و در این راه باقی می مانند و از این عاشورا تا عاشورای دیگر تجدید میثاق و بیعت میکنند.

در دوسال اخیر نیز که ویروس منحوس کرونا بر تمام جهان و ایران اسلامی سایه افکنده است ذره ای از عشق و ارادت خالصانه مردم و اهتمام آنها در انجام فرایض دینی و امور مذهبی و دینی کاسته نشده است.

از سوی دیگر شهرستان بافق به گواهی آمار و اخبار مستند در موج های مختلف کرونا در صدر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با کرونا بوده است.

امروز هم اگر می بینید اجتماع عظیمی که مدنظر جنابعالی و همراهان شما هست شکل نمی گیرد و یا هیات های مذهبی بزرگ و ریشه دار بافق به گورستان اموات و مدفونین کرونایی نمی آیند تنها به یک دلیل است که خود را از پیشوا و مقتدای خود و سیرت و شیوه ای که مقام معظم رهبری برای پیشگیری و مقابله با کرونا در پیش گرفته اند جلوتر نمی اندازند.

کرونا و سیاست های ابلاغی ستاد مرکزی مقابله با کرونا برخلاف تصور و بینش سیاسی حضرتعالی مختص به این دولت و یا دولت قبلی نیست هرچند که در طول دوره امامت جمعه جنابعالی و در سخت ترین شرایط کرونایی حاضر به تعطیلی اجتماعات و برگزار نکردن نماز جمعه در بافق نشدید و امروز نیز که دولت همراه و هم عقیده ی با شما سکان امور را در دست گرفته و تعطیل پنج روزه عمومی را ابلاغ کرده است بازهم از اجرای آن طفره می روید و در شلوغترین حسینیه شهر نماز جمعه برگزار می کنید و در مکان مسقف با جمعیت زیاد و رعایت نکردن نکات بهداشتی به عزاداری می پردازید.

اگر گلایه و تهدید شما به همکاری نکردن برخی از مسئولین برای مراسم عزاداری نبود شاید هیچوقت این سوال را نمی پرسیدیم که وقتی شما اصرار به سخنرانی در مراسم شیرخوارگان حسینی که برگزاری در سرتاسر کشور ممنوع شده بود دارید چگونه باید از اصناف و بازاریان درخواست کنیم که محل کسب و کار خود را تعطیل کنند و روز بعد از تعطیلات بانک ها چک های آنها را برگشت بزنند؟

اگر شما با مسئولین دولت قبل و یا به هر دلیل و تحت هر عنوان با مصوبات ستاد ملی کرونا و به تبع آن در شهرستان بافق مخالف هستید و یا آن را لازم الاجرا نمی بینید چندبار و در چند خطبه نماز جمعه مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی سفارش کرده اید؟

و نکته آخر اینکه مردم مسئولانی میخواهند که عامل به عمل باشند و قبل از اینکه دیگران تهدید به برکناری و محاکمه نمایند از مولا و مقتدای خویش جلوتر نیفتد چرا که این دولت نیز راه بسیاری در پیش دارد و حداقل انتظار اینست که در موضوع کرونا شما هم مانند پایگاه شور و شعور حسینی در مسجد حظیره یزد زمینه تزریق واکسن کرونا را در مسجد جامع بافق یا حسینیه های دیگر فراهم آورید و خودتان نیز با تزریق واکسن ایرانی کوو برکت مبلغ شایسته ای برای پیشگیری عمومی مردم و جلب اعتماد به سرمایه های علمی و دانشمندان جوان ایرانی باشید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 مرداد 1400 - 7:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حرف حساب جواب نداره.من معتقدم ایشان باید یک بازنگری کلی برای اعمال خودشون داشته باشند.البته اینکه ایشان صراحتا حرف خودشون را رک و راست میزنند خوبه ولی در زمینه کرونا میبایست مطیع حرف متخصصان باشند که گویا ایشان خود را در این زمینه صاحب نظر میدانند.
باید به ایشان بگیم نماز خانه بیمارستان را هم تخت گذاشتند کمی به خودمون بیاییم.حتما هم نباید این بیماری مرگ و میر بده بعد بگیم چرا..همین که یه گروهی بیمار میشن و فقط بستری میشن و کلی براشون هزینه میفته اینم حق الناسه…..حق الناس را در یابیم بدون تعصب

همشهری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 مرداد 1400 - 10:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام.پیروی از ولایت معنایش این نیست که مجالس امام حسین تعطیل شود بلکه اگر خوب به فرمایشات رهبری گوش داده باشید برگزاری با رعایت دستورالعمل است که توسط مردم رعایت شده و یک بررسی بکنید ببینید در اجتماعات این چنینی چقدر این بیماری شیوع پیدا کرده بعد قضاوت کنید.

شهوند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 29 مرداد 1400 - 10:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ایول داش احمد الحق که عالی گفتی ولی کو گوش شنوا

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 12:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام .ما اگه یه کاری و حرفی برامون منفعت نداشته باشه قبول نداریم. یه دفعه بگین همه چیز تعطیل ؟ اگه پیرو و مطیع ولی فقیه هستی چرا اینقدر خودتا به اب و اتیش میزنی .عزادا ی باید باشد حالا شگاو امثال شما نمیان خود دانند . بعد هم وظیفه بهداشا ت و درمان شهر است که پایگاهها را کسترش دهد
نه امام جمعه برادر من .
.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 6:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احمد عزیز .با همه احترامی که به شما قائلیم جدای از اینکه خط و مشی نمایندتونو قبول نداریم باید به شما بگویم شما که در مقابل برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در بهشت حسین اونم با رعایت کامل دستورات بهداشتی وامصیبتا سردادین چرا با اعلام تعطیلی یک هفته ای سراسری در مقابل تعطیل نکردن شرکت سنگ آهن اونم اداره مرکزی که به اقرار مأموران بهداشتی کانون اصلی شیوع کرونای یک ماه اخیر بوده که به دلایل خاص و مشخص سکوت رسانه های محلی و مسولان بهداشتی شهر و حتی همراهی با این شرکت در دستور کار قرار دادن کمی شک برانگیزه.ضمنا خود از همه بهتر معنای کرونای سیاسی را میدانید و لازم به توضیح نیست عزیزم.
محاکمه دولتیون سابق که واقعا مردم را به ستوه درآوردن خواست عمومی ملت هست که البته با اغماض به دلایل خاص اجرا شدنی نیست وگرنه خیلی موارد رو خواهد شد.

رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 8:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام چه حرفها میزنید اقای برزگری
اولا دورهمی خانوادگی که با نماینده در یکی از روستاها داشتین اون هم در شرایط قرمز بافق را ببینیم و باور نکنیم یا خودزنی شما را برای رعایت پروتکل ها…..

اینکه شما مطیع و مرید امام جمعه قبلی هستید و هنوز با امام جمعه عزیز و فرهنگی حجت الاسلام سعادت فر کنار نیامدید بماند…

اینکه شدین مثلا روابط عمومی نماینده جان و حس تذکر صباغیانی اومده به سراغتون اون هم بماند….

کدوم حرکت امام جمعه جلوتر از رهبری بوده؟ اینکه به گام دوم انقلاب که تاکید رهبری هست عمل می کنن؟!
اینکه طبق گفته رهبری مجلس را تعطیل نکردن و با رعایت پروتکل برگزار شد؟
اینکه هیئت های قدیمی بافق کیپ در کیپ مجلس برگزار کردن را ایشون مقصرن؟!

اون مرده های که بر اثر کرونا دفن شدن ،خودشون را از قبر آوردن بیرون و مالیدن به حاضران؟ مگه با رعایت پروتکل ها دفن نشدن؟!
اگه میگین کسی با رفتن به گلزار شهدا با توجه به نزدیکی قبر عزیزان فوت شده کرونایی قراره جون مردم به خطر بیفته ،این موضوع را شما فقط فهمیدین؟! امام جمعه نفهمید؟ مامور بهداشت نفهمید؟ رییس دفتر صباغیان نفهمید؟؟ آقای دکتر دانشی نفهمید؟!
واقعا متاسفم برای جناب صباغیان که با مهره هایی که برای دفتر خودشون میچینن باعث ناامیدی شدن.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 10:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. و عرض ادب. مطلب خوب و جامعی است. من هم موافقم. متاسفانه یک دوگانگی در شهر اتفاق افتاده . در یک جا سختگیری زیاد انجام می شود و در جای دیگر آزاد گذاشتند. من خودم مراسم ظهر عاشورا بودم. متاسفانه موکب گذاشته بودند و بسیار شلوغ بود . تعدادی هم ماسک نداشتند هر هنگام ورود به آنه ماسک داده می شد. تصاویر گویای این مطلب است که فاصله گذاری هم رعایت نشده است. انشا الله در آینده شاهد چنین اختلافاتی بین مسئولین شهر نباشیم. التماس دعا

کاوه آهنگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 11:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

امان از افراط و تندروی!!! کمی به حال خود بیاندیشیم،

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 2:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

متاسفانه عملکرد دوگانه در مملکت ما رسم شده…
جایی که بسودمونه، کوتاه میایم، اما جایی که به ضررمونه، وامصیبتا سر میدیم
کاش بجای سیاسی کاری، فقط جانب حق رو میگرفتیم
نه واقعه کربلا رو ما درش دخیل بودیم که بماند نه توانش را داشتیم براندازیم، چیزی است که در تاریخ ثابت شده
پس تعطیلی موقت مراسم همانقدر مهم است که تعطیلی اصناف و کسبه، همچنین دید و بازدید و همنشینی و…
چیزی که دیدیم این مریضی نه دین میشناسه نه مذهب
فقط همدلی و انسان دوستی حریفش میشه که قحطش اومده

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 3:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. کسی نخواسته از ولایت فقیه و… جلو بیفته. اگر بحث سر اطاعت از رهبری هست ایشون خیلی نکات دیگ هم در زمینه های مختلف تذکر دادند و باید انحام بشه اما چرا هرکس هرجا خودش میخواد میگه اطاعت از ولایت فقیه و هرجا ک دوست نداره بر طبق میل خودش عمل میکنه؟؟ مجلس عزای امام حسین(ع) باید تعطیل بشه؟؟ رعایت بهداشت لازم هست اما مجالس نباید تعطیل میشد با تدبیر بهتری اندیشدیده بشه و با مدیریت کافی بدون دوگانیو با همسو شدن هم مجالس پابرحا میموند هم بهداشت و ضوابط رعایت میشد. اما متاسفانه…

بانوی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 4:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای برزرگی بزرگوار فریاد وا مصیبتای شما برای مجالس عزا برای بانوان را قبول کنیم یا فریاد وا کرونای الانتون را؟؟؟
بهتر نیست اختلاف شخصیتون با امام جمعه شهر را جور دیگر حل کنید؟؟

م ع ب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 30 مرداد 1400 - 8:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب برزگری سخن شما بجاست
فذکر ان الذکری تنفع المومنین

شهروند بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 مرداد 1400 - 12:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام اولا برای جامعه ای که شما قلم بدست گرفته اید متاسفم چون کسی که میخواهد قلم به دست بگیرد و انتقاد کند خودش باید عضو هیچگونه گرایش سیاسی نباشد چون زاویه دیدش فقط طیف سیاسی مقابل خودش است شما در ۸ساله دولت تدبیر و امید که همه مردم را نامید از نظام و جامعه کرد لطفا پیش از این نظر ندهید

جوان انقلابی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 31 مرداد 1400 - 3:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام و ادب
اقای برزگری
آیا شما در مراسم های مذهبی بهشت الحسین شرکت کرده اید یانه ؟؟؟؟؟؟
آیا شما در نماز جمعه شرکت کرده اید یا نه ؟؟؟
اگر شرکت نکرده اید قلم حرمت دارد و خداوند در قران به قلم قسم خورده است .
لطفا به نفع دشمن قلم در دست نگیرید…!
یکی از شرکت کننده های مراسم های مذهبی و نماز جمعه بودم و هستم و متنی که نوشته اید متاسفانه بر اساس واقعیت نبود…!

فتوحی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 شهریور 1400 - 5:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

قلم خانم گنجی خیلی قشنگ بود، پسندیدم.
*کرونای سیاسی و یک بام و دوهوای قلم*

🔹هنوز چند روزی از قلم زدن بعضی افراد در فضای رسانه نمیگذرد که فریاد میزدند چرا تفکیک جنسیتی در مراسم تاسوعا و عاشورا دارید و برای جامعه بانوان اشک تمساح می ریختند که چرا بانوان در مراسم نباید حضور داشته باشند.
اما ظاهرا *باد چرخید* و نوک قلم این افراد هم چرخید و اینبار نوک قلم خود را رفتند تا به چشم عزاداران حسینی آنهم در روز تاسوعا و عاشورا فرو کنند.
اما اینبار دیگر چه شد که این افراد قلم خود را به سمت دیگر چرخاندند.
⁉️مگر امام جمعه شهرستان چه گفته است که شما اینچنین بهمراه باد چرخیدید؟
مگر غیر از این بود که امام جمعه به هیئتهای حسینی و جوانان اعتماد کرد و کار را به آنها سپرد و آنها هم به این اعتماد بهترین پاسخ را دادند.
مگر غیر از این است که *پیج اینستاگرام مقام معظم رهبری* هم به این حرکت تجمعی حسینی مردم بافق توجه ویژه داشت و آنرا نشر داد.
حرمت قلم را نگه دارید و نه کرونا را سیاسی کنید و نه اینگونه دوگانه قلم بزنید.
⭕اگر امام جمعه برای مسئولی می گوید که حضور خود در مراسمات عزاداری را مهر تایید میداند اگر امام جمعه خطاب به تدبیریان میگوید که چند صباحی دیگر شما را باید تحمل کرد اینچنین آشفته نشوید و این واقعیتی است که به وقوع خواهد پیوست.
*زهرا گنجی*

دایی جان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 شهریور 1400 - 12:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اینا رو از کجات در اوردی
ی ماه پیش کجا بودی
از اخرین خانه باغ رضاییه تا اخرین خانه باغ صادق اباد دورهمی و….. بود
خودتون یبار خوندین چی نوشتیم
اولش میگین باید گوش به حرف ستاد بدیم
بعدش از متصورات خودتون میگن دفن میت و… محل کروناس نکنه تازگیا مرده های کرونایی از قبر میان بیرون ی عطسه میزنن میرن تو قبر
اقا جون همه میدونن اگرم نمیدونن بدون شما کارمند جایی هستی که ی بنده خدایی هنوز عضو هییت مدیره هستش و دخترشم اونجا کار میکرد تا رفت یزد
این قبری که برا فاتحه خونی انتخاب کردی مرده نداره

You cannot copy content of this page