کوتوله های جناحی در دامن شورا به چه سمتی غلتیده اند؟! مردم با چه امید و آرزویی به اینها رای داده بودند؟!

دسته: مقالات
۱۰ دیدگاه
دوشنبه - 1 فروردین 1401

هرچند ورود برخی از افراد به شورای ششم تا لحظات آخر با اگر و اماهای فراوانی همراه شده بود که حتی تا زمان جمع زدن نهایی آراء در صندوق ها، دست و پای آنها می لرزید و دل در دلشان نبود که بالاخره کدامیک از این دو نفر رای می آورند یا اینکه هر دوی آنها با رایی خاص به شورا می رسند ولی کمتر کسی فکر می‌کرد که با اختلاف خیلی کم بتوانند از نردبان رای مردم بالا بیایند و خیلی زود با گذاشتن پاهایشان به روی خواسته های مردمی، علم مخالفت با شهردار پر تلاش و ساعی بافق را بردارند و به ناحق، دلایل شخصی را بعنوان مخالفت با او را جار بزنند.

این اختلاف ها بعدها نیز در جلسات و محافل مختلف ادامه پیدا کرد تا اینکه سه ماه پیش در جریان تغییر مدیر عامل شرکت سنگ آهن، داستان خیمه شب بازی های فایل های صوتی و ارسال صداهای رعب و تهدید و تحقیر مدیران بافقی، با اسم رمز «فساد» شروع شد.

هر چقدر شورای شهر و علی الخصوص چند نفر از اعضای جناحی آن منفعل و ممتنع عمل می‌کردند در عوض نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یکه و تنها به روی خواسته‌های کارگران و حقوق حقه ی مردم اصرار و پافشاری می کرد تا آنکه صورتجلسه ۲ دی ۱۴۰۰ به تایید و امضای مدیران صندوق بازنشستگی فولاد و مسئولین استان و شهرستان رسید و آنهاییکه نیمه شب سه شنبه خودشان را به یزد رسانیده بودند تا در خفا مدیر عامل تغییر بدهند و برگردند مجبور شدند با تعهدات ۲ دی یک هفته دیگر را نیز در بافق بمانند تا راه و چاه سنگ آهن و فولاد را به مدیر عامل جدید و منتصب شده نشان بدهند.

کم کم زمان ارائه برنامه ها و انجام برخی از بندهای تعهدات فرا می رسید و رسانه های بافق علیرغم گذشت ۱۰ یا ۱۲ روز از آخرین مهلت «بند د صورتجلسه ۲ دی» برای انتخاب و معرفی دو نفر از اعضای بومی شهرستان بافق در ترکیب جدید هیات مدیره سنگ آهن مرکزی ایران بافق خواستار ارائه گزارش پیگیری این صورتجلسه و با حضور مسئولین بافق شدند.
با وجود هجمه های افراد مختلف با آیدی های ناشناس در فضای مجازی بعنوان مطالبه جویان غیرحقیقی، برای برگزار نشدن نشست گزارش‌دهی کارگروه مطالبات مردمی، این جلسه در موعد مقرر و زمان و مکان مشخص با حضور مردم و مسئولین مردمی و عدم حضور مسئولین «خود برتربین» برگزار شد و چند روز بعد سید علی میرطاهری بافقی به عنوان عضو هیات مدیره بومی در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق انتخاب و معرفی گردید.
برای برگزاری مجمع هم اندیشی نیز در روز پنجشنبه جلسه مقدماتی و انجام هماهنگی با حضور مسئولین ذیربط در دفتر امام جمعه بافق برگزار گردید تا روز شنبه به غیر از رئیس شورا که در سفر زیارتی مشهد بود، اعضای دیگر شورا و سایر مسئولین در این نشست به ارائه دیدگاه و نقطه نظرات خود در رابطه الزامات توسعه و پیشرفت بافق و اقدامات انجام شده در راستای تعهدات صورتجلسه ۲ دی بپردازند که از این جمع محمد علی آخوندی با اطلاع قبلی و به دلیل سفر اصفهان حضور نیافت و دو نفر از معاونین مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در این نشست حضور داشتند و امام جمعه نیز با تاخیر نیم ساعته به نشست مجمع هم اندیشی رسید.
و اما سوال اصلی اینجاست که چرا دو عضو غیر مستقل شورا از حضور در جلسات گزارش دهی واهمه دارند؟
آیا درست است که این دو نفر به دلیل نداشتن فکر مستقل، نمی توانند بدون همفکری و هماهنگی با هدایت کنندگان خویش سخنی را اعلام کنند و یا موردی را تایید و تکذیب بنمایند؟!
اگر دقت کنید در فضای مجازی نیز با نام یکی از این دو نفر سایتی در سامانه جامع رسانه های کشور با مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که به علت ناتوانی در این عرصه، هرچند ماه یکبار این مسئولیت به دوستان نزدیک فکری او سپرده می شود تا آنها هم از این طریق به پست و مقامی برسند و بدون آنکه به قانون جامع رسانه های مجازی کشور پایبند باشند، سخنگوی ان جی اویی میشوند که نه اساسنامه ای دارد و نه می تواند در قالب هیچ کانونی بگنجد.
ظاهراً عضو دیگر این شورا نیز با علاقه بسیار به کار تشکیلاتی و تامین بودجه ی آن از طریق نهادهای خاص، مرتبا به اسم برنامه های فرهنگی و با شناسه های مختلف در فضای مجازی به ایجاد کانالهای خبردهی و صفحات رنگ وا رنگ می پردازد تا با نام های ناشناس و عناوین مختلف به انتشار نظرات مجاورین و مشاورین بپردازد تا او نیز در انتهای هفته با طرح آن در برنامه های مختلف تاییدیه انجام آن را صادر نماید.

امروزه شهرستان بافق کلکسیونی از کارگروه ها و کمیسیون های موازی و برگزاری گعده های چند نفره برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردمی شده است که خود در چنبره مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند و هر مسئولی که از راه می‌رسد و از رودخانه شور عبور میکند تا مدتی شیرین می‌شود و عده ای اطراف او را حلقه می زنند تا بلکه به نام و نشان و یا نان و نوایی برسند ولی امان از روزی که نان این عده قلیل آجر بشود که دیگر راه برگشت نخواهد بود و آنچه از دست رفته است عمر‌ گران جوانهای بافقی و سرمایه ی اعتماد مردمی است.

به برخی از اعضای شورای ششم که خود نیز می دانند این کاره نبوده و نیستند، پیشنهاد می کنم به جای غلتیدن در دامن حزب و گروهی که  عقب افتادگی های قبل از دهه ۹۰ در شهرستان بافق نشانی از عملکرد آنهاست، به رای مردم بازگردند و به قسمی که در مراسم تحلیف خورده اند پایبند بمانند و حقوق مردم را بر حق خود و حزبشان مقدم بدارند تا شاید رو سپید شوند. ان شاء الله

احمد برزگری بافقی
دبیر اجتماعی سایت بافق فردا
عضو انجمن اهل قلم شهرستان بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 فروردین 1401 - 12:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کاش سال نویی دست از تفرقه افکنی بردارین و نخبگان واقعی شهر که بعضاً با خط فکری شما و نماینده مخالفند را کوتوله خطاب نکنید.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 فروردین 1401 - 1:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قلم تفرقه انگیز را باید شکست

بانو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 فروردین 1401 - 5:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بدتر از همه اینها این است که عضوی از شورا که در تبلیغات زمان کاندیداتوری خود صدای رسای بانوان بود. عملا در تصمیم گیری های حساس در پشت پرده عفت پنهان شده و هیچ نظری نمی‌دهد. جای سوال اینکه مگر بانوان بافقی در مسائلی مثل انتخاب مدیر عامل و.. نظری ندارند که صدای رسای آنها چیزی از خود بروز نمی‌دهد. بانوان مدیر و مستقل بافقی در منصب های مختلف اداری ثابت کردند که بی همتا هستند ولی تنها نماینده زن بانوان در شورا بسیار منفعلانه و حزبی عمل می‌کند

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 1 فروردین 1401 - 6:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای برزگری شما که خودتون مشکل اعصاب و روان دارید…نماینده مجلس روز قبل از نهایی شدن انتخاب مدیرعامل جدید یه جور حرف زد ۲۴ساعت نگذشت یه جور دیگه حرف زد و کلا ۱۸۰ درجه تغییر موضع داده بود.نماینده مجلس چه گلی به سر بافق زده؟؟؟چاه گز رو مفت و بخاطر خودشیرینی تقدیم مردم بهاباد کرد…امان از نون ب نرخ روز خوری.معلومه قشنگ از نماینده مجلس بهتون رسیده

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 فروردین 1401 - 4:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ما هرچی داریم میخوریم از شما اصلاح طلبان،است، برو دنبال زندگیت

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 فروردین 1401 - 4:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

برو خجالت بکش آقای برزگری،برو باریک الله

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 فروردین 1401 - 9:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

الفاظ به کار برده شما مرا یاد یکی از همفکران شما که الان در قید حیات نیستند می اندازد.زمان دولت قبل شما کجا بودید.زمانی که شورای شهر ، فرماندار و دیگر مسئولان کاملا همفکر شما بودند چه گلی بر سر شهر زدند.جتی تحمل یک مخالف را ندارید.خود من از همین عضو شورای شهر خوشم نمی اید ولی این دلیل بی احترامی به اشخاص نیست.ای کاش دولت هرچه سریعتر باقیمانده تفکرات شما را از مشئولین پاک سازی کند.در ضمن شما می گویید شهردار موفق؟؟؟ میشه نسبت هزینه به کارایی این شهردار موفق را بگویید؟؟؟طبق ادعای شهرداری ۸۰۰ متر از جاده باقرآباد خارج از محدوده شهر می باشد لطفا بگویید شهرداری و شورای وقت به چه حقی اجازه ساخت جاده در خارج از محدوه شهر در حالی که هنوز خیابان هایی مثل چهارده معصوم ، شهدا ، امام رضا و شیخ محمد تقی دوطرفه و با حجم ترافیک بالا هستند را داده اند!!!!اگر شهردار موفق ندیده اید لطفا به شهرهای دارای گرید بالا سر بزنید.

    بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 6 فروردین 1401 - 1:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    نظر شما امیدوارم کرد که حداقل افرادی مانند شما هستند که متوجه بشوند در این ظاهرسازیها ،یکی حواسش هست که وظیفه شهرداری فقط اشاعه کار فرهنگی و مطرح کردن شهر نیست هر چند که این امور هم به جای خودش پسندیده هست . واقعیتهای شهر را هم توجه کنند .جاده سازی در خارج محدوده شهر انجام بشه ولی این وضعیت بعضی از خیابانها و کوچه هاش شهر باشه.توجه به این نکته که در این زمانه تاراج معادن و ثروتهای شهر بیشترین پول داره تحت عناوین عوارض و غیره نسبت به زمانهای قیل به شهرداری سرازیر میشه.پس باید بصورت اصولی به زیرساختها و امورات شهرسازی و شهرداری توجه بشه نه اینکه فقط به فکر مطرح کردن خودشان باشند هرچند که بعضی کارهای انجام شده خوب و پسندیده بوده.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 2 فروردین 1401 - 4:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بنظرم سرکار خانم زارعی بصورت کاملا مستقل عمل کردن اینکه کورکورانه بدنبال اطاعت محض از نماینده مجلس باشن به صلاح شهر نبوده و نیست.ضمنا صحبتهای بدون تعقل و از سر عصبانیت صباغیان دم معدن و جمله آقازاده و آخوند زاده و نباید بیاد خوراک رسانه های بیگانه و کار دست صباغ داد و پایان عمر سیاسی وی را رقم زد

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 8:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این شورا نتیجه کانون توسعه ارزشهاست…تو هیچ دوره ای مثل این دوره اعضای شورا این قدر اختلاف نداشتن.باشد که دیگه به حرف کانون و… گوش ندیم.

You cannot copy content of this page