مشروح سخنان مسئولین با کارگران در شب عید مبعث

دسته: اخبار ویژه , عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 6 خرداد 1393

  به گزارش بافق امروز، دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجه الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق در مجلس، حجه الاسلام سلیمانی امام جمعه ، سید مهدی طلایی مقدم فرماندار، اعضای شورای شهر بافق و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، تا پاسی از شب در جمع کارگران معترض این شرکت، که نهمین روز اعتصاب خود را به نشانه اعتراض به واگذاری شرکت سنگ آهن به بخش خصوصی، می گذراندند، به ایراد سخنرانی پرداخته و گزارشی از اتفاقات افتاده و جلسات برگزار شده و مصوبات را ارائه کردند.

فرماندار بافق: وحدت و همدلی نیاز امروز مردم بافق است

IMG-20140526-WA0027

در ابتدای مراسم، سید مهدی طلایی مقدم به عنوان اولین سخنران، ضمن تبریک عید مبعث، از تمامی کارکنان و کارگران این شرکت که با متانت و صبر درخور توجه، مسئولین را برای رسیدن به حقوق حقه خود همراهی کردند، تشکر کرده و اظهار داشت: ان شاء ا… تا پایان کار و رسیدن به نتیجه ای که به صلاح بافق باشد، در فضایی آرام و با وحدت و همدلی و بدور از نفاق و تفرقه، خواسته های خود را مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز طی جلسه ای که در خدمت استاندار محترم بودیم، به نتایج بسیار خوبی رسیدیم. جادارد از استاندار محترم نیز که واقعادر قضایای اخیر، با مردم بافق همراهی داشتند تشکر کنم. برخی از درخواستها در این جلسه مطرح شد که مورد تایید قرار گرفت و برخی دیگر که در زمینه قانونی، دچار کسری هایی بود را از جناب زارع زاده درخواست کردیم با مطرح کردن در مجلس، مشکلات قانونی آنرا نیز حل کنند.

رئیس شورای شهر : آنچه که اتفاق افتاده، تضییع حق این شهرستان بوده است

IMG-20140526-WA0025

سخنران بعدی این مراسم، حسن تشکری رئیس شورای شهر بافق بود که ضمن تشکر از مسئولین استان که مردم و مسئولین شهرستان را همراهی کردند اظهار داشت: در یکماه گذشته، در زمینه ها ی بسیاری کار کردیم. ماحصلش، جلسه ای شد که با حضور مدیر کل اطلاعات استان در دفتر امام جمعه محترم، قرار شد چند خواسته انتقال داده شود به شورای تامین استان و استاندار و سپس به هر نقطه ای که صلاح می دانند در هیئت دولت منتقل شود.

وی تصریح کرد: در جلسه سه ساعت و نیمه ای که امروز بااستاندار داشتیم، نیز پیشنهاداتی داده شد که نتیجه اش دستورالعملی شد که جناب استاندار ، قرار شد بعد از روز تعطیل عید، در تهران، پیگیری نمایند.

تشکری در پایان، از همکاری استاندار محترم، معاونت سیاسی امنیتی و بطور کلی مسئولین استان تشکر کرد و خاطر نشان ساخت: در کل، مسئولین استان به این نتیجه رسیده اند که آنچه اتفاق افتاده، تضییع حقی است بر گردن مردم این شهر، و می خواهند و می توانند آنرا مرتفع کرده و این حق اجحاف شده را به شهرستان برگردانند.

نماینده مردم بافق در مجلس : آقای عسکری ، انصافاً خوب کارکرده و ما مدیرعامل غیر بومی نمی خواهیم.

IMG-20140526-WA0021

درادامه، حجه الاسلام دخیل عباس زارع زاده مهریزی، نماینده مردم بافق در مجلس، به بیان دیدگاه های خود پرداخت و طی سخنانی اظهار داشت: بنده در جنگ، از کنار گلوله ها و جنازه ها رد شدم. به خون برادر شهیدم قسم می خورم که نمی گذارم ذره ای از حق مردم بافق، پایمال شود.

وی ادامه داد: امروز، مصوب شد که 28/5 درصدی که قرار است فولاد خوزستان از شرکت، تصاحب کند، لغو شود.

زارع زاده خطاب به کارگران معترض اظهار داشت: از امروز، هر چه دارید تبدیل به پول کنید، طلا و ماشین و … قرار است این معدن را خود شما مردم، بخرید. آن قسمت 71/5 درصد و آن 4 درصدی که به اوقاف قم داده اند، حرفی روی آن نیست. بسیاری از همین مردم جزو صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند. تقاضا کردیم از همان میزان نیز 15 درصد به مردم بافق برگردد و خرج تکمیل صنایع جوار معدنی و توسعه شهر و زیرساختهای آن شود.

وی تصریح کرد: تا حصول نتیجه دلخواه، حتی بنده حاضرم چادر انفرادی بیاورم و روزه هم بگیرم و در کنار شما کارگران اعتراض کنم. حتی در این دو سه روز که هیچ نماینده ای نمی تواند مرخصی برود برای اینکه در مجلس رای گیری هیئت رییسه است، بنده گفتم تا حق مردم بافق را نگیرم، نمی آیم. نماینده ای که فقط روی صندلی های نرم و گرم مجلس بنشیند و کلید بزند، نماینده نیست. اگر در دور بعدی وارد مجلس شوم، شاید بیشتر روی صندلی نشستم.

زارع زاده خاطرنشان کرد: از هیچکس خورده و برده ای ندارم و نمی ترسم. بنده روحانی هستم و نماینده. قانون به هیچکس اجازه نداده به نماینده که زبان مردم است، بگوید بالای چشمش ابرو است. تضمین اجرای وعده هایی که می دهم نیز خود منم.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات محمد جواد عسکری مدیرعامل بومی شرکت سنگ آهن ، اظهار داشت: به هیچ عنوان، حاضر نیستیم مدیرعامل غیربومی داشته باشیم. علاوه بر مدیرعامل بومی، دو نفر در هیئت مدیره شرکت نیز باید بومی باشند. آقای عسکری ، در این مدت برای توسعه شهر، انصافاً خوب کارکرده و این نشان می دهد که یک مدیر بومی، تحت هر شرایطی به منافع شهر خود ضربه نمی زند.

وی در پایان ضمن تاکید بر این که اساسی ترین نقش را در این مهم، مردم و کارگران معترض بازی میکنند گفت: همدلی و وحدت و رعایت آرامش از نکات برجسته این اعتراض است. از هیئت دولت نیز، امروز، به بنده زنگ زدند و گفتند که خواست مردم منطقه، مورد احترام و وثوق آنهاست. بنده همینجا اعلام میکنم این مردم، بسیار صادق و شریفند، ولایتمدار ودوستدار نظامند. خواست این مردم، خواست نظام است. این مردم تا حصول نتیجه دلخواه، به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

معاون امنیتی سیاسی استاندار یزد : مهمترین بحث، لغو فروش 28/5 درصد و خرید آن توسط مردم بافق است.

IMG-20140526-WA0029

دکتر محمد علی طالبی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یزد نیز به عنوان آخرین سخنران، گزارشی از روند برگزاری جلسات و مصوبات را ارائه کرده و به این مسئله اشاره کرد : مهمترین بحثی که اکنون وجود دارد، بحث مربوط به لغو فروش 28/5 درصد شرکت در فرابورس و خرید این سهام، توسط مردم شهرستان است که در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ، راه چندانی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: از آنجا که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تحت نظارت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، طی جلسه ای که جمعه با دکتر علی ربیعی وزیر این وزارتخانه داشتیم، ایشان موارد مصوب شده و مورد درخواست مردم و مسئولین منطقه را بصورت مکتوب، توافق کردند و طی نامه ای به معاون اول محترم رئیس جمهور ، این اقدامات را خواستار شدند.

طالبی افزود: طی جلسه ای هم که امروز در دفتر استاندار محترم داشتیم، مقرر شد درصدی از سهام شرکت، برای توسعه و آبادانی شهر و زیرساختها تعلق گیرد که درصد نرمال آن درحدود 15 درصد است.

وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: حضور دو نفر بومی در هیئت مدیره و مدیرعامل بومی، شفافیت در میزان بهره برداری از معدن بر اساس پروانه وزارت صنعت و معدن از دیگر مصوبات بود. همچنین قرار شد هر اموالی از شرکت سنگ آهن که به فروش می رسد، در راستای توسعه شرکت و تبدیل به احسن، باشد. همچنین مازاد 40 درصدی که شرکت سرمایه گذاری فولاد می تواند بفروشد، که اگر قرار بر فروش باشد، نخست به مردم شهرستان بافق فروخته شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page