فرماندار بافق:صنایع پرآبخواه همسایگان بافق نگاهشان به منابع آبی شهرستان نباشد

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 7 آذر 1396
صنایع پرآبخواه همسایگان بافق نگاهشان به منابع آبی شهرستان نباشد

فرماندار بافق گفت: صنایع پرآبخواه استانها و شهرستانهای همجوار بافق نگاهشان به منابع آبی این شهرستان نباشد.

IMG_20171128_123352

فرماندار بافق گفت: صنایع پرآبخواه استانها و شهرستانهای همجوار بافق نگاهشان به منابع آبی این شهرستان نباشد.

IMG_20171128_123321

محمد زاده رحمانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی که با حضور مدیر عامل شرکت آب استان یزد برگزار شد با بیان اینکه حفاظت از منابع آبی در بافق مغفول مانده است اظهار داشت: با توجه به کاهش سطح سفره های زیرزمینی شهرستان، دغدغه تمام مسوولان حفاظت از منابع آبی است.

IMG_20171128_123319

وی با اشاره به سفره های زیرزمینی و منابع آبی مشترک بافق با استان کرمان و شهرستان های استان یزد عنوان کرد: دو چاه در خط مرزی کرمان و بافق پلمپ شد و از احداث چاههای جدید نیز جلوگیری بعمل آمده است.

زاده رحمانی با بیان اینکه صنایع پرآبخواه شهرستان های همجوار بافق نگاهشان به سفره های آبی این شهرستان نباشد تصریح کرد: صنایع باید به سمت بهره برداری از پساب و منابع آبی شهرستان خود حرکت کند.

فرماندار بافق در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱۹ حلقه چاه فعال شهرستان ۱۳۱ حلقه آن در بخش کشاورزی است خاطر نشان کرد: خاموشی زمستانه چاههای کشاورزی باعث می شود طول بهره برداری از منابع آبی افزایش یابد.

وی همچنین افزود: مدیریت در مصرف آب باید سرلوحه کار تمامی شهروندان و بویژه کشاورزان بافقی قرار گیرد و در ماههایی که باغات و مزارع نیاز به آب ندارند طرح خاموشی اجرا شود.

فرماندار بافق از خاموشی دو مقطع چاههای کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای این طرح عاملی در جهت افزایش سطح تراز آب های زیرزمینی و قنوات بود.

وی همچنین با بیان اینکه طرح خاموشی چاههای کشاورزی در سال گذشته به مدت حدود بیست روز انجام گردید یادآور شد: امسال نیز این زمان به دو برابر افزایش می یابد تا نتایج مضاعفی حاصل شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 3:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جالبه جلسه بررسی کاهش منابع آبی وسفره های زیرزمینی برگزار میشه با حضور مسؤلین ومتولیان آبخیزداری در صورتی که یکی ازهمان اداره های متولی آبفروشی میکنه وتو کل شهر هر کس تانکر آب بخواد همه سرراست آدرس اون اداره را میدن.حالا برید چاههای کشاورزی را خاموش کنید.اداره دولتی…..آبفروشی…کم آبی…..کاهش سفره های زیرزمینی…..و….

You cannot copy content of this page