به بهانه خرس

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 27 بهمن 1397

به دعوت پیشکسوت نمایش و تئاتر شهرستان و استان، آقای #سید_کاظم_عباس_زاده_بافقی آخرین شب بازی نمایش #خرس را به کارگردانی #محمد_رضا_ابوالحسنی و با هنرمندی #محمدرضا_شجریان#نازنین_خشنود و #محمد_حسن_خانی در سالن پردیس هنر بافق به تماشا نشستم.

نمایشنامه ای بر گرفته از داستان خرس نوشته #آنتوان_چخوف که با هنرمندی خوب بازیگران #گروه_هنری_پوریای_ولی_یزد توانسته بود در شش شب تعداد زیادی از علاقمندان به هنر تئاتر را زیر یک سقف به نام پردیس هنر جمع کند و بدینسان افتتاح غیررسمی این بنای ماندگار را رقم بزند. خرس را نمایشی با درون مایه ای #طنز اما بدور از لودگی های مرسوم در بسیاری از نمایش هایی که این روزها بر سن و صحنه ها در معرض است دیدم،تسلط بازیگران بر محتوای داستان در سخن گفتن و حرکتهای بجای چشم و دست و صورت و رفت و آمدهای به موقع بر روی سن باعث شده بود مخاطبان با دقت تئاتر را پیگیری کنند، کسی در حین تماشا سخنی نگوید و به اصطلاح پلک هم نزند.

و اما پردیس هنر، سالنی که هنگام دیدن آن یاد کوه کندن #فرهاد می افتی،سالنی که خشت خشتش بوی #عشق می دهد و مقاومت و استواری اش در نگاه و صورت معلمی هنرمند به نام عباس زاده هویداست.

معلمی که توانسته طی ۱۲ سال پیگیری و خرجکرد از حقوق ناچیزش بنایی اختصاصی و در خور برای اهالی #هنر و مردم هنردوست بافق طرح ریزی و پایه گذاری کند.

پردیس هنر بافق قرار است سکوی پرتابی بلند برای ارتقاء هنر نمایش بافق باشد و تشنگان این هنر را سیراب نماید.(البته به شرط حمایت مسؤلین حامی هنر و هنردوست بافق). در پایان ضمن آرزوی سربلندی بیش از پیش برای آقای عباس زاده حیفم می آید از آقای #سید_محمد_آیت_اللهی بافقی که اجرای بسیار خوبش در مراسم اختتامیه نمایش خرس، یاد چند دهه اجرای عالی و #خاطره_انگیز در جنگ های دهه فجر شهرستان بافق را برایم زنده کرد نستایم و از ایشان یاد و تقدیر نکنم.

محمد علی قاسم زاده بافقی

IMG_20190216_231201_154IMG_20190216_231154_125IMG_20190216_231148_626IMG_20190216_231146_172


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page