مطالبات بحق جوان بافقی از ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 بهمن 1399
مطالبات بحق جوان بافقی از ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان

روز گذشته پانزدهمین نشست ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بافق با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسوولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

روز گذشته پانزدهمین نشست ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بافق با حضور معاون فرماندار و جمعی از مسوولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
این نشست به نظرم با نشست های دیگر ستاد ساماندهی متفاوت بود چرا که گروهی از جوانان فعال و دلسوز در این جمع حضور داشتند و با مطالبه گری از مسوولین حاضر در خصوص معضلات و کمبودهای حاکم بر شهر گلایه کردند.

جالب این است که برخی از روسای ادارات یا حاضر نشده بودند در این جمع باشند و یا اینکه مشغله کاری آنان اجازه حضور را نداده بود و نمایندگان خود را فرستاده بودند.
به هر حال به نظرم نفس کار ،تحقیق و سوالاتی که توسط مجتبی فتاحی بافقی به عنوان نماینده سمن مردم نهاد ترنم سلامت کویر در این جلسه مطرح شد قابل تامل و تعمق است.
وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر از بافق به عنوان شهرستانی سرشار از استعداد و پتانسیل جوانان خودجوش عنوان کرد که با امکانات نسبتا کم به قله های موفقیت خوبی دست یافته اند.

او همچنین از معضلات اجتماعی صحبت کرد که نوجوانان و جوانان در این برهه از زمان درگیر آن هستند.

وی از اداره ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش به عنوان دو ارگانی یاد کرد که جوانان با آنان بیشتر سر و کار دارند اما متاسفانه کمترین بودجه به سمت آنان سوق داده شده است.

فتاحی در ادامه از حضورشان در جلسات با حضور مشاوران برتر کشور یاد کرد و گفت:یکی از مشاورین می گوید چنانچه جوان مورد توجه خانواده و اجتماع قرار نگیرد در پاتوق ها و در جمع دوستان ناباب حضورش پررنگتر می شود.

این جوان بافقی همچنین با بیان اینکه برای جوانان چه کردیم تصریح کرد: در اتاق فکری که با حضور تعدادی از جوانان تشکیل شده به این نتیجه رسیدیم که سوالات ذیل را از مسوولین ادارات و ارگانها جویا شویم تا بسیاری از ابهامات ما رفع شود.

وی خطاب به فتاحی معاون فرماندار گفت:در مصوبه جلسه گذشته ایجاد خانه جوان مطرح شده و متاسفانه تاکنون مکانی اختصاص داده نشده چه پاسخی در این خصوص دارید؟

در ادامه از نماینده آموزش و پرورش سوال کرد برای فرهنگ سازی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی چه مواردی به دانش آموزان آموخته شده است؟

اداره ورزش و جوانان چرا جلوی فعالیت برخی از باشگاههای بدون مجوز را نمی گیرد براستی اگر اتفاقی رخ دهد و یا آسیبی به جوانی وارد شود چه کسی پاسخگو است؟

خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جلسه هم حضور نداشت تصریح کرد: در بحث فرهنگ سازی و عادت خوب کتاب خواندن و پر کردن اوقات فراغت جوانان چه کردید؟

وی ضمن تقدیر از عملکرد روابط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق در ترویج کتاب و کتابخوانی از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا عنوان کند برای پرورش کارآفرین بافقی چه اقدامی انجام داده است؟

سوال از نماینده دادگستری نیز اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی محلات که احتمالا در آن استعمال مواد مخدر صورت می گیرد بود.

وی همچنین از فرماندهی نیروی انتظامی عملکردش را در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی سوال کرد و از لیلی رنجبر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا پیرامون اقدامات صورت گرفته برای جذب جوانان در حوزه گردشگری توضیحاتی ارائه دهد.

وی در پایان نیز تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با توجه به دریافت عوارض دو درصد عمران و آبادانی چند درصد را از آن را به جوانان اختصاص داده و چرا شهرداری مانند شهرداری دیگر شهرها تیم داری نمی کند؟

فتاحی در پایان صحبت هایش خطاب به تمامی مسوولین خاطر نشان کرد:گروه ما سوء ظنی به هیچ مسوولی ندارد اما به دنبال خواسته های بحق جوانان بافقی است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page