بيانيه مجمع طلاب بافقي مقيم شهر مقدس قم به مناسبت تقارن نوروز 1392 با ايام شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها

دسته: عمومی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 1 فروردین 1392

 

بسمه تعالی
بهار فصل رویش است و رویاندن، فصل شکفتن است و شکوفه زدن و فصل زدودن غبار از جسم و خانه تکانی خانه¬های دنیایی و خلاصه فصل تمام خوبیهاست و آغازگر سالی نو.
اما آغاز امسال رنگ دیگری دارد، بوی دیگری، شور و عشق و حال دیگری دارد، ابهتی دارد، غیرتی دارد و خلاصه، ایام فاطمیه¬¬ای دارد…
هیچ اندیشید¬ای که خالقت، خالق بهار و زیباییت، ایام را چگونه برایت رقم زده است؛ تا دلت زنگار دنیایی می گیرد رمضانش می¬آید و زنگار از دلت می¬زداید. ماه مهمانیش می رود و تا می¬آید دلت ناخالصی¬ بگیرد ذی الحجه و ایام حج و قربانی و منایش می¬رسد و بلافاصله ماه خون و قیام می شود و از عشق حسین علیه السلام سیرابت می¬کند و دوباره تا می-آید زنگار شیطانی بر دلت نقش ببندد ایام عصمت و فاطمیه¬اش فرا مي رسد تا دلت را صیقل زند.
امسال زمان رویش جان است در فصل رویش جسم، زمان گفتن از یاس است و تفسیر احساس، زمان آیه عصمت است و کوثر زلال. آری فاطمیه است در این فصل نو شدن که جان را تطهیر میکند.
از فاطمیه باید گفت…
آري از فاطمیه باید گفت و باید نوشت و باید تفکر کرد چون این بهار، بهار عاشقی است و نوروز شدن و نو فاطمی شدن.
از کوچه های بنی هاشم باید نوشت که خوب تفسیر می کند فاطمی بودن را، دفاع از ولایت را، مظلوميت را …
می گویند مهریه¬ات آب بوده است و فدک؛ میراث گرانبهایی که از پدر مهربانی برایت به یادگار مانده بود؛ اما فاطمه جان حکایت شکستن در و میخی که پهلویت را شکافت چه بود؟
ولست ادري خبر المسمار …
فاطمه جان! در عظمتت همین بس که خداوند فرمود « یا محمد لولاک ، لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» و من نمی فهمم سِّرِ این روایت قدسی را؛ ولی خوب میفهمم اگر مقام عبودیت تو نبود، امامت و نبوت هم ناقص بود، ولایت هم و به تبعش اسلام هم…
فاطمه جان تو خود کمک کن درک این نکته از هزاران را…
فاطمه جان! شور و عشق مردم را در کاروان حمل ضریح فرزندت حسین علیه السلام دیدی؛ چشمان منتظر و گریانشان را، عهد و میثاقشان را، نذرشان را، شفایشان را… ای کاش می¬توانستیم کاروانی از حمل ضریح براي تو بگیریم تا مرهمی بر دلهای زخم خورده¬مان باشد.اما فاطمه جان نمی فهمم سِّرِ قبر گمشده¬ات را…
اما چه خوب عرشیانی می شوند این زمینیان که در فصل شادی خود، از فاطمه می گویند و از ايام فاطمیه، و روح صیقل خورده خود را در زلال چشمه سار اشک های جاری خود غسل می دهند و به پرواز در می آوردند تا با دلي پر از درد و اندوه مولايشان را خطاب كرده و بگویند:

یا علی! ما را در غم خود شریک بدان!

ضمن عرض تسليت و تعزيت این مصیبت عظمي به محضر مبارك حضرت ولي عصر، امام زمان ارواحنا فداه و نائب برحقش حضرت امام خامنه اي مد ظله العالي و مردم فهیم و سوگوار سراسر ايران اسلامي و خاصه مردم بصير و ولايت مدار شهرستان بافق، اميدواريم انشاء الله مردان و زنان مومن و متعهدشهرستان بافق، امسال نيز همچون ايام فاطميه سال هاي گذشته به عزاداري و حفظ حرمت و قداست آن بپردازند و به روز هاي عيد امسال رنگ و بوي فاطميه دهند و از درون خانواده تا درون جامعه و تا مسايل علمي و سياسي و ارزش‌هاي اخلاقي و نيز نشان دادن منش‌هاي بزرگ انقلابي، به زندگي آن بانوي سراسر نور تأسي جويند كه قطعا خشنودي خداوند و شادي دل امام زمان عجل الله تعالي فرجه را در پي خواهد داشت.
در پايان، اين حديث نوراني پيامبر اعظم صلوات الله عليه و آله را حسن ختام قرار دهيم كه فرمود:
يَا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ
فاطمه جان! هر کس بر تو صلوات فرستد خداوند او را آمرزيده و هر جاي بهشت باشم او را به من ملحق مي کند.

اللهم صل علي فاطمه و ابيها و بعلها و بنيها
و السر المستودع فيها بعدد ما احاط به علمك

مجمع طلاب بافقي مقيم شهر مقدس قم
فروردين 1392


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 1 فروردین 1392 - 10:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام خدمت مسئولین مجمع طلاب بافقی مقیم قم
تشکر فراوان بیانیه زیبای شما
انشاءالله توفیق بهره بردای کافی از ایام فاطمیه را پبدا کنیم
اجرتان با حضرت زهرا سلام الله علیها

You cannot copy content of this page