کمبود کارشناس در بافق سبب اطاله دادرسی می‌شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 26 آبان 1393

13930824000641_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رسول دمیری، صبح امروز در جلسه کارکنان اداری و قضایی شهرستان بافق با رئیس کل دادگستری استان یزد و معاونان وی اظهار

داشت: در شهرستان بافق به جز چند رشته محدود، در سایر رشته‌ها کارشناس حضور ندارد و این موضوع بر طولانی شدن روند رسیدگی تاثیر مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست از مرکز استان برای معرفی کارشناس در پرونده‌ها با استقبال روبه‌رو نمی‌شود و در برخی موارد کارشناسان معرفی شده با تأخیر بسیار زیاد، نظر کارشناسی خود را در پرونده مطروحه ارائه می‌دهند که این موضوع باعث اطاله دادرسی شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر مشکلات حوزه قضایی شهرستان بافق عنوان کرد: بافق یک زندان و یا بازداشتگاه موقت ندارد.

وی تصریح کرد: فراخوان زندانیان از مرکز استان در شرایطی که بافق با مرکز استان 120 کیلومتر فاصله دارد، با مشکلات بسیاری همراه است ضمن اینکه این اعزام و بدرقه زندانیان به زندان، برای نیروی انتظامی نیز مشکلات عدیده‌ای را فراهم آورده و در برخی موارد دردسرساز شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بافق، کمبود فضای فیزیکی را نیز از جمله بزرگ‌ترین مشکلات این حوزه قضایی دانست و ابراز داشت: مشکل فضای فیزیکی این دادگستری چند سال است که مطرح شده که با یک‌سری از موانع هنوز برای ساخت یک ساختمان جدید در این شهرستان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: این حوزه قضایی از کمبود کادر اداری و قضایی نیز در مضیقه است و انتظار می‌رود حل این مشکلات در اولویت قرار گیرد.

دمیری اظهار امیدواری کرد: برگزاری این نشست بتواند در رفع مشکلات حوزه قضایی شهرستان بافق به ویژه در زمینه کمبود کارشناس و نیاز به بازداشتگاه، موثر باشد و شاهد مشکلات کمتری در این بخش باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page