پاسخ رییس اداره اوقاف بافق به سؤالات خوانندگان بافق فردا

دسته: عمومی
۲۹ دیدگاه
چهارشنبه - 17 آذر 1395

رییس اداره اوقاف و امور گفت: بالاترین نرخ اجاره مغازه های آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) پانصد هزار تومان است.

محمد علی کارگران صبح امروز در گفتگو با خبرنگار«بافق فردا» در پاسخ به اینکه علت نارضایتی مغازه داران از گرانی اجاره های مغازهای آستان مقدس چیست اظهار کرد: در سطح شهر بررسی کنید متوجه می شوید که نرخ اجاره نسبت به اجاره مغازه های امامزاده چقدر افزایش یافته است.

وی افزود: شاید باور کردنی نباشد اما مغازه ای است که فقط و فقط ماهیانه ۱۶۰ هزار تومان اجاره پرداخت می کند و بالاترین نرخ اجاره پانصد هزار تومان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه در رابطه با علت عدم حضور خود در جلسه مشترک فرماندار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: اطلاعی از برگزاری چنین جلسه ای نداشتم و انصاف بود تا با حضور بنده مسائلی از جمله درآمد امامزاده عبدالله (ع) در سال ۸۳ بیان شود تا پاسخ نیز شنیده شود.

کارگران با بیان اینکه بزودی درآمد آستان و شهرداری در آن سال اطلاع رسانی می شود عنوان کرد:از دو سال گذشته هیچ کوتاهی در رابطه با فعالیت در امامزاده صورت نگرفته و همچنان کارهای عمرانی با قوت پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه از سه ماه گذشته هنوز تکلیف فضای سبز بیرون آستان مشخص نشده است تصریح کرد: این طرح توسط استاندار کلنگ زنی شد و همچنان در انتظار تعیین خط مابین آسفالت و خیابان هستیم تا فضا سازی محوطه انجام شود.

کارگران با بیان اینکه آیینه کاری با متراژ ۳ هزار متر در حال انجام و پیگیری است خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک عملیات اجرایی فضای صحن جوادالائمه (ع) با متراژ ۳ هزار و چهارصد متر،دار الشفا و موزه امامزاده عبدالله (ع) آغاز می شود.

وی همچنین به حضور سخنرانان برجسته و کشوری اشاره کرد و یادآور شد: تمام درآمد آستان مشخص و در سامانه جامع ثبت می گردد.

کارگران در ادامه اشاره ای به هزینه های سرویس بهداشتی داشت و گفت:ماهیانه ۷ میلیون برای تخلیه فاضلاب پرداخت می شود در صورتی که طبق قانون مساجد باید نیم ساعت قبل از اذان درب سرویس های بهداشتی باز شود و در این زمینه نیز یک ریال نه دولت و نه شهرداری کمک نمی کند.

محمد علی کارگران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر موقوفات شهرستان بالغ بر ۷۲۰ رقبه است اظهار داشت: از این تعداد یک سوم بافق وقف اولادی و عامیانه است.

وی با اشاره به موضوع میزان نذورات آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) تصریح کرد: میزان این نذورات بستگی به ماه های سال دارد.
در ایام نوروز و تعطیلات زائرین نذورات بیشتر به آستان مقدس اهدا می کنند که در ماه رمضان این میزان به مقدار کمتری کاهش می یابد. اما میانگین متوسط در دو ماه سال مابین ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان است.
کارگران با بیان اینکه هنگام شمارش نذورات نماینده ای از اداره اوقاف و خیریه استان و شهرستان، امام جمعه ، فرماندار و دیگر اعضای هیئت امناء حضور دارند خاطر نشان کرد: مبلغ پس از شمارش تحت حساب امامزاده عبدالله (ع) واریز و در سه مقطع خرج عمرانی، فرهنگی و هزینه جاری خرج می شود.

وی هزینه های جاری را شامل حقوق خدام، هزینه های رفت و آمد و خرید وسایل ضروری دانست و بیان کرد:هزینه های فرهنگی نیز شامل برگزاری مراسم های شهادت امامان و معصومین، ایام سوگواری و… است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با اشاره به مقوله قیمت گذاری قبور آستان مقدس افزود: صد درصد مبلغ فروش قبر در قسمت عمرانی خرج می شود و به منظور قیمت گذاری قبور هر ساله نیمه اول یا اردیبهشت دوم کمیته ای متشکل از مدیر کل، اعضای ستاد سازمان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و هییت امناء آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تشکیل و برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی در بخشی دیگر ازسخنان خود اشاره ای به بیلان و حساب های امامزاده عبداالله (ع) کرد و عنوان نمود: بیلاندار داریم اما می بایست مجوزی از سوی سازمان تهیه تا بتوان بیلان به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

کارگران در پاسخ به این سوال که حقوق کارکنان اداره از چه منبعی تامین می شود متذکر شد: کارمندان اوقاف از دولت حقوق دریافت می کنند و حقوق خدام آستان مقدس که تعداد آنان به هشت نفر می رسد از هزینه های جاری پرداخت می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 11:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام- خدمت آقای کارگران شما اعلام کردید که ماهانه 7 میلیون فقط تخلیه فاضلاب دستشویی پرداخت میکنید اگر از زمانیکه آمدید ماهانه 7 میلیون خرج خود امامزاده کرده بودید حالا امامزاده خیلی آبادتر از این شده بود

حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 11:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای کارگران مگر امامزاده سرویس ایاب ذهاب دارد برای هشت نفر خادم دارید که هزینه های رفت آمد از پول امامزاده هزینه میکنید الان دو ماهه است که حقوق خادم را ندادن

حاجی میزاآقا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 12:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مسئول محترم بافق فردا شما باید از آقای کارگران سوال کرده باشید عمل کرد عمرانی در آستانه امامزاده عبدالله دراین دوسال چه کارهای بوده آینه کاری ها همه اش بانی داشته پس پولهای اجاره مغازها و نذورات حرم مطهر وپول فروش قبرها کجا هزینه شده این جوابهای آقای کارگران دادن همه اش حرف در مشکه عمل کرد را اعلام کنند

آگاه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 1:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قطار تا راه نرود کسی سنگش نمیزند و قطاری که راه نرود فقط بزرگ هست و بی خاصیت پس کسانی که همه چیز را آرام میخواهند و هیچ تلاشی نمیکنند که مبادا سنگ بخورند بدانند که متهم به بی خاصیتی هستند و اشغال کردن پستها حالا از صاحب محراب شهر گرفته تا …..

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 1:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اگر شما مدعی هستید که کارتان درت هست چرا وقتی یه نفر میخواد وارد مجموعه بشه که خودتان هم مطمینید بهتر عمل میکنه اینقدر سخت جبهه میگیرید طلا که پاک هست…

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 1:31 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب اقای کارگران خادم محترم امامزاده.گفتید طبق قانون مساجد باید درب سرویس بهداشتی نیم ساعت قبل باز شود.امامزاده که مسجد نیست.به هرحال بهتراست ریز

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 2:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای کارگران بفرمایید. چرا خاور فاضلاب امامزاده حدود یکسال است در محیط باز پارکینگ و در زیر آفتاب بالای 45 درجه پارک شده ? آنوقت از 7میلیون تومان حرف بزنید.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 2:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای کارگران مشکل امامزاده این است که مدیری که مدیریت بلد باشه نداره این را قبول کنید. ضمنا مردم پول میدن که خرج مخارج امامزاده بشه که یکی از اونها سرویسهای بهداشتی است حالا شما قانون مساجد را وسط میکشید. شما مسجد را کنارامامزاده میگذارید ?! پس درب امامزاده را هم ببندید و نیم ساعت قبل از اذان باز کنید , این چه حرفیه شما میزنید واقعا که تعجب داره , مطمئن باشید که اگر مردم به متولیان اعتماد کامل داشتن بیش از این کمک میکردن , یعنی واقعا تو این چند سال نمیشد سرویس بهداشتی درست و حسابی ساخت که شما ماهیانه این مبلغ را هزینه نکنید پس قبول کنید که …

حاجی نوروز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 3:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من هم کاملا باحاجی میرزاآقاموافقم

اشنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 8:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام وعرض خسته نباشید امامزاده که مسجد نیست که بخواهند درسرویس های ان را ببندند.

خدام افتخاری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 آذر 1395 - 11:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

1-اقای کارگران اولا یک دستگاه ماشین تخلیه از درامد امامزاده خریداری شده که نیازبه هزینه نیست پس این هفت میلیون هزینه چه میشود. 2-اقای کارگران هزینه ایاب وذهاب چه کسانی ازدرامد امامزاده پرداخت میشود صداقت داشته باشیدکلیه کارکنان باوسایل خودرفت و امد میکنند ازشب اول قبر بترسید.
3-درامدامامزاده شامل:نزورات ضریح-اجاره مغازه هاومنازل امامزاده خصوصافروش قبور که قیمت سربه فلک کشیده شده است.
4-اقای کارگران خدام همه بازنشست شده اند وخدام جدیدهمه افتخاری هستندکمی انصاف داشته باشید.
شمافقط حقوق چندنفر کارگرها را میدهید واین را به مردم بگوییدبعضی ازکارکنان اوقاف ازدرامد امامزاده حقوق انها پرداخت میشود مراسمات اکثرا بانی دارد

هادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 8:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای کارگران کارهای عمرانی که تو این دوسالی که شما بودید انجام شده اعلام نکردید این صخبت ها یکه کردید اینها عمل کرد نبود حرفهای الکی بود فقط یک کار انجام دادید این درماه (ماهنه 7 میلیون )برای تخلیه دستشویی پرداختت کردید آقای کارگران خواهشن دستور بدهید به نظافت دستشویی های مردانه و هم زنانه برسند خیلی کثیف است ما مردم بافق خجالت میکشیم که مسافران وزائران از شهرهای هم جوار به زیارت امامزاده میایند و این امامزاده باشد باید آبادتر از اینها باشد از امکانات رفاهی برای مسافران و زائران شهرهای هم جوار آقای کارگران بجنبید نمی توانید استفاء بدهید یکنفر که وارد است بیاید کارهارا بدست بگیرد( یا علی)

راستگو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 12:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام به خدمت همه همشهریان عزیزم
سوال اولم از آقای کارگران
گفتن که مساجد نیم ساعت قبل ازنماز باید درب سرویس بهداشتی هارو باز کنند مگر امامزاده عبدالله مسجد است ؟؟
مگر دروسایل نقلیه امامزاده خودرو فاضلاب که چندین سال پیش خریداری شده موجود نیست اگر نیست این بنزخاور فاضلاب کشی کجاست ؟؟؟
سوال دوم بنده
حدود ۸تا ۱۰ مغازه زیر بازار امامزاده سرقفلی دارند چرا اجاره این مغازه ها با مغازه های دیگر یکی هست ؟؟؟
گفتین مغازه ها اجاره ۵۰۰ میدهند مغازه ای هست که اجاره ۱۰۳۰۰۰۰ دارد پرداخت میکند سر انگشتی که حساب کنیم وخوش بینانه اجاره مغازه های امامزاده رو فقط ماهی حدود ۲۰۰ ملیون باید باشد این پول خرج چه میشود ؟؟؟
نقل قول یکی از مغازه دارها بازارچه :من هروقت به اداره اوقاف برای پرداخت اجاره میرفتم میگفتن حالا برو بعد از پیگیری های مکرر من بعد از ۲سال ۲۷ ملیون اجاره عقب افتاده مغازه رو دادم !!!این یعنی چی آیا ؟؟؟؟
سوال بعدی بنده از شما
شما در جلسه شورای اداری گفته اید هیچ کس سراغ موقوفات نمی آید برای اجاره بنده شاهد این بودم که دوستانی ۲سال پیگیر آب انباری بودن تا رستورانی احداث کنند وشما بزرگواران را هرروز به بهانه ای میپیچاندین !!!
حال هم این وضع اداره شما هست که بی حساب وکتاب هست خدا پدر ومادر حاج آقای فلاح رو بیاموزد که اداره اوقاف رو سرو سامان داد
مدیریت شما در امامزاده واداره اوقاف صفر است !!!
شما چند وقت پیش باغی را با قبری در امامزاده تعویض کردید حال آن باغ در چه وضعیتی است ؟؟؟
شما خدام افتخاری رو در امامزاده پذیرفته اید که در خور این امامزاده والا مقام نیست !!!
کجایند آن مردان بی ادعا شیخ حسین ،خدامی هاومتولی ها ؟؟؟؟

مردم دیگر هوشیار هستند …ت
از خدا بترسید نه از کدخدا شما دراداره اوقاف … …
… شده همه کاره
….از بافق فردا خواهشمندم که موضوعات رو پیگیری کرده ومردم شهرستان رو روشن کنند ممنون میشوم

راستگو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 1:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ببخشیت اشتباه تایپی شد ۲۰میلیون

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 2:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فروش قبر را نگفتین….

آزاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 آذر 1395 - 10:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
نظرات مختلفه ولی چند سوال دارم از آقایون با نفوذ بافق
۱.هیات امنا کیا هستند
۲.خادم ها چطور
۳.مدیر و کارکنان اوقاف شهرستان
آیا اینها فکر نمیکنند که یکروزی تو این دنیا و یکروزی هم در آخرت باید جواب بدهند.
چرا دارند با فرزند اهل بیت ایجوری رفتار میکنند.
اگر توانایی ندارید.استفا بدید
یا بدید دست کسی که توانایی داره
چرا حالا که اوقاف استان تو لاک خودش در اومده و میخواهد یک کاری برای امامزاده بکنه.یکسری از ماها بجای کمک سنگ اندازی میکنیم

آزاد۲ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 آذر 1395 - 10:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقا تا اونجایی که من اطلاع دارم
امو ر امامزاده و موقوفات شهرستانمون خیلی وقته که رو هواست.
آقاهای شهرستان
اکبر و اصغرش نمیخواهند.
جلوی پیشرفت میگیرن

آزاد۳ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 آذر 1395 - 10:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا مغازه های امامزاده رو مزایده نمی گذارند
اکثر مغازه ها که بدون حق هست.
دست کی پشت پرده هست.
کیا مستاجرن.از بزرگان اداره و امامزاده و..

چرا یک عده ای امامزاده رو کردن حیاط خلوت خودشون
پایگاه اجتماعی و اقتصادیشون شده

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 آذر 1395 - 8:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگه می شه در مورد مسجد ارگ هم بگید، یه چند تا جوون و نوجوون اومدن مسجد را آباد کردند، سنگ، سفید و موزائیک، برق کشی و سرویس بهداشتیش را درست کردن. بعد اوقاف با تندی مسجد را ازشون گرفت.
خیلی هم تند باهاشون برخورد کرد الان هم مسجد بسته شده.
قبلا هر روز عصر آب و جارو می کردند، حتی چون نزدیک مطب دکترا بود خیلی ها میومدند اونجا نماز می خوندن.
اگه کار مثبتی انجام نمی دید جلوی فعالیت دیگران هم نگیرید.

اکبر جوجه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 آذر 1395 - 9:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای کارگران شما ماهی 7 میلیون برای تخلیه فاضلاب دستشویی پرداختت میکنید اما یک خاور فاضلاب کش تو پارکینگ مقابل امامزاده پارک شده که متعلق به امامزاده است این هم زیر آفتاب 45 درجه که خسارت زیادی به این ماشین در وارد میشود چرا از این ماشین استفاده نمیکنید و ماهی 7 میلیون برای تخلیه فاضلاب هزینه میکنید آقای کارگران این حرفهایی زدید حرف در مشکه آقای زارع زاده مدیر کل محترم اوقاف وامور خیریه استان یزد حالا دیگربفکر یک مدیر خوب و کار بلد برای اوقاف بافق و امامزاده عبدالله بافق باشید … ……!

آزاد۴ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 آذر 1395 - 7:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقا یک سوال برام حل نشده
از یک طرف خاوری هست برای انتقال فاضلاب
از طرفی ماهیانه ۷ میلیون هزینه فاضلاب

من موندم چرا دستشویی که سالی حدود ۱۰۰ خرجش میکنن.اینقدر از لحاظ بهداشتی نامناسب هست.
بوی تحفن
و…
این چه مدیریتی هست.
یکبار خودشون رفتن پایین.
یکبار زن و بچه خودشون بردن یک وضو بگیرن.
چون خبر دارند چه خبر احتمالا اصلا نبردن

احتمالا پول خرج نمیشه
یا شایدم…

اندیشمند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 آذر 1395 - 7:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام خدمت تمام همشهریان عزیز

مستاجر های موقوفات امامزاده کیا هستند؟
کسی رفته بررسی کند.
چرا اوقاف مزایده نمیگذارد؟
اجاره های آن واقعی هست یا نه
آقا فکر کن مال یتیمه.مگه وقف کمتر مل یتیمه
امانت دستشون هست.

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 آذر 1395 - 6:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وقتی مدیران توانمندی مثل فلاح که داشت وضعیت امامزاده را سروسامان می داد و با … مقابله می کرد با اعمال نفوذ بعضی از ءاقایون برکنار میشن نباید توقع کار بیشتری داشت

پیگیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 آذر 1395 - 7:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
چرا کسی جواب نظرات نمیده
مدیریت محترم سایت لطفا زحمت پیگیری حقوق مردم شهرستان بکشید.
مگه الان سالروز ولادت امانزادمون نیست.
بحق امامزاده پیگیر باش

حسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 23 آذر 1395 - 9:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آیا صحت داره که یکی از مسئولین رده بالای شهر هم مغازه ای از مغازه های امامزاده داره که اجارشم پایینه؟چه جوری به ایشون داده شده؟

یا رمحمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 23 آذر 1395 - 9:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درجواب نطر شماره 25 حسینی درست است یکی از مغازهای امامزده عبدالله دست یکی از مسئولین رده بالای شهر می باشد که اصلان اجاره نمی دهد و بعوان انباری استفاده میکند چطور که ایشان نباید اجاره بدهد ولی مغازه داران باید اجاره 500 تومان پرداخت کنند واقعن حق امامزاده را ضایع میکنند انشاالله خد ا از سرشان در بیاورد بفکر فشار قبر باشید

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 24 آذر 1395 - 7:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقا نظر یکی همشهریان رو تو فضای مجازی که به آقای رنجبر داده رو خوندید.
آقا چه خبره!!!

چرا اوقاف شهرستان کاری نمیکنه شنیدم حقوق خادم های امامزاده رو ۴ ماهی ندادند.
من موندم اداره امور اوقاف یزد چرا نمی اید و با تغییر مدیریت اوقاف شهرستانمون و آوردن مدیری لایق یکسرو سامانی به امامزاده .. بده
کی مسکل داره با پیشرفت شهر و دیارمون
چرا کسی داد نمیزنه
آئییییییییییییییی

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 24 آذر 1395 - 7:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای رنجر بجای فقط حرف زدن
نا سلامتی شما نماینده شهرستانی
بلند شو برو یزد مجوز انتصاب یک مدیر لایق و مدبر بگیر بیا .بذار تو شهرستان.
بخدا گردنته
آه امامزاده میگیره بهت
آه زائرها که بکنار
این لیاقت …

بی نام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 7:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آدم. از چیزی که خبر نداره نباید حرف. بزن خجالت داره وقتی از قانون چیزی سرتون نمیشه خفه شید حرف مفت. نزنید پروها

You cannot copy content of this page