برگزاری جلسه نحوه نیازسنجی و تعیین اولویت های بهداشتی ادارات شهرستان بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 16 آذر 1397

جلسه نحوه نیازسنجی و تعیین اولویت های بهداشتی ادارات، جهت پیام گزاران سلامت این شهرستان در محل سالن اجتماعات مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ برگزار گردید.

در ابتدا فتاحی، سرپرست مرکز بهداشت ضمن خیرمقدم به حضار گفت: هرگونه اقدامات در زمینه پیشگیری در بهداشت موجب کاهش هزینه های درمانی و کاهش آلام مردم خواهد شد اجتماعی سازی سلامت به منظور جلب مشارکت مردم در افزایش سواد سلامت می باشد، به همین منظور
اجتماعی سازی بهداشت استراتژی مهم برای تحقق پوشش همگانی برنامه های ملی سلامت در سطح جامعه است.

اجتماعی سازی سلامت یکی از راهکارهای رسیدن به سلامت مطلوب است .

سه برنامه مهم اجتماعی سازی سلامت
استقرار کانون های سلامت
تشکیل خانه های مشارکت
برنامه پیامگزاران سلامت ادارات

در شهرستان ۲۲ محله در شهر و روستا تعریف شده است و قرار است در این محلات کانون های سلامت مستقر و فعالیت ها آغاز شود.

در سطح شهرستان ، تمام ادارات پیام گزاران خود را به شبکه بهداشت معرفی و ابلاغ آنان توسط فرماندار امضاء و تحویل آنان گردیده است .

درادامه بهره ور، کارشناس امور پیام گزاران سلامت فرمود همه ادارات وظیفه دارند در حفظ و ارتقای سلامت کارکنان خود، خانواده کارکنان و مراجعین خود تلاش کنند و در اولین گام بایستی در ادارات شورای ارتقای سلامت را با همکاری پیام گزاران سلامت و افراد تاثیرگزار اداره خود ( معاون امور مالی اداره، مسئول ورزشی وتحرک بدنی،مسئول امور مالی و . ..)تشکیل دهند در گام دوم نیازسنجی انجام گردد.

IMG_20181207_192926_174

و سپس نوشتن برنامه عملیاتی و در آخر ابلاغ بندهای ارتقای سلامت به کارکنان می باشد . نظام سلامت ۲۵ درصد در جهت ارتقای سلامت جامعه نقش دارد و ۷۵درصد خود مردم نقش دارند و شورای پیامگزاران در هر اداره ای مسئول حفظ سلامت کارکنان خود هستند، هدف اصلی از تربیت پیام گزارسلامت توانمندسازی و ارتقای آگاهی پیام گزاران و بعد انتقال به سایر کارکنان می باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page