۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند / عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

دسته: عمومی
یک دیدگاه
یکشنبه - 21 بهمن 1397
۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند / عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 160 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۱۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

ابراهیم صالحی بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۳ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هستند اظهار داشت: به همین دلیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور به حساب می‌آید.

وی در ارتباط با جمعیت دانشجویی این دانشگاه گفت: زمانی تعداد دانشجویان این دانشگاه ۲۰۰ هزار نفر بود که امسال به دلیل تغییرات صورت گرفته در کنکور، امسال به دلیل کاهش پذیرش تعداد به ۱۶۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۵۲ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در کشور مربوط به بانوان است گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان خانم این دانشگاه به دلیل اینکه رشته‌ها متناسب با آنها در نظر گرفته شده، الان در مشاغل خانگی به درآمدزایی پرداخته اند.

صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ رشته کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی در این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان ما هر سال پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار می‌شوند و دغدغه اشتغال و بیکاری چندان در این دانشگاه نیست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: به جای اینکه آموزش‌های عالی در کشور به این میزان رشد کند باید از گذشته بحث آموزش‌های فنی بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت تا بیکاری به این صورت گسترده نمی‌شد.

صالحی با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد جزو دانشگاه‌های بزرگ استان به حساب می‌آید گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
پشیمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 بهمن 1397 - 8:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کجا میرن سر کار آدرسشون رو بدید ما هم بریم.

You cannot copy content of this page