مراسم بی شکوه تجلیل از برترین های کنکور توسط شرکت سنگ آهن مرکزی، گلایه مدیرعامل و سخن دانش آموزان

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 8 اسفند 1400

کنکور کلمه ای که برای اکثریت دانش آموزان عبور از آن و رسیدن به اهداف خاص تا حدودی استرس زا است.

تلاش های بی وقفه برای برخی که بتوانند بر اضطراب های خود غلبه بیشتری داشته باشند شیرین بخش خواهد بود.

همانطور که همگان واقفیم شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق هر ساله از تلاش های دانش آموزان نمونه و نخبه که قادر باشند هفت خوان رستم کنکور را پشت سر بگذارند و به قله های مرتفع و رتبه های تک، دو و سه رقمی دست یابند تجلیل می کند.

بهمن سالجاری نیز شاهد برگزاری چنین مراسمی بودیم اما با کمی تفاوت.

تفاوتی که موجب اعتراض مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق نیز شد و آن را علنا پشت تریبون قبل از شروع سخنرانی اعلام کرد.

تجلیل با حضور تعداد بسیار کمی برگزار شد ممکن است به دلیل شیوع کرونا نیز باشد.

جای خالی مجریان و برگزار کنندگان کنکور، عواملی که با مشقت و سختی و بدون هیچ حق الزحمه ای کنکور برگزار می کنند اما دریغ از تشکر خشک و خالی.

از همه این صحبت ها که بگذریم در حاشیه برگزاری این مراسم که به واقع نفس کار درست بود به سراغ برترین های کنکور سال گذشته رفتیم و با آنان گفتگویی خودمانی ترتیب دادیم تا این نخبگان بافقی خدمت مردم نیز بیشتر معرفی شوند.

فاطمه جعفری دخت که در دبیرستان معارف صدرا تحصیل کرده و رتبه ۱۴۷ انسانی را کسب کرده است در این گفتگو می گوید:توکل به خدا،تلاش های مستمر و حمایت خانواده ها موجب می شود که رضایت های بعدی کنکور به وجود آید.

وی می افزاید:بنده در حال حاضر در دانش فرهنگیان شیراز رشته ادبیات مشغول به تحصیل هستم.

جعفری دخت در پاسخ به اینکه آیا در کلاس خاصی هم شرکت می کردید عنوان می کند:در یکی کلاس ویژه دروس عمومی بود که توسط اداره آموزش و پرورش بافق برگزار می کرد شرکت کردم.

وی که درحال حاضر ترم دوم رشته ادبیات را پشت می گذارد علت بی میلی به درس خواندن را در نتیجه تحصیل برخی از تحصیلکرده های بافقی می داند و خاطر نشان می کند: امروزه وجود فضاهای مجازی و خوشبختانه یا شوربختانه وجود شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_ بافق باعث شده تا تحصیل نکرده ها از مزایا و حقوق بالا برخوردار باشند.

در ادامه زهرا سادات میرترابی دانشجوی معماری دانشگاه یزد از مدرسه نمونه معصومه(س) که موفق به کسب رتبه ۲۰۳ کنکور رشته هنر شده است تلاش خود، حمایت خانواده و حامی بزرگش استاد صدیقی مقدم را عامل پیروزی می داند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم خانواده پزشک هستند، راه پدر و مادر را ادامه نداده است عنوان می کند:این رشته، رشته ی مورد علاقه ام است.

میرترابی ادامه می دهد:در حال حاضر مجدد خود را برای کنکور سال آینده نیز آماده می کنم تا بار دیگر در این آزمون شرکت کنم و خود را برای پزشکی محک بزنم.

مطهره قانعی دانش آموز مدرسه حضرت معصومه(س) نیز که در رشته زبان خارجی رتبه ۷۰۰ را کسب کرده و در حال حاضر در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل است عامل موفقیت در کنکور را نداشتن اضطراب و استرس می داند به طوری که چون استرس در کنکور زبان نبوده رتبه سه رقمی کسب می شود.

وی از مسوولین شهر درخواستی دارد و تصریح می کند: به آموزش توجه کنند.

او ادامه می دهد: سال دوازدهم اصلا به مقوله آموزش ما توجه نشد کلاس ها برگزار،اما بدون معلم ریاضی، فیزیک و شیمی.

قانعی می گوید: خودمان کتاب و کلاس های آموزشی را می دیدیم به درستی که با آنلاین شدن مدارس بسیاری ضربه سختی در کنکور خوردند.

گفتنی است : در این مراسم از نجمه السادات بهشتی زاده پذیرفته شده دانشگاه یزد از دبیرستان حضرت معصومه(س)، فاطمه جعفری دخت از دبیرستان صدرا رشته ادبیات دانشگاه فرهنگیان شیراز،زهرا سادات میرترابی از دبیرستلن نمونه حضرت معصومه (س) دانشگاه معماری یزد، مطهره حبیبیان از دبیرستان شرف رشته آموزش هنر فرهنگیان اصفهان ،محمد حسین میرعلمی از دبیرستان امام رضا (ع)دانشگاه شهید صدوقی یزد علی تفکری از دبیرستان نمونه امام رضا(ع) دانشگاه امیرکبیر، زهرا طالعی از دبیرستان حضرت معصومه(س)دانشگاه پردیس یزد پزشکی، سعید رنجبر از دبیرستان نمونه امام رضا (ع)دانشگاه اصفهان رشته کامپیوتر،الهام جمالی از دبیرستان صدرا دانشگاه فرهنگیان یزد رشته الهیات، سلیمان تقی زاده از هنرستان فنی شهید باهنر دانشگاه فنی و حرفه ای یزد، مطهره قانعی از دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) دانشگاه علوم پزشکی تهران و فائزه کریمی از دبیرستان عصمیته دانشگاه فنی و حرفه ای یزد تجلیل شد.

۲۰۲۲۰۲۲۷_۱۰۳۸۵۳

۲۰۲۲۰۲۲۷_۱۰۳۸۲۸

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۳۲۷۱۰

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۳۲۶۳۰

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۲۳۲۲۴

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۲۳۴۱۶

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۲۳۴۱۳

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۳۲۲۴۵

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۲۳۳۵۵

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۲۱۴۳۴

۲۰۲۲۰۲۲۳_۱۳۲۶۱۹


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page