شهرداری بافق پیشتاز در تامین اشتغال معلولین

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 6 مرداد 1401

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق گفت: شهرداری بافق در رابطه با تامین اشتغال معلولین همواره پیشتاز است.

بتول کریمیان در گفتگویی اختصاصی با “بافق فردا”در خصوص اعمال قانون بکارگیری ۳ درصد از معلولین در استخدام دولتی عنوان کرد: تقریبا همکاری خوبی تا این لحظه صورت گرفته است؛ شهرداری بافق در این زمینه پیشتاز است و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز تعدادی از معلولین را بکار گرفته اما هنوز براساس آن قانون ۳ درصد نیست.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این شرکت و دیگر معادن در این رابطه با بهزیستی همکاری بیشتری داشته باشند.

کریمیان مشکلات اساسی مددجویان بهزیستی را در حوزه های هزینه درمان، اشتغال و مسکن اشاره دانست و گفت: هزینه درمان معلولین بسیار زیاد است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق همچنین از جذب ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استان در حوزه توانبخشی در سال گذشته که شامل مناسب سازی معابر ، گفتار درمانی، کار درمانی،خرید وسایل توانبخشی، هزینه دانش آموزی و … است خبر داد.
وی افزود از این مبلغ،۵۰ میلیون تومان به درمان اختصاص یافته که متاسفانه علیرغم کمک های خیری و موسسات با توجه به اینکه فاکتورهای درمانی مددجویان ۴تا۵ برابر اعتبارات هست در خصوص تامین هزینه های درمانی با مشکل مواجه هستیم .
وی عنوان کرد: از ۹۶۷ معلول ،۵۲۱ نفر با توجه به شدت معلولیت و شرایط خانوادگی مستمری بگیر هستند که این مبلغ مستمری در برابر هزینه ها ی معلولین و مدجویان بسیار ناچیز است .

وی بیان کرد: از ۹۶۷ نفر معلول دارای پرونده در بهزیستی ۳۸۲ نفر خانم و۵۸۵ نفر آقا هستند که ۷۶۹ نفر متاهل ۱۹۸ نفر مجرد می باشند.

وی ضمن تقدیر از حمایت های مجمع خیرین در زمینه های مختلف، از مسوولین شهرستان خواست تا در مورد راه اندازی کارگاه بزرگ اشتغال برای معلولین همانند کارگاهی که در شهرستان اردکان ساخته شده و موجب اشتغال ۵۰ نفر معلول شده است حمایت کنند.

کریمیان از خیرین درخواست کرد در کنار ساخت کارهای ماندگار ساخت مساجد، حسینیه که بگونه ای شهر اشباع شده به سمت کار ماندگار برای مددجویان بروند.

وی همچنین از کار نیک سه خانواده از اهالی روستای مبارکه در پویش نذر قربانی برای هزینه درمان و حمایت از زندانیان تشکر کرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق در ادامه به مبحث تامین مسکن معلولین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با نهضت ملی مسکن مشکلات مرتفع می شود و تاکنون ۹۰ مددجو در این طرح ملی ثبت نام کرده اند و به تعدادی از خانواده های دو معلولی نیز زمین واگذار می شود .

وی از خیرین شهرستان درخواست کرد با توجه به اینکه معلولین قدرت پرداخت وام های خود در رابطه با تامین مسکن را ندارند به آنان کمک شایان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۰ درصد از خدمت گیرندگان از واحدهای مختلف بهزیستی افراد غیربومی هستند گفت: مراجعه به کمیته امداد و بهزیستی با توجه به وضعیت اقتصادی افزایش یافته است.

کریمیان در پایان برنامه های انجام شده در هفته بهزیستی را چنین برشمرد: دیدار پرسنل اداره بهزیستی با امام جمعه ،حضور رییس بهزیستی شهرستان به همراه شورای اسلامی روستای مبارکه و مدیرعامل مجمع خیرین در منزل یکی از خیرین مبارکه و تجلیل از خیر، بازدید فرماندار به همراه رییس اداره بهزیستی شهرستان از منزل دو تن از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و قول مساعد فرماندار برای رفع مشکل مددجویان، بازدید فرماندار از جامعه معلولین شهرستان بافق و تقدیر از پرسنل این مرکز، افتتاح نمایشگاه دست آفرین حاصل توانمندی جامعه هدف بهزیستی با حضور مدیر کل سازمان بهزیستی ،فرماندار و جمعی از مسولین شهرستان و خانواده بهزیستی که این نمایشگاه از تاریخ ۲۸ تیرماه شروع و به مدت یک هفته فعالیت داشت و اجرای مراسم با هنرمندی معلولین پرتوان شهرستان در مراسم افتتاح نمایشگاه ،تقدیر از معلولین موفق شهرستان ،تقدیر از خانواده مددکار نمونه شهرستان مرحومه مریم میرزایی که به تازگی فوت کرده، تقدیر از پرسنل بهزیستی با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل توسط اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرستان بافق بود، برگزاری جلسه شورای هم اندیشی با حضور مدیران موسسات خیریه و رییس بهزیستی با هدف بررسی نحوه خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف، توزیع بن و سبد غذایی بین مددجویان تحت پوشش و برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی با همکاری هیئت ورزش همگانی و هیئت کوهنوردی شهرستان ویژه مددجویان مرکز حرفه آموزی دخترانه نرگس و مرکز پسرانه توانا.

IMG-20220727-WA0073

 

 

IMG-20220727-WA0072

 

 

IMG-20220727-WA0071

 

 

IMG-20220727-WA0070

 

 

IMG-20220727-WA0068

 

 

IMG-20220720-WA0020

 

 

IMG-20220727-WA0060


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page