۲۲ مرداد، روز ملی تشکل ها و مشارکت های مردمی

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 22 مرداد 1401

نام‌گذاری ۲۲ مرداد ماه به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گواه روشنی از اعتقاد به نقش برجسته سازمان‌های مردم نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور است.

از مهمترین شاخصه های پیشرفت و توسعه جوامع حضور مردم در قالب تشکل های مردمی و گروههای داوطلب است که نشان دهنده جاری بودن یک نظام مردم سالار و حضور مردم در فرایندهای تصمیم گیری و حاکمیتی است.

مردم ایران با تکیه بر اصل همراهی مردم و نظام، خلق کننده صحنه های تاثیرگذاری در قالب گروهها، تشکل ها و سازمان های مردمی و خیریه بوده اند که خروجی این حضور همواره باعث سربلندی این خطه پرافتخار شده است.

در این مقطع همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلات و تنگناهای متعددی که این بیماری برای زندگی و معیشت و کسب‌وکار اقشار مختلف مردم به وجود آورده، عملکرد سمن‌ها نشان داد که می‌توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله سلامت، بسیاری از ملزومات مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی با حجم و گستره منطقه‌ای، استانی و کشوری توسط این تشکل‌ها، بار دیگر از ظرفیت قابل توجه سمن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و افزودن بر اثربخشی خدمات دولت در حوزه‌های اجتماعی رونمایی کرد و ضرورت تقویت این تشکل‌ها را در معرض دیدصاحب‌نظران و مسئولان قرار داد.

لازم به ذکر است تمامی سمن های شهرستان فعالیت خوب و بسزایی داشته اند.

مجمع خیرین میعاد، مرکز نگهداری معلولین و سالمندان سرای رحمت
و موسسه خیریه جامعه معلولین از سمن های پرتلاش و موفق شهرستان می باشند.

این روز را به همه فعالان پرتلاش سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه بهزیستی که با اندیشه نیک و اثرگذاری در کلیه حوزه ها و سطوح اجرایی ، یاریگر بهزیستی هستند تبریک عرض نموده و امید داریم تا بتوانیم مسئولیت مان را در قبال امروز و فردای جامعه محقق سازیم و امیدوارم از طریق تعامل سازنده میان دولت و تشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.

تهیه و تنظیم : مهرنگار گرگیج
“مسئول مشارکت های مردمی جامعه معلولین بافق “


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page