هلال احمر کلیددار و مجری امداد رسانی در زمان بحران و حادثه است.

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 آذر 1391

سرپرست فرمانداری بافق :

هلال احمر کلیددار و مجری امداد رسانی در  زمان بحران و حادثه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، سرپرست فرمانداری بافق در دیدار سرپرست جمعیت هلال احمر استان که در محل فرمانداری بافق برگزار شد ، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع امداد ونجات درشهرستان بافق و تکمیل طرح های عمرانی جمعیت هلال احمر بافق گقت: هلال احمر ارگانی مردم نهاد است که در راستای خدمت رسانی به مردم فعالیتهای خود را ساماندهی می کند.

“علیرضا صمدی” افزود:داوطلبان هلال احمر به ‌منظور احیا و تحقق اصل خدمات داوطلبانه، با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از طریق سازماندهی و بهره‌گیری از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند، تاکنون خدمات متنوعی را ارائه داده اند.

وی با بیان اینكه هموطنان ما در زمان بحران نیازمند امداد و نجات جمعیت هلال احمر هستند، تصریح كرد: در زمان بحران و وقوع حادثه هلال احمر کلیددار و مجری امداد رسانی است.

“حمید پارسائیان” در این دیدار با اشاره به ماموریت‌های مختلف هلال احمر اظهار داشت: برنامه‌های طرح‌های زمستانی هلال احمر با همکاری نیروی انتظامی، آتش نشانی، اداره راه و اورژانس در سطح استان آغاز شده است.

وی با بیان اهداف سفر خود به بافق افزود: پیگیری روند اجرایی پروژه‌های عمرانی هلال احمر در بافق و جلب همکاری و مشارکت فرمانداری در تجهیز و تکمیل این پروژه‌ها از جمله اهداف این سفر است.

پارسائیان عنوان کرد: یکی از پروژه‌های عمرانی در شهرستان بافق احداث سالن چند منظوره این شهرستان است که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان بافق روی گسل زلزله قرار دارد، احداث این سالن برای استفاده ورزشی و امدادی ضروری است و این سالن برای اسکان اضطراری و انبار امدادی قابل استفاده است و در مواقع عادی نیز به عنوان سالن ورزشی می‌تواند در اختیار جوانان شهرستان بافق قرار گیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین به پیشرفت احداث پایگاه امداد جاده‌ای در سه راهی سه‌چاهون بافق اشاره کرد و افزود: فنداسیون این پایگاه انجام شده و تاکنون حدود 80میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و تسریع در اجرای این پایگاه از سوی فرمانداری بافق قول مساعدت داده شد.

پارسائیان تصریح کرد: با تکیمل پایگاه امداد جاده‌ای سه‌چاهون، تجهیزات امدادی و خودرو توسط جمعیت هلال احمر استان برای این پایگاه که هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان است، فراهم خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در این راستا علاوه بر آموزش‌های لازم در شهرستان، تیم تخصصی امداد جاده‌ای نیز در بافق راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به پایگاه‌های امداد جاده‌ای در استان یزد یادآور شد: در حال حاضر پنج پایگاه امداد جاده‌ای ثابت در استان یزد در حال انجام ماموریت هستند و هفت پایگاه نیز در حال ساخت است که پایگاه امداد جاد‌ه‌ای سه‌چاهون از جمله آنهاست.

پارسائیان خاطرنشان کرد: میانگین حضور امدادگران در صحنه حادثه 12 دقیقه بوده است که به 10 دقیقه کاهش یافته و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بافق در این مراسم با اشاره به ساخت دکل تقویت بیسم کوه فردوس دربافق گفت: روند اجرایی این طرح با پیشرفت 90 درصد رو به اتمام می باشد.

محمد رضا فتاحی افزود: این طرح با مبلغی افزون بر 400 میلیون ريال از محل اعتبارات هلال احمر و شهرستان تامین شده است.

در پایان این نشست پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد پروژه های عمرانی هلال احمر بافق با همکاری فرمانداری تسریع یافته و در راستای خرید و تکمیل تجهیزات امداد رسانی و خرید خودروی امداد با مشارکت فرمانداری و جمعیت هلال احمر استان انجام شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page