آموزش مهارت های زندگی در بین دروس دانشگاه و دبیرستان نیاز است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 10 اسفند 1391

نشست خبری رئیس بهزیستی و مسئول اورژانس اجتماعی بافق، با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

مسئول اورژانس اجتماعی بافق، با بیان این مطلب که گروه های هدف به صورت خود معرف و ارجاعی از خدمات این مرکز بهره می ببرند، عنوان داشت: برنامه های اورژانس؛ مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و تیم های خدمات سیار است.

1437

 بتول کریمیان، گفت: از ویژگی های خدمات این مرکز؛ در دسترس، فوری، تخصصی و رایگان بودن است.

وی در خصوص گروه های هدف این اورژانس، ابراز داشت: گروه های هدف شامل؛ متقاضیان طلاق یا دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده، همسر آزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، کودکان خیابانی، افراد دارای اختلال هویتی و افردای که اقدام به خودکشی نموده و یا قصد خودکشی دارند.

وی با بیان این نکته که سن کم ازدواج از جمله دلایل بروز مشکلات است، ادامه داد: پروندهای طلاق به این اورژانس ارجاع و مشاوره های؛ فردی، خانوادگی، مذهبی، حقوقی و اعتیاد ارائه و در صورت لزوم کلاس مهارت های زندگی با هماهنگی واحد پیشگیری بهزیستی برگزار و در صورت عدم سازش برای انجام کلاس هایی به یزد اعزام می شوند تا مسایلی مانند؛ عوارض طلاق و غیره آموزش داده شود.

وی با اشاره به ضرورت دقت و سخت گیری بیشتر در زمینه های آموزشی و نیاز به قرار گرفتن آموزش مهارت های زندگی در بین دروس دانشگاه  و دبیرستان، یادآورشد: برخی کلاس ها و دوره های آموزشی نیز در دانشگاه های متقاضی شهرستان در این زمینه برگزار گردیده است.

این روانشناس، با اشاره به تفاوت های زندگی های امروزی با گذشته، اضافه کرد:  دیگر ازدواج اجباری معنایی ندارد و امروز وسایل ارتباطی جدیدی مانند موبایل و اینترنت بوجود آمده و باید آموزش های لازم برای جلوگیری از مشکلات ارائه و نیز آموزش مهارت های زندگی نیز برنامه ریزی گردد.

مسئول اورژانس اجتماعی بافق، در زمینه کودکان بدسرپرست، بیان داشت: کارشناسان این مرکز  شرایط خانواده این  کودکان از لحاظ بهداشتی، اقتصادی، آموزشی و غیره را بررسی و دز صورت وجود شرایط نامناسب فرزندان با مجوز دادگستری از پدر و مادر جدا و با اولویت قرار گرفتن در کانون سایر اعضای خانواده، و در صورت نبود اشخاص مناسب، خود بهزیستی نسبت به نگهداری از این کودکان اقدام می کند.

بتول کریمیان از دیگر اهداف این اورژانس  به کاهش و کنترل بحران ها قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات  اشاره نمود.

این روانشناس،  کمک به حل مشکل افراد دارای اختلال هویتی جنسی را نیز به عنوان یکی  دیگر از خدمات این مرکز عنوان و افزود: در این موارد فرد تمایل به داشتن هویت جنس مخالف  دارد و راهکارهای مختلفی برای آن تبین گردیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page