فراگیری آموزش های مهارت زندگی برای جوانان توجه شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 15 آذر 1392

رئیس بهزیستی بافق در توصیه به والدین:

 فراگیری آموزش های مهارت زندگی برای جوانان توجه شود

2020

والدین برای فراگیری آموزش های مهارت زندگی جهت جلوگیری از آسیب های مختلف پیش روی فرزندان جوان توجه و دقت داشته باشند.

محسن خوشگذران در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان، اظهار کرد: فعالیت های حوزه پیشگیری بهزیستی در قالب 4 دفتر آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت، پیشگیری از اعتیاد، و مشاوره، تقسیم می شود.

رئیس بهزیستی بافق، با اشاره به این مطلب که هریک از این دفاتر وظایف و برنامه های مختلفی را در دستورکار دارند، ادامه داد: دفتر آسیب هاب اجتماعی مواردی چون، آموزش مهارت های زندگی از دبستان نا دانشگاه و بزرگسالان، مشاوره افراد مجرد در آستانه ازدواج، و آموزش زوج های جوان را در برنامه دارد.

وی با اشاره به این نکته که زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج ملزم به گذرندان دروه آموزشی 6 ساعته مهارت های زندگی هستند، افزود: این میزان حداقل آموزش برای زوج های جوان بوده و فراگیری سایر آموزش ها بصورت داوطلبانه است.

وی با اشاره به این مطلب که فراگیری آموزش مهارت های زندگی بدلیل ضرورت باید فرهنگ سازی شود، گفت: هماهنگونه که والدین واکسیناسیون فرزندانشان را با اهمیت می دانند، باید درباره فراگیری آموزش مهارت زندگی جهت جلوگیری از آسیب های مختلف پیش روی فرزندان جوان توجه و دقت داشته باشند.

وی با اشاره به شرکت 98 نفر از نوجوانان و جوانان ازابتدای امسال در کلاس های مهارت زندگی، بیان کرد:  با توجه به تفاهم نامه هایی که با ادارات و ارگان هایی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها منعقد گردیده درخواست برای این کلاس های آموزشی باید از سوی این دستگاه ها ارائه و توسط بهزیستی انجام شود.

وی با اشاره به این نکته که تعداد شرکت کننده در این کلاس ها باید رقمی نزدیک به ازدواج سال قبل باشد، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون این تعداد در مقایسه با تعداد ازدواج سال گذشته شهرستان بسیار پائین بوده و شایسته است سازمان های طرف قرارداد در این زمینه همکاری بیشتری نمایند.

کودکان 3 تا 6 سال باید هرساله نسبت به انجام  تست تنبلی چشم اقدام نمایند

رئیس بهزیستی بافق، در مبحث دفتر پیشگیری از معلولیت، عنوان کرد: پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیک، آگاه سازی از معلولیت ها و ارتقای ذهنی شیرخوران از برنامه های این دفتر است.

خوشگذران، ادامه داد: هم اکنون تعداد 14 مرکز در زمینه شناخت تنبلی چشم کودکان سنین 3 تا 6 سال در شهرستان فعالیت دارند که 12 مرکز غیردائم و 2 مرکزدائم هستند.

وی افزود: یک مرکز نیز با دستگاه برای کودکانی که بطور معمول در این زمینه همکاری نمی کنند استقرار یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان 3 تا 6 سال باید هرساله نسبت به انجام این تست اقدام نمایند.

خوشگذران، درباره دفتر پیشگیری از اعتیاد این سازمان، عنوان کرد: پیشگیری اولیه با برپایی کلاس ها و ارائه آموزش های لازم انجام و در پیشگیری ثانویه نیز مراکز درمانی سرپایی و اقامت میان مدت(کمپ ها) در این زمینه فعالیت دارند.

وی با اشاره به این مطلب که دریافت رایانه درمان اعتیاد برای معتادین کم بضاعت فقط با حضور در این مراکزمجاز میسر است، افزود: در بخش سوم نیز کاهش آسیب های اعتیاد برای معتادینی که هنوز جهت درمان آمادگی لازم را ندارد انجام می شود.

وی ادامه داد: ارائه سرنج برای معتادین تزریقی به منظور جلوگیری از بیماری های چون ایدز و هپاتیت از این جمله برنامه ها است.

محسن خوشگذران، دفتر مشاوره را از دیگر برنامه های حوزه پیشگیری دانست و افزود: مشاوره در 2 مرکز شهرستان بصورت حضوری و همچنین از طریق تلفن 1480 و سامانه مجازی بطور غیر حضوری انجام می گردد.

اشرف سیف اللهی، کارشناس پیشگیری بهزیستی بافق، نیز در این نشست به بیان گزارش فعالیت های و برنامه های این حوزه پرداخت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page