اولین جلسه شیوه های ارتباط موثر با نوجوان برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 6 بهمن 1392

IMG_8525-copy-150x150

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بیستمین جلسه از سلسله جلسات ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی خانواده کارکنان شرکت سنگ آهن با حضور مدیریت شرکت و جمع کثیری (۸۳۰نفر ) از خانواده ها در سالن همایشهای شهرک آهن شهر و سالن مجاور آن برگزار شد.

با اتمام نوزده جلسه آموزشی با محوریت مسائل خانواده و تربیت کودک ، اولین جلسه در رابطه با خصوصیات و ویژگیهای نوجوانی و شیوه های ارتباط موثر با نوجوان با سخنرانی دکتر حسن زارعی (دکترای مشاوره خانواده) برگزار گردید.

در ابتدای مراسم نمایشی(تئاتری) در رابطه با تعامل والدین با نوجوان (دختروپسر) در دو حالت بد و خوب از طرف منصور رحیمی(کارگردان) و بازیگران این مجموعه به مخاطبین عرضه شد.

سپس دکتر زارعی به تحلیل و آسیب های دوره نوجوانی پرداخت. وی دوره نوجوانی (سنین دانش آموزان سالهای دوم و سوم راهنمائی و اول و دوم دبیرستان)را دوره ای حساس و گذرا و پراهمیت دانست که تثبیت شخصیت در این دوره صورت میگیرد و چنانچه عاداتی نادرست تکرار شود به صفاتی نادرست در نوجوان تبدیل و با ادامه آن شخصیت نوجوان با این صفات ساخته و چنانچه درمان نشود تثبیت میگردد.

سخنران این جلسه  ویژگیهای دوره نوجوانی را  مخالفت کردن،لجبازی، استقلال طلبی و  … دانست و شیوه برخورد صحیح والدین با آنرا ارائه نمود.

 وی  در ادامه به ارائه چند نکته طلایی در مواجهه درست با نوجوان به والدین پرداخت. در نکات طلایی به موارد زیر تاکید بیشتری شد :

۱- تقویت رابطه پدر با دختر

۲- سرکشی پدر از مدرسه و وضعیت تحصیلی دخترخود

۳-توصیه به مدیران مدارس دخترانه جهت دعوت ماهیانه پدران بمنظورآگاهی از وضعیت درسی و رفتاری دخترانشان

لازم بذکر است ادامه این مبحث در جلسه چهارشنبه ۹ بهمن ساعت ۱۸ توسط استاد حکیمیان در سالن همایشهای آهنشهر ارائه خواهد شد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page