پاکی و درست کاری مردم یزد برای ایرانیان ثابت شده است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 4 اسفند 1392

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، آیت الله العظمی سبحانی از مراجع تقلید عظام، پنج شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در امام زاده سید جعفر (ع) یزد و در میان علما و مردم دارالعباده به ایراد سخنرانی پرداخت.
آیت الله سبحانی خطاب به مردم یزد فرمود: شما مردم دارالعباده سوابق درخشانی دارید و در همه نقاط ایران به پاکی و طهارت مطرح هستید، من نیز در بازه زمانی یک ماه در میان مردم یزد بوده ام و در آن مدت جز پاکی و طهارت از مردمان دارالعباده ندیده ام.
اين روحاني عاليقدر اظهار داشت: از نظر حجاب، عفاف و تحریمات خارجی مراقب باشید که این نام نیک شما خدشه دار نشود و مراقب اولاد تان باشید تا همانند اکنون طهارت، پاکی و درست کاری شما برای همه ایرانیان اثبات شده بماند.
این مرجع تقلید در وصف امام زاده سيد جعفر (ع) فرمود: وجود این امام زادگان در کشور ایران نشان دهنده این است که نیاکان ما به این امام زادگان ارادت داشتند و از این رو بوده است که آنها نیز به این کشور و این شهر آمدند و این نشان دهنده ولایت پذيري اجداد ما به امامان است.
ايشان خاطر نشان كرد: همين امر باعث شده است كه آنها از چنگ خلفای ستمگر به کشور ما پناه بیاورند و این برای ما و مردمان یزد مایه افتخار است.
آیت الله سبحانی در پایان سخنرانی خود فرمود: ما اهل ولایت هستیم و این مهم را با برگزاری این جلسات برای اهل بیت مجسم می کنیم، چرا که باید پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (س) ايشان را تکریم کرد.
ايشان افزود: پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (س) ایشان اجر نمی خواهند و چنین کارهایی از جمله ساختن گنبد برای آنها نشان دهنده مودت ذی القربی از سوی ما است.
مدیر حوزه های علمیه كشور نیز در ابتدا از حضور با شکوه مردم یزد، علما، بزرگان، شخصیت های فکري و فرهنگی و سایر طبقات در اين مراسم باشكوه قدردانی کرد و پیرامون مسئله “حقوق” در 3 محور ” حق خداوند نسبت به بندگان”، ” حق پیامبر و اهل بیت نسبت به بندگان” و “حق الناس” به ايراد سخنراني پرداخت.
آیت الله ” سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری‌” همچنین خطاب به آنهایی که عاشق این امام زادگان هستند و از این رو در این جمع با شکوه گرد آمده اند، گفت: همواره از این مراجع بزرگ تجلیل و تکریم کنید و مطمئن باشید که این گونه، آنها نیز شما را در باتلاق جهالت رها نخواهند کرد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page